Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Oceanviking
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 12:13
- km-stand: 34000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Sinds vorig jaar juli zijn wij de eigenaar van een tweedehands Ampere e die ons op zich goed bevalt. Wel maken we ons zorgen over de berichten uit buitenlandse media over het brandgevaar en de actie die Opel Nederland daar (niet) op onderneemt. Ik ga deze kwestie neerleggen bij onze rechtsbijstandverzekering om Opel Nederland in gebreke te stellen. Zijn er andere forum leden die dit reeds gedaan hebben of in zijn voor een collectieve actie? Ik hoor het graag.
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Als ik nu op MyOpel inlog, krijg ik de melding dat er een recall-campagne is voor mijn auto. Maar verder totaal geen info verder..
-
Theolaanen
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 20:48
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
ook bij staat de melding dat er een terugroepactie is:
Er is een recall-campagne voor jouw auto!
Er is een kwaliteitsverbetering beschikbaar voor jouw auto
Ga morgen wel even bellen. Bij mij staat overigens bij de RDW nog steeds de oude terugroepactie.
"De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software wordt geupdate als definitieve oplossing om het eventuele brandgevaar weg te nemen en de laadcapaciteit terug te brengen van 90% naar 100%."
Er is een recall-campagne voor jouw auto!
Er is een kwaliteitsverbetering beschikbaar voor jouw auto
Ga morgen wel even bellen. Bij mij staat overigens bij de RDW nog steeds de oude terugroepactie.
"De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software wordt geupdate als definitieve oplossing om het eventuele brandgevaar weg te nemen en de laadcapaciteit terug te brengen van 90% naar 100%."
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Zou Opel NL nog wel een communicatie afdeling hebben? Of zijn ze allemaal weggelopen wegens falend management?
Als er brandende ongelukken gebeuren, kan Opel zich in ieder geval niet verschuilen achter: we hebben het niet geweten....
Als er brandende ongelukken gebeuren, kan Opel zich in ieder geval niet verschuilen achter: we hebben het niet geweten....
-
AmperaSinds2020
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 11 feb 2021, 15:09
- km-stand: 50000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Hallo allemaal,
zojuist gebeld en alsnog een afspraak gemaakt nav de brief van 22 juni (ja, ik ben laat).
We hebben al lange tijd geleden de auto laadcapaciteit terug laten brengen naar 90%.
Ik heb me nu laten vertellen dat de oorspronkelijke fix (software update) en capaciteit terugbrengen naar 100% "on hold staat" ivm de recente voorvallen dat auto's nog steeds in de fik vliegen.
Onze auto dient alsnog even langs te gaan voor een software update (batterij) en booster update (remmen). Echter, de capaciteit blijft tot nadere order op 90%.
Wordt vervolgd...
zojuist gebeld en alsnog een afspraak gemaakt nav de brief van 22 juni (ja, ik ben laat).
We hebben al lange tijd geleden de auto laadcapaciteit terug laten brengen naar 90%.
Ik heb me nu laten vertellen dat de oorspronkelijke fix (software update) en capaciteit terugbrengen naar 100% "on hold staat" ivm de recente voorvallen dat auto's nog steeds in de fik vliegen.
Onze auto dient alsnog even langs te gaan voor een software update (batterij) en booster update (remmen). Echter, de capaciteit blijft tot nadere order op 90%.
Wordt vervolgd...
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Ik heb een vermoeden dat ze met deze recall de oude charge limiet voorlopig weer willen terugzetten naar 90% max. totdat ze besloten hebben wat ze gaan doen en ze nog afwachten wat GM nou precies gaat doen. Losse modules vervangen of het hele pack? Of helemaal niet? Grote probleem hier zal de beschikbaarheid van de packs bij LG worden omdat de vraag door alle recalls van GM en Hyundai al enorm groot is en ze nooit aan de vraag zullen kunnen voldoen, tenminste niet binnen een jaar.
