Wat had je hiervoor?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Erdeke
Vaste klant
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera

Re: Wat had je hiervoor?

Bericht door Erdeke »

Hiervoor had ik een Ford Mondeo 2.5T Titanium Wagon. Het was een heerlijke auto, met dikke motor (220 pk) en een zee van ruimte. Er zijn eigenlijk twee dingen die ik mis;

1. De ruimte, met name voor de achterpassagiers. Ik ben zelf 1.95 lang, dus acher mij blijft er erg weinig ruimte over. Nu heb ik twee kinderen van 4 en bijna 7. Daar is op zich voldoende ruimte voor, maar echt overhouden doet het niet.

2. Het andere dat is mis, is de heerlijke roffel die de 5 cilinder voortbracht bij het accelereren. Het grappig is dat ik de stilte van de Ampera toch ook weer als een heel groot voordeel zie, alleen je mist soms de beleving van snelheid bij de acceleratie. Het lijkt net of het niet zo snel gaat, tot je in de achteruitkijkspiegel kijkt :mrgreen:
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Ivo schreef:Het is alweer een maand geleden dat ik mijn vorige auto heb ingeleverd ... Wat was dat ook alweer :think: :think: :think:

;)
Hahaha, dat zegt genoeg! :D
Dennis
Newbie
km-stand: 19400
Lifetime: 34
Auto: Bolt
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Als alles doorgaat wissel ik volgende week mijn Mercedes Benz 220 CDI Estate uit 2008 in voor de Ampera.
4 jaar geleden gekozen om mijn droomauto te kopen en uiteindelijk blijkt het toch gewoon een auto te zijn. Ik ga wel de ruimte achterin missen (voornamelijk voor de voetbaltassen) en de 3de zitplaats. Ik hou er wel van om iets aparts te rijden, dus de Ampera zal ook wel weer voldoende blikken geven van medeweggebruikers.

De bijtelling van de Benz was niet misselijk, dus die ga ik zeker niet missen. Net als de wegenbelasting trouwens.
Met gebruik makend van de MIA/KIA zou je bijna kunnen stellen dat de Ampera een verstandige investering is in een auto. ;)
Sovereign Silver Ampera - Full options - Getinte ramen
boeuf
Harde kern
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Vorige leasebak was een 2007 Subaru Impreza WRX. Wat ik zal missen: vermogen (230pk), turbofluit, accelleratie, waanzinnige vierwiel tractie (zelfs met kale zomerbandjes in de sneeuw). Maar: was ook wars van enige luxe, luidruchtig, dorstig, magneet voor politievoertuigen en flitsers, uiterst kwetsbaar in de lak, duur in lease cq. bijtelling en had wat weinig koppel ("slechts" 320 Nm, echt behelpen).

Als puntje bij paaltje komt heb je in Nederland feitelijk weinig aan top-end vermogen en is low-down torque eigenlijk wat een wagen werkelijk aansprekend maakt. Ik was gelijk om toen ik de Ampera proefreed na al die verdrietige 20% benzinewagentjes. Dat 't een Volt is geworden is een kwestie van smaak. Wat hebben we het eigenlijk goed dat we bij de allerbeste leasedeal van 2012 nog uit TWEE verschillende auto's kunnen kiezen..! :thumbup:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
guido
Newbie
km-stand: 71000
Lifetime: 24

Bericht door guido »

Komende dinsdag ruil ik mijn Opel Vectra 1.8 SW executive in. Vooral de ruimte achterin ga ik missen, net zoals het motorgeluid (als kiespijn dan ;-))
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Maandag 2 juli breng ik mijn Citroen C4 Grand Picasso weg en neem de Ampera in ontvangst en ik kijk er naar uit. Wat ik ga missen is de toch wel gammele electronica in de C4 ;) . Dat begon met het klepje van de benzinetank dat al bij de eerste tankbeurt 5 jaar geleden niet openging. Toch lastig als je wilt tanken. Gelukkig kon ik mijn dealer nog bereiken. Maar aangezien dit euvel later nog verschillende keren optrad, ga je toch niet met een gerust gevoel op pad. Daarnaast de Bluetooth-verbinding met mijn PDA die een zeer kwakkelend bestaan kende en nog steeds kent, de parkeersensoren die een storing gaven die niet was op te sporen, de blaasbalgen van de achtervering die kapot gingen en ga zo maar door. Elke keer wel weer vriendelijk en tot 'genoegen' opgelost (zodat ik er zo weinig mogelijk last van had), maar toch ...

