Wat wil je weten? Je kunt de Fastned-app koppelen aan je Travelcard en je bedient de lader met de Fastned-app.
Ivo schreef:
Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk
Bij Nijvel, onder Brussel, staat in elk geval een snellader; of anders in Namen. Valt me wel een beetje tegen dat je gelijk in beperkingen denkt.
Onze Buurauto's met een range van maximaal 200 km gaan gerust mee de grens over met deelnemers die nog weinig ervaring hebben met elektrisch rijden.
Ik denk niet in beperkingen; ik wil ook graag dat mijn vrouw een dagje gaat rijden, dus dat kan mooi dan.
Verder; klant gaat voor alles! (auto is echt maar bijzaak die eventueel wordt betaald dankzij een klant)
Als ik een privé uitje had, zou ik geen probleem hebben met wat uitzoekwerk (en tijd). Nu is het keihard zakelijk en wil ik geen onzekerheden.
Thanks voor de Fastned tip. Ik zal de app installeren en koppelen aan mijn Travelcard. Handig.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Ivo schreef:Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk
Als je laat weten waar kan ik je zo de laadmogelijkheden toesturen in Pb. In België zijn meer dan voldoende snellaadmogelijkheden (gratis of b.v. cash bij de dealer betalen, dus geen geknurft met laadpassen die niet compatible zijn) en als je niet ver Frankrijk in hoeft betekent het dus eigenlijk maar 1 keer tussendoor in België opladen.
Met de Leaf destijds naar Parijs was met die kleine actieradius eigenlijk te spannend maar met een Ampera of Tesla ben ik 5 minuten geleden bij wijze van spreken al vertrokken, easy.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Ivo schreef:De werkdagen van 300 km hebben ook maar maximaal 12 uur laadtijd thuis (16A). Dus vanaf dinsdag wordt het bijladen op het werk Daar staan 11 kWh palen, dus die kan ik ook direct testen.
Daarnaast wil ik ook graag eens laden bij FastNed, om te proberen. Ik hoop daar gewoon met mijn Travelcard te kunnen betalen.
Tips voor Fastned iemand?
Ik zit nu overigens op 0,15 kWh per km (met slim gebruik gedurende de 150 km rit). Dat zal met de e minder goed gaan, want ik kan niet "cherrypicken".
Vanaf 26 mei hem ik hem, 2 juni weer inleveren.
Klantbezoek is in Noord Frankrijk ... dat durf ik niet aan, want daar in het dorp laden is niet mogelijk
Die 11 kW palen zijn denk ik 3 fasen (3*3,6=11) van 16A elk. De E gebruikt maar een fase en zal dus niet sneller laden dan thuis. Je krijgt er natuurlijk wel de nodige uren laden bij.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
Aha, dat een Ampera niet 3fasen kon, wist ik niet. Nou ja, een werkdag laden met 1 fase geeft net weer genoeg voor de terugreis als het weer meezit
Ik moet ca 100 km voorbij Nijvel. Dus op zich een prima locatie als ik daar zou kunnen laden.
Werkt die paal bij vd Valk met creditcard of een obscure laadpas? Op hun site kan ik alleen de Tesla Superchargers terugvinden.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Ivo schreef:Ik moet ca 100 km voorbij Nijvel. Dus op zich een prima locatie als ik daar zou kunnen laden.
Werkt die paal bij vd Valk met creditcard of een obscure laadpas? Op hun site kan ik alleen de Tesla Superchargers terugvinden.
Volgens de app van TNM is het een Allego-paal.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ik heb inderdaad net in de Smoov app gezien dat ik met Creditcard kan betalen (Smoov is een dingetje van Allego volgens mij). En ik heb mijn Travelcard kunnen koppelen, dus mogelijk gaat dat werken.
50 kWh
Waar ik benieuwd naar ben: heeft de nederlandse Ampera-e ook het "voetgangers waarschuwingsgeluid" bij snelheden onder de x kilometer per uur? En zo ja, is dat zodanig irritant bij het op- of afrijden van je eigen oprit dat je de bijbehorende zekering zou willen trekken?
Oja, check ook ff of die Opol logo's er een beetje makkelijk af gaan, voor het geval dat je ze voor de originele merktekens zou willen vervangen...
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader