Pagina 3 van 3
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 07 nov 2014, 13:55
door Edward B
Natuurlijk Poul, het is ook kort door de bocht, dat mag duidelijk zijn.
Maar het "voordeel" in bijtelling is wel weg, want zelfs als de catalogus prijzen van plug-inn hybrides iets zakken (is nu al zo). Dan zal dat nog niet zo veel zijn dat het een prijsverschil in aanschaf opheft;
Voorbeeld
Golf GTE plug in in 2016 ± € 38.000,- x 15% = € 5700,-
Knappe Golf diesel met lage uitstoot € € 28.500,- x 21% = € 5985,-
Wat zakelijk betreft zie ik alleen vol elektrisch nog als interessant, maar vaak is dat i.v.m. beperkte actieradius geen optie.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 07 nov 2014, 14:38
door Alex
Ivo schreef:Je vergeet even het leasetarief

Leasetarief is sterk afhankelijk van afschrijving. Dankzij de 0% bijtelling konden de leaseboeren met een vork schrijven. Leasetarieven van pluggers zijn relatief hoog, omdat (een gebrek aan) de restwaarde een groot risico is.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 07 nov 2014, 16:40
door Ivo
De nieuwprijs van de Ampera (dus deels ook het leasetarief) is gebaseerd op het fiscaal voordeel. Ik denk dat de nieuwprijs gewoon zal dalen van de Ampera, sterker nog; we hebben al flinke kortingen gezien. Op die manier wordt het leasetarief interessanter en dus is er een kleine toekomst voor de plug ins.
Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer.

Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 07 nov 2014, 22:25
door japio
Ivo schreef:Nu zal de restwaarde ook minder worden, maar goed. Als een Ampera net zo duur wordt als een luxe Astra of een kale Insignia, wordt het vergelijk realistischer
Op Linkedin is al eens uitgelegd dat de Ottomotor zover doorontwikkeld is en nu zo efficient wordt geproduceerd dat deze 'bijna niets' meer kost, de kostprijs ligt nog onder die van een elektromotor.
De eerste prijsaanpassing was een pas op de plaats, de tweede bittere noodzaak om van de voorraden af te komen, met de meuk die ze nu ingebouwd hebben daar komen ze met een volgend model echt niet meer weg dus ook de productiekosten gaan eerder omhoog dan dat ze dalen.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: za 08 nov 2014, 00:34
door Ivo
Onderhoudskosten zijn beduidend lager, dat dan weer wel
Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets

Re: het wordt 14%
Geplaatst: zo 09 nov 2014, 20:04
door Poul
Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets

Tesla?
Re: het wordt 14%
Geplaatst: zo 09 nov 2014, 22:27
door Ivo
Poul schreef:Ivo schreef:Maar mijn volgende wordt óf volelektrisch of een fiets

Tesla?
Ja, graag