Dat is denk ik de reden dat de "oude" recall nog op de RDW staat. Het is wel degelijk een nieuwe recall (21-C-139), maar gewoon dezelfde als de eerste. Er staat ook bij: Actie 21-C-139 vervangt actie 21-C-107.
Enige wat we kunnen doen is goed naar onze Amerikaanse vrienden kijken wat daar gebeurt.
Dat is denk ik de reden dat de "oude" recall nog op de RDW staat. Het is wel degelijk een nieuwe recall (21-C-139), maar gewoon dezelfde als de eerste. Er staat ook bij: Actie 21-C-139 vervangt actie 21-C-107.
Enige wat we kunnen doen is goed naar onze Amerikaanse vrienden kijken wat daar gebeurt.
- Ruwils
- Stamgast
- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 16:24
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Zojuist van Opel Nederland antwoord gehad op mijn vraag over de laatste recall:
Kortom, we weten nog steeds niks.Geachte heer Xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw email met uw vraag over de terugroep actie van de Opel Ampera.
Wij kunnen helaas nog geen toezeggingen doen met betrekking tot deze terugroep actie die ter veiligheid van onze klanten is. U zult zodra er meer bekend is, worden geïnformeerd door uw dealer.
Uw andere vraag over onstar.
OnStar is een product van General Motors wat bij productie van het voertuig werd ingebouwd. Opel biedt geen vervangend systeem voor OnStar daar een dergelijk systeem enkel bij fabricage kan worden ingebouwd.
Wanneer de diensten van OnStar stoppen is het niet meer mogelijk om de diensten en functies zoals die door OnStar zijn ontworpen te gebruiken.
Om Opel rijders toch ook in de toekomst een soortgelijke, al niet betere ervaring te kunnen bieden heeft Opel het Opel Connect product ontwikkeld wat begin 2020 gefaseerd zal worden uitgebracht.
Dit systeem word bij fabricatie van het voertuig ingebouwd. Helaas is het niet mogelijk om Opel connect op reeds afgeleverde voertuigen nog in te bouwen.
Voor meer informatie over OnStar kunt u de veelgestelde vragen raadplegen op:
https://www.onstareurope.com/nl/faq-2020/
Voor meer informatie over Opel Connect kunt u de veelgestelde vragen raadplegen op:
https://connect.opel.nl/node/26
-
jerver
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 23:19
- km-stand: 4000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Heb met de dealer gebeld. Zij vertelde me dat er inderdaad weer een recall is zodat tot max 90% geladen kan worden, maar meer informatie hadden zij ook niet. Dus weer voor de derde keer terug. Begint steeds meer op bezigheidstherapie te lijken dit gedoe.
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Meer op een slechte soapserie met alleen maar lozers. Waarom stuurt Opel NL niet een brief aan alle Ampera-e eigenaren om uit te leggen wat er speelt?
-
Theolaanen
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 20:48
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Beste leden,
Ik heb mijn dealer gebeld naar aanleiding van de "recall". Ze hebben ze een filmpje gestuurd met de uitleg om de auto weer op 90% te zetten.
Hiermee kon ik de recall zelf uitvoeren!!
Ik heb geantwoord dat ik dit geen manier vind omdat bij een eventuele brand er een moeilijke discussie ontstaat of ik dit ook wel gedaan heb. M.i. moet dit middels software plaatsvinden zodat je e.e.a. zelf niet kan manipuleren. Ik kan nu langs rijden zodat de dealer het terugzet. Verder hadden ze volgens mij geen info.
Ik heb mijn dealer gebeld naar aanleiding van de "recall". Ze hebben ze een filmpje gestuurd met de uitleg om de auto weer op 90% te zetten.
Hiermee kon ik de recall zelf uitvoeren!!
Ik heb geantwoord dat ik dit geen manier vind omdat bij een eventuele brand er een moeilijke discussie ontstaat of ik dit ook wel gedaan heb. M.i. moet dit middels software plaatsvinden zodat je e.e.a. zelf niet kan manipuleren. Ik kan nu langs rijden zodat de dealer het terugzet. Verder hadden ze volgens mij geen info.