Zoals Boeuf hierboven had ik ook een Subaru Impreza WRX. Wel de 'rally' versie ervan, een 2.5 STI uit 2006, standaard 285pk, getuned naar 340 pk en 550nm (! meer dan een Gallardo) koppel. Drie sperdifferentielen waarvan de middelste electronisch geregeld, speciale kopbouten en lagers, handgesmede zuigers, sneller spruitstuk en uitlaat, Intrax verstelbaar onderstel, 4.9 seconden naar de 100, buitenaardse 4WD tractie voor het Colin Mcrae gevoel en een top van 280 km. De top van de benzine tank was echter ook 350 km en de CO2 viel in massieve blokken uit de uitlaat. Ik ga hem niet missen. Heb hem namelijk in privé overgenomen... De 550 euri netto bijtelling ga ik missen als kiespijn, ook de 3-daagse tankbeurten Super benzine ad 100€. En de boetes.
Ik ben ondanks de Ampera een originele petrolhead. Op de oprit staan nog een 'omgebouwde' BMW E46 M3 Touring (bestaat officieel niet) met 343 pk. Samen met broer staat er ook nog een 993 Porsche Carrera 2 uit '94 (285pk) en een circuit beestje BMW 325i - 192 pk uit '91. Oh ja en de niet-getoonde 1996 328i touring moet nog verkocht worden.
Voor al dat geweld heb ik zowel een race- en rally licentie en doe regelmatig een circuitdag- of driftdag. In 2010 heb ik geracet in de DNRT Volkswagen Endurance cup met 200pk Golfjes diesel.
Dit is een beetje uitgebreid antwoord op het topic maar het valt me hier op dat er meer petrolheads overgaan op Ampera. Maar ook dat de doelgroep heel divers is te noemen. Bijna iedereen heeft volgens mij een zwak voor techniek.
(Voordat mensen mij hier een patser vinden met het wagenpark, de dagwaarde van alles bij elkaar overstijgt niet de nieuwwaarde van 1 dikke Audi A6, de gemiddelde leeftijd 15 jaar, gemiddelde km stand 200.000 en de totale geschatte huidige afschrijving per jaar 2.500€. De Ampera niet meegerekend. De Porsche wordt overigens elk jaar 1000 euro meer waard

)
Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's
blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go