Pagina 3 van 7

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: di 16 feb 2016, 20:06
door Alex
volt-NL schreef:En als Opel ook een deal regelt met fastned zoals Nissan voor de leaf heeft gedaan: http://fastned.nl/en/blog/post/unlimite ... ssan-lea-f is het voordeel van Tesla helemaal weg.
En ook bij Nissan zijn er kleine lettertjes, want het is wel degelijk gemaximeerd, wist de Nissandealer mij te vertellen. :idea:

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: di 16 feb 2016, 21:29
door gl640
oeioei

hoeveel?

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 08:22
door NeufegliseThierry
Jammer,

Ik heb gisteren uitgebreid gereageerd op het bericht over de kleine lettertjes maar die is door een error niet geplaatst.

Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.

Ik zit op koers voor 52.000 km per jaar en ben de afgelopen maanden van de geregistreerde gebruikers diegene die de meeste km's met een Leaf maakt in NL. Zelfs in een koude maand heb ik nauwelijks meer dan 115 kWh afgenomen van Fastned. Immers: je laadt grotendeels thuis op kantoor.

Want: hoe groot supporter ik ook ben van Fastned: voor je lol sta je -meestal- niet op te laden langs de snelweg.

Als ik al met mijn kilometergade er maar net aan toe zou komen om het totaal van 5.500 kWh binnen 4 jaar weg te werken, dan zal 99,9% van de Leaf kopers daar niet aan toekomen.

Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.

Wat dat betreft dus een prima aanbod/regeling.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 09:34
door japio
Voor de tegenwaarde van deze geweldige deal had ik toch liever een batterij van 4kWh meer in de auto gezien.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 11:27
door Alex
NeufegliseThierry schreef:Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.
(...)
Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.
Voor mensen die niet op eigen terrein kunnen laden (zowel woon als werk), is 115kWh per maand veel te weinig. Dan is de kans op bijbetalen levensgroot.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 12:41
door japio
Voor die groep is EV nog een ver van het bed show, jij hebt nog een redelijk exclusieve laadpaal voor de deur; ik zou op dit moment niet eens meer een EV overwegen.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 13:44
door shumway
Ik wel, volgende auto wordt een volledig electrische.
Heb wel een 2e prive auto anders zou ik de stap nog niet maken.

Twijfel nog even om de volt na 5 jaar in prive over te nemen als 2e auto .

De E-ampera zou een optie kunnen zijn, de leaf ook

Ook de praktische bruikbaarheid is net een 2e priveauto ook niet belangrijk.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 16:11
door gl640
NeufegliseThierry schreef:Jammer,

Ik heb gisteren uitgebreid gereageerd op het bericht over de kleine lettertjes maar die is door een error niet geplaatst.

Los even van geneuzel of het kleine lettertjes betreft: je mag in 4 jaar 5.500 kWh tanken bij Fastned, dat komt neer op 115 kWh per maand.

Ik zit op koers voor 52.000 km per jaar en ben de afgelopen maanden van de geregistreerde gebruikers diegene die de meeste km's met een Leaf maakt in NL. Zelfs in een koude maand heb ik nauwelijks meer dan 115 kWh afgenomen van Fastned. Immers: je laadt grotendeels thuis op kantoor.

Want: hoe groot supporter ik ook ben van Fastned: voor je lol sta je -meestal- niet op te laden langs de snelweg.

Als ik al met mijn kilometergade er maar net aan toe zou komen om het totaal van 5.500 kWh binnen 4 jaar weg te werken, dan zal 99,9% van de Leaf kopers daar niet aan toekomen.

Oftewel: los van de kleine lettertjes/de feitelijke afnamerestrictie zal het voor de mensen die een nieuwe Leaf kopen toch als "onbeperkt" aanvoelen, de kans is minimaal dat er uiteindelijk voor afloop van de 4 jaar betaald zal moeten worden.

Wat dat betreft dus een prima aanbod/regeling.
dus maar 1100kwh per jaar

als je voornamelijk langs de snelweg laad ( en ja we zijn Nederlanders dus gaan we zoveel mogelijk "gratis" laden.

1100 / 12 = 92kwh per maand bij een verbruik incl. verlies van zeg 200watt per km? zou je dus per maand 460 km kunnen afleggen gemiddeld.

dat zou voor een boodschappen wagen redelijk zijn mist je dicht bij je werkt woont en 1 x in de x dagen even naar een snellader rijd om "gratis" te laden.

het is niet gratis omdat je als je de leaf nu koopt kan kiezen meer betalen en "gratis" laden of het pakket niet erbij kopen en een paar duizende euro minder voor de auto betalen

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 16:40
door volt-NL
5500 kW / 4 jaar is inderdaad erg weinig. Hopelijk doet Opel dat beter=meer (als ze het doen).

En weer on-topic, er zijn dus al aardig wat snelladers in Nederland en de Ampera-e moet ook een snellader krijgen anders kom ik bijvoorbeeld niet van Maastricht naar Groningen en terug. Tesla heeft daar geen voordeel want er zijn minder superchargers in NL. Buiten NL in Europa, heeft de Tesla misschien nu nog een voordeel, want daar zijn nog niet veel snelladers, maar die gaan er wel komen.

Re: Opel Ampera-E / Chevrolet Bolt

Geplaatst: wo 17 feb 2016, 16:50
door gl640
zover k het lees komt er een DC fast charge op de bolt.

dus je krijgt dan de combo aansluiting met boven de mennekes of j1772 ( voor usa ) en eronder de 2 dikke pinnen voor de dc fast charger.

let wel op! even 20 min de accu van leeg naar volladen is er niet bij
bij de leaf mag dat werken maar die is 24kwh groot deze is 60kwh ze schrijven dan ook zelf meer 1 uur.