gl640 schreef:ja heb precies het zelfde
er is eigenlijk gen echte vervanging
viel me ook op dat de prijs van de ampera/volt 2e hands te zijn gestegen!
zou dat kunnen komen doordat mensen deze wagens zakelijk nog willen kopen omdat ze dan alsnog de lagere bijtelling mogen gebruiken? en dus dat per 1 jan 2016 deze 2e hands prijzen zullen zakken.
Als ik zo kijk, zijn de 2e hands prijzen juist (behoorlijk) gezakt. Ik hou het al een tijdje in de gaten, want ik wil er als 2e auto best een 2de hands privé bij, maar ik kwam er (nog) niet uit met de dealer. Volgend jaar wellicht wel
dat zal komen omdat de dealer er te veel voor heeft gegeven toen ze nog wel gewild waren?
ik kon laatst de aanschaf prijs ( 2e hands volt ) terug krijgen bij een opel actie
maar dan moest ik wel een nieuwe ampera kopen en dus weer zoveel bij leggen
en dat 1 jaar na dato. lijkt me dat ik dan wel kan zeggen dat de prijzen niet flink gezakt zijn.
houd jou tijdje in de gaten houden 1 jaar in?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Enkel op basis van een inruilbod op een door jou scherp ingekochte Volt (of gewoon veel korting op de nieuwe, 't is maar hoe je het bekijkt) een mening baseren dat de 2e hands prijzen gestegen zijn lijkt me niet echt een goede basis.
Ik heb vanaf juli 2014 toen ik de Ampera kocht tot en met augustus 2015 de prijzen goed in de gaten gehouden en er is nog steeds een dalende tendens. Immers: waar een jaar geleden een 2012 exemplaar met 120.000 a 160.000 km rond de 18/19.000 gekocht kon worden heb je nu een 2013 exemplaar met 120.000 km voor 15.950 of een 2013 auto met 60.000 km al voor 20.500.
Zou ik een mening over de 2e hands markt baseren op alleen mijn eigen auto dan zou ook ik roepen dat de prijzen gestegen zijn: ik kocht de mijne, 18 maanden oud en 21.000 gelopen voor 26.500, zie er nu één van 30 maanden oud voor 26.950
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
ik heb de volt niet goedkoop gekocht zeker niet als iemand anders er minder dan 2 maanden later voor ene vergelijkbare iets jongere zelfs 2000 minder voor hoeft te geven.
maar op basis van je eigen auto gestegen en op andere veel hogere km vind je gedaald.
dus het is maar net welke ampera of volt je koopt een lager km is de prijs dus gestegen
en de hogere km ( garantie accu bijna om ) is die juist gezakt!
klinkt heel logisch en wat ik nu ook zie.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Ik heb een nieuwe Ampera besteld. Ik ga hem rijden vanaf april 2016 maar om fiscale redenen komt hij in 2015 nog op kenteken. Ik ga nu dus van 0% naar 7%. Jammer maar helaas. Maar altijd nog beter dan van 0% naar 15% in 2016.
Laatst gewijzigd door Morgoth op ma 09 nov 2015, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Morgoth schreef:Ik heb een nieuwe Ampera besteld. Ik ga hem rijden vanaf april 2017 maar om fiscale redenen komt hij in 2015 nog op kenteken. Ik ga nu dus van 0% naar 7%. Jammer maar helaas. Maar altijd nog beter dan van 0% naar 15% in 2016.
Ga je hem meer dan een jaar wegzetten?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km