Pagina 3 van 3

Re: Golf GTE

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 16:03
door gl640
japio schreef:
gl640 schreef:kun je nagaan en dat vergeleken met een volkswagen golf duits product waar je beter van verwacht ( als je mensen zo hoort praten )
die moeten het toch beter kunnen
of willen ze dat eigenlijk niet.
Als je appels en peren vergelijkt dan krijg je resultaten die je 'niet verwacht', de 1.4 van VW maakt die van ons tot een truttenschudder...
wie is de appel en wie de peer?
blijkbaar doet deze truddenschudder het slechter qua verfijnd gevoel van de aandrijflijn dan de ampera

Re: Golf GTE

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 17:51
door japio
De auto's zijn aan de basis niet vergelijkbaar, de Volt/Ampera heeft 3 motoren in een planetair en de GTE heeft een elektromotor achter de DSG bak als hulpje. De vermogens zijn zo goed als tegengesteld gekozen (ICE 82 vs 150 pk en EV 150 vs 102 pk)

Re: Golf GTE

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 22:41
door gl640
ik bedoel dat het hier gaat om beide autos die in de markt worden gezet als een electo auto met verbrandings motor voor langere afstanden.
de manier waarop ze dat allemaal doen zal per merk verschillen maar blijkbaar komt de manier waarvoor VW heeft gekozen niet zo verfijnd over als bij de ampera/volt

Re: Golf GTE

Geplaatst: za 18 apr 2015, 08:56
door HenryAmpera
Nog los van hoe het rijdt en hoe de aandrijving is, ik zou absoluut geen auto meer willen met een lagere actieradius dan de Ampera/Volt.
Als particulier kijk ik er natuurlijk anders tegen aan dan de zakelijke rijders, en dat zijn de meeste hier toch wel. ;)

Re: Golf GTE

Geplaatst: za 18 apr 2015, 10:17
door gl640
ja ben het daar mee eens
ik erger me nu al eens aan de korte afstanden die met de ampera/volt gereden kunnen worden en denk dan soms dagdromend aan de leaf. ( gen tesla omdat ik droom aan financieel reƫle zaken :D )
helaas zitten 2 autos er niet in. ;)