Re: interesse in 81-XSV-3
Geplaatst: wo 27 jun 2018, 11:07
P.S. En als Kees M. dan nog een beetje zinnige bijdrage aan dit forum wil leveren, dan moet ie het kenteken van zijn "drama" Ampera vermelden.....
De grootste online community voor en door Opel Ampera & Chevrolet Volt rijders
https://amperaforum.nl/
Wellicht ben ik heel goedgelovig; maar mij is destijds verteld dat een van de garantievoorwaarden is dat de auto al het regulier onderhoud bij een "Ampera service" moet hebben ondergaan. Ik mocht hem dus niet eens bij de dealer in Zoetermeer onderhouden, maar moest perse naar Den Haag...HenryAmpera schreef:Die 8 jaar / 160k km ligt toch gewoon vast, dat hangt dan alleen van de km stand af. [...]sbogovac schreef:Als'ie aan de gerantievoorwaarden voldoet. En dat dus ook alleen daarop...
Ik zei al:HenryAmpera schreef:[...] als je struikelt over (in mijn ogen) een lullige €82 [...]
en:sbogovac schreef:[...]een heleboel kleine ongemakken tellen uiteindelijk ook op [...]
Er zijn volgens mij op dit forum wel meer voorbeelden van "drama" Ampera's te vinden... helaas...sbogovac schreef:[...] (zie: hier, bijvoorbeeld).
Klopt.... Er is zelfs iemand die beweerd tot 9 x op een rij het lager probleem te hebben gehad..... Dan kan ik me voorstellen dat je hem het liefst bij de dealer door de etalage naar binnen rijd......sbogovac schreef:Er zijn volgens mij op dit forum wel meer voorbeelden van "drama" Ampera's te vinden... helaas...
Goedgelovig wil ik niet zeggen maar je hebt wel gelijk dat ze je proberen richting dealer te sturen. Echter, conform EU regelgeving behoudt je gewoon je garantie mits je aan kunt tonen dat de garage de auto volgens het schema van de fabrikant onderhouden is. Mijn Ampera had de eerste beurt bij een niet Opel dealer gehad maar mij is vanuit Opel NL gewoon bevestigd dat de garantie van kracht bleef. Nu hielp het wel dat de garage ook heel bewust vooraf de gegevens bij Opel had opgevraagd voor wat betreft de checkpunten bij de 1e beurt en dat formulier netjes ingevuld heeft en bij het boekje gestopt heeft.sbogovac schreef:Wellicht ben ik heel goedgelovig; maar mij is destijds verteld dat een van de garantievoorwaarden is dat de auto al het regulier onderhoud bij een "Ampera service" moet hebben ondergaan. Ik mocht hem dus niet eens bij de dealer in Zoetermeer onderhouden, maar moest perse naar Den Haag...
Mijn lokale Opel dealer raakt ‘m wel aan v.w.b. regulier onderhoud en APK, maar voor specifieke problemen met het hoogspannings en aandrijfgedeelte moet ik naar de Dealer (ook van Broekhuis) in Apeldoorn, omdat die (nog??) wel gecertificeerd zijn om aan Ampera’s en Volts te sleutelen.NeufegliseThierry schreef:En ook ik heb meegemaakt dat de Opel dealer in Zoetermeer de Ampera nog geeneens aan wilde raken, ze waren kennelijk goed bang gemaakt door de importeur
sbogovac schreef:Maar... de grote vraag - na al dit getheoretiseer - is momenteel:
En?!? Hoe beviel hij Victor? Is hij het'm geworden...?victor1964 schreef:[...] Ik ga vanochtend kijken, ben wel gecharmeerd van deze auto. [...]
Ah, OK... helaas.victor1964 schreef:Hallo Amperaianen , wat een woord.....hahaha. nee hij is niet geworden. afgezien van de staat, (krassen, beschadigde spoiler. kreeg ik een absurd lage inruilprijs voor mijn ds3 uit 2015. de zoektocht gaat verder. voorkeur blijft ampera maar het zou ook een Volt kunnen zijn. Dat het er een gaat worden is voor mij 100% zeker.
groeten Victor.