Desalniettemin hebben wij als gezin met veel plezier gebruik gemaakt van de gigantische bagageruimte (die ik dus echt ga missen) en het comfort van deze C4. Dat zal nog moeten blijken bij de Ampera, maar met de uitstraling van deze auto, het redelijk vlotte karakter, anders en milieubewuster omgaan met mobiliteit en niet te vergeten de 0%-bijtelling, ga ik toch met volle overgave over op de Ampera.

Per saldo denk ik dus meer niet te missen dan wel te missen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
LightningBlue
Vaste klant

Bericht door LightningBlue »

Zoals Boeuf hierboven had ik ook een Subaru Impreza WRX. Wel de 'rally' versie ervan, een 2.5 STI uit 2006, standaard 285pk, getuned naar 340 pk en 550nm (! meer dan een Gallardo) koppel. Drie sperdifferentielen waarvan de middelste electronisch geregeld, speciale kopbouten en lagers, handgesmede zuigers, sneller spruitstuk en uitlaat, Intrax verstelbaar onderstel, 4.9 seconden naar de 100, buitenaardse 4WD tractie voor het Colin Mcrae gevoel en een top van 280 km. De top van de benzine tank was echter ook 350 km en de CO2 viel in massieve blokken uit de uitlaat. Ik ga hem niet missen. Heb hem namelijk in privé overgenomen... De 550 euri netto bijtelling ga ik missen als kiespijn, ook de 3-daagse tankbeurten Super benzine ad 100€. En de boetes.

Afbeelding

Ik ben ondanks de Ampera een originele petrolhead. Op de oprit staan nog een 'omgebouwde' BMW E46 M3 Touring (bestaat officieel niet) met 343 pk. Samen met broer staat er ook nog een 993 Porsche Carrera 2 uit '94 (285pk) en een circuit beestje BMW 325i - 192 pk uit '91. Oh ja en de niet-getoonde 1996 328i touring moet nog verkocht worden.

Afbeelding

Voor al dat geweld heb ik zowel een race- en rally licentie en doe regelmatig een circuitdag- of driftdag. In 2010 heb ik geracet in de DNRT Volkswagen Endurance cup met 200pk Golfjes diesel.

Afbeelding

Dit is een beetje uitgebreid antwoord op het topic maar het valt me hier op dat er meer petrolheads overgaan op Ampera. Maar ook dat de doelgroep heel divers is te noemen. Bijna iedereen heeft volgens mij een zwak voor techniek.

(Voordat mensen mij hier een patser vinden met het wagenpark, de dagwaarde van alles bij elkaar overstijgt niet de nieuwwaarde van 1 dikke Audi A6, de gemiddelde leeftijd 15 jaar, gemiddelde km stand 200.000 en de totale geschatte huidige afschrijving per jaar 2.500€. De Ampera niet meegerekend. De Porsche wordt overigens elk jaar 1000 euro meer waard :) )

Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
Marcel
Stamgast
km-stand: 70000
Lifetime: 21

Bericht door Marcel »

Blits spul Han !!
:D
:thumbup:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door mc_alistair »

@Han --> Jij bent dan ook vast de wagenpark beheerder ;) ?!
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Sint Tunnis
Newbie

Bericht door Sint Tunnis »

Hmmm als loonslaaf reed ik een Chrysler Voyager 2.8crd...........vorig jaar als zzp-er een Mazda 2 bi fuel gekocht.....dus erg veel ruimte en comfort ingeleverd. Ik dacht dat ik met de aanschaf een goede koop deed. 14% bijtelling van €15.000 id te overzen, wegenbelasting vrij en een investeringsaftrek.........maar het kan en wordt beter!!!
Het belastingregime in Nederland "verplicht" mij tot de aanschaf van een Opel Ampera!!

0 % bijtelling van € 48.000 is nog altijd minder dan de 14% bijtelling over de € 15.000
en de MIA/Vamil KIA etc..............nog niet mee gerekend!!

Enne ja....eind deze maand hoop ik dus ook Ampera rijder te zijn!!

Ik kan Amper(a) wachten!!!
Ik kan Amper(a) wachten....
Plaats reactie