het wordt 14%

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Gebruikersavatar
Edward B
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 26 jul 2014, 10:32
km-stand: 123652
Lifetime: 3
Auto: Ampera
Locatie: Zaanstad

Re: het wordt 14%

Bericht door Edward B »

Natuurlijk Poul, het is ook kort door de bocht, dat mag duidelijk zijn.

Maar het "voordeel" in bijtelling is wel weg, want zelfs als de catalogus prijzen van plug-inn hybrides iets zakken (is nu al zo). Dan zal dat nog niet zo veel zijn dat het een prijsverschil in aanschaf opheft;

Voorbeeld
Golf GTE plug in in 2016 ± € 38.000,- x 15% = € 5700,-
Knappe Golf diesel met lage uitstoot € € 28.500,- x 21% = € 5985,-

Wat zakelijk betreft zie ik alleen vol elektrisch nog als interessant, maar vaak is dat i.v.m. beperkte actieradius geen optie.
Beter rijk te leven dan rijk te sterven.
Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, 19"225/40 zafira velgen
Van 12-2012, gekocht 08-2014 met 72.000km liftime toen 4,3 nu ruim 120k 3.1, laatste 20k 1,6
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door Alex »

Ivo schreef:Je vergeet even het leasetarief :think:
Leasetarief is sterk afhankelijk van afschrijving. Dankzij de 0% bijtelling konden de leaseboeren met een vork schrijven. Leasetarieven van pluggers zijn relatief hoog, omdat (een gebrek aan) de restwaarde een groot risico is.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door Ivo »

japio schreef:Vertel :?:

http://www.leaseplandirect.nl/elektrisch-rijden/

Zelf lease ik niet, maar zie als leek geen gekke bedragen bij de Kia staan en ook al is het appels met peren, ze zijn aanmerkelijk lager dan die van een Outlander.
De nieuwprijs van de Ampera (dus deels ook het leasetarief) is gebaseerd op het fiscaal voordeel. Ik denk dat de nieuwprijs gewoon zal dalen van de Ampera, sterker nog; we hebben al flinke kortingen gezien. Op die manier wordt het leasetarief interessanter en dus is er een kleine toekomst voor de plug ins.

Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer. :roll:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door japio »

Ivo schreef:Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer
Op Linkedin is al eens uitgelegd dat de Ottomotor zover doorontwikkeld is en nu zo efficient wordt geproduceerd dat deze 'bijna niets' meer kost, de kostprijs ligt nog onder die van een elektromotor.
De eerste prijsaanpassing was een pas op de plaats, de tweede bittere noodzaak om van de voorraden af te komen, met de meuk die ze nu ingebouwd hebben daar komen ze met een volgend model echt niet meer weg dus ook de productiekosten gaan eerder omhoog dan dat ze dalen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door Ivo »

Onderhoudskosten zijn beduidend lager, dat dan weer wel :mrgreen:

Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door Poul »

Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:
Tesla?
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: het wordt 14%

Bericht door Ivo »

Poul schreef:
Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets :lol:
Tesla?
Ja, graag :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie