Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Geert2202
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Bericht door Geert2202 »

Ik vrees dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat dan alles weer teruggezet kan worden naar 100%. Ik twijfel sterk of ik de batterij terug laat zetten naar 90%.
Roos
Vaste klant
km-stand: 25000
Auto: Ampera-e

Bericht door Roos »

Weet je wat we allemaal zouden kunnen doen? Autoverzekering bellen, vragen wat ze doen als auto, garage, huis, apoartementencomplex, etc, afbranden? Wordt dat rekening man of rekening Opel?
arl
Newbie
km-stand: 42
Contacteer:

Bericht door arl »

afgelopen week geweest, voor de FIX.

maar eerst iets anders, ik heb 2x dezelfde brief van opel gehad, maar dat was een foutje begreep ik.

maar afgelopen week dus geweest naar motorhuis heemskerk, en bij het ophalen wisten ze me te vertellen, dat waarschijnlijk later dit jaar de accu vervangen gaat worden, en dat ik dan naar motorhuis haarlem zou moeten.

dat vind ik allemaal prima, maar ik had verwacht dat hij nu weer tot 100% zou laden, maar dat is volgens mij niet zo, en dat heeft mogelijk ook met de volgende recall te maken, maar vind de communicatie NIET echt duidelijk, en als het via een brief moeizaam gaat, stuur dan lekker (ook) een mail.

vind het nu allemaal niet zo duidelijk, en ook het advies, niet in de nacht laden, beetje lastig.

PS voor de rest erg tevreden rijder, auto bevalt zeer goed
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Oceanviking schreef:Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Sinds vorig jaar juli zijn wij de eigenaar van een tweedehands Ampere e die ons op zich goed bevalt. Wel maken we ons zorgen over de berichten uit buitenlandse media over het brandgevaar en de actie die Opel Nederland daar (niet) op onderneemt. Ik ga deze kwestie neerleggen bij onze rechtsbijstandverzekering om Opel Nederland in gebreke te stellen. Zijn er andere forum leden die dit reeds gedaan hebben of in zijn voor een collectieve actie? Ik hoor het graag.
Welkom Oceanviking, ik heb me wel via rechtsbijstand aangesloten bij de collectieve aktie m.b.t. Opheffen OnStar.
Denk dat het nog te vroeg is om over het Recall / accu probleem juridische aktie te ondernemen, maar een tel. naar je rechtsbijstand kan nooit kwaad. Laat je ons weten wat ze daar zeggen?
Michiel van G.
Newbie
km-stand: 160000

Bericht door Michiel van G. »

arl schreef:afgelopen week geweest, voor de FIX.

maar afgelopen week dus geweest naar motorhuis heemskerk, en bij het ophalen wisten ze me te vertellen, dat waarschijnlijk later dit jaar de accu vervangen gaat worden, en dat ik dan naar motorhuis haarlem zou moeten.
Dat klinkt wel goed. Ik houd de Amerikaanse informatie een beetje bij en 5/8 j.l. kwam er weer een persbericht voorbij dat GM voor alle voertuigen met bouwjaren 2017-2018 800 miljoen dollar apart heeft gezet voor 69.000 auto's (ca. 11.500 dollar per auto) om de accu's te kunnen vervangen voor het 66kwh pakket van het huidige model.In de VS zijn er 50.000 auto's verkocht.

Ik mag dus hopen dat de accu's in NL ook vervangen gaan worden. Het lijkt me haast wel, GM kan het niet hebben dat er claims voorbij gaan komen zoals bij het VW dieselschandaal.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Ik las ook een bericht op het ChevyBolt Forum dat Opel in Noorwegen volledige batterijpacks gaat vervangen. Dit is afkomstig van een poster op Reddit die het weer van Facebook afhaalde. Het zou gaan om een bericht in het Noorse auto magazine Motor.

Hier de Nederlandse Google vertaling.
Hier de originele link naar het magazine.

De berichten hieromtrent zijn hoopgevend, alleen is het nog steeds erg kwalijk dat Opel Nederland zich maar in stilzwijgen blijft hullen, dus een bericht van een Nederlandse dealer neem ik dan ook niet echt serieus, die weten nooit meer dan Opel Nederland zelf weet, dit was ook met OnStar zo dat sommig dealers zeiden dat er een vervanging zou gaan komen terwijl later Opel Nederland dit (tot op de dag van vandaag) tegenspreekt.
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Bedankt Ruwils, goed Noors verhaal, en voorbeeld voor Opel NL.
Michiel van G.
Newbie
km-stand: 160000

Bericht door Michiel van G. »

Dat sluit inderdaad aan bij het verhaal dat ik in de Amerikaanse media naar voren zag komen. Niet repareren, maar vervangen. Ik hoop dat Opel NL ook het voortouw neemt en laat zien dat ze klanten aandacht geven.

Daarnaast, ik neem aan dat de nieuwe accu's vooraf gecontroleerd zullen zijn op cellen die een afwijkend voltage hebben...
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Voortouw...... als het achtertouw is moeten we al tevreden zijn.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

En voor het moeten missen van OnStar mogen ze ter compensatie er wel een nieuw 66kW pack inzetten!
Lezen jullie mee, Opel Nederland?
Plaats reactie