Pagina 26 van 39

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 11:50
door sarion
Deze week met de Ampera-e wat langere afstanden gereden. Voornamelijk op de snelweg, waar ik 100 of 120 heb gereden. Op een volle lading, met 3 inzittenden, kom ik dan op een bereik van zo`n 260 km.

Het lijkt of de auto bij het bepalen van de range rekening houdt met hoe hard je rijdt of hebt gereden (snelweg / stad). De inschatting op de display klopt dan steeds beter. Vermoedelijk gaat hij een stuk verder als je alleen 100 of minder km/hr rijdt.

Ook voor het eerst bij Fastned en Allego de snelladers gebruikt. Dan laadt hij gemiddeld met zo`n 40 kW. Even koffie drinken een kwartier, en je hebt 10 kWh erbij, voor 40-50 km extra. Erg handig bij lange trips!

Waze bevalt erg goed als navi! Nu nog even de softwareupdate laten uitvoeren door de dealer, dan ben ik van die zwarte balken af.

Is het iemand gelukt om navigatie te tonen in de display achter het stuur? Zou wel handig zijn om je ogen beter op de weg te houden.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 12:13
door Anko
sigmasailor schreef:Heel herkenbaar, TomTom is gewoon de beste navi. Ik heb de mijne voor 3 jaar gratis tot 2019 als update van de vorige app. 20 € per jaar is ook geen geld natuurlijk. Destijds zelfs een van de redenen om de fabrieks navi in mijn Outlander vaarwel te zeggen.
Jij had je MMCS toch verruild voor een Pioneer head unit met Navi? De TomTom kwam toch pas toen je met de Pioneer Navi ook niet uit de voeten kon?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 13:58
door sigmasailor
Klopt helemaal; was lang verhaal kort. Ik heb mijn eerste Pioneer (met navi) geruild voor een simpel systeem (ook Pioneer) zonder navi. Pioneer gebruikte toen ook 'Here' als kaartleverancier. Pioneer had (toen) als enige Apple Carplay; dat begin je steeds vaker standaard in auto's te zien en is wat mij betreft 'de' oplossing. Het proces van verandering in wegen naar 'Here' en vervolgens naar Pioneer en Mitsubishi lijkt wel 2 jaar te duren en 150€ per update te moeten kosten. Tomtom (maar ook de diverse 'online' oplossingen) zijn veel sneller (dus actueler) en kosten niets tot een fractie van wat 'Here' kost.
Ik heb eigenlijk altijd (al ruim 10 jaar?) TomTom gebruikt op diverse manieren; begon met los kastje.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 18:53
door Anko
Here heeft zelf ook een gratis app. Werkt prima. Geloof mij, het licht niet aan hun kaarten.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: do 01 feb 2018, 09:18
door sigmasailor
Ik weet het en geloof je, zal dan wel aan het proces of verdienmodel liggen. Mijn ervaring met de Outlander en Pioneer was gewoon slecht. Ze liepen twee jaar achter en er zijn gewoon betere alternatieven. Met dank aan CarPlay.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 01:49
door Ferry34
Het is een feest om in deze auto te mogen werken zeg, top.

Ik heb al veel pluspunten opgenoemd, nu n paar kleine minpunten:
- ik blijf balen van de kofferbak ruimte. Hadden ze maar die daklijn niet omlaag laten lopen. Wel mooi: had vandaag klanten van vakantie die allebei zo'n hardcase koffer met 4 wieltjes hadden en die gaan gewoon staand in de kofferbak...easy.

- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.

- de achteruitrijcamera is handig, maar in t donker is t beeld bedroevend en vooral als t regent.

- de vering is stug wat drempels betreft. Hé, ik heb n stuk of 4 mercedessen gehad. Die kennen geen drempels ;)

- hij lijkt geen tractioncontrol te hebben en gezien die power was dat wel handig geweest in de regen van vandaag.

- dat automatisch inparkeren....je moet veel handelingen doen hoor. Ben er nog niet aan toegekomen.

Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, vallen niet op.
Blijft de beste auto waar ik ooit in heb gereden en als taxichauffeur rij ik in dikke autos ;)

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 10:10
door Anko
Ferry34 schreef:- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.)
Dat herken ik wel. Vooral als je even wil keren in een smal straatje. Dan wil je dat graag snel doen om ander verkeer niet op te houden en juist dan gaat het vaak mis. Maar heb nog niet kunnen ontdekken wat ik dan verkeerd doe of heb gedaan.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 17:10
door Pdominicus
Ferry34 schreef:Het is een feest om in deze auto te mogen werken zeg, top.

Ik heb al veel pluspunten opgenoemd, nu n paar kleine minpunten:
- ik blijf balen van de kofferbak ruimte. Hadden ze maar die daklijn niet omlaag laten lopen. Wel mooi: had vandaag klanten van vakantie die allebei zo'n hardcase koffer met 4 wieltjes hadden en die gaan gewoon staand in de kofferbak...easy.

- ik heb regelmatig dat wanneer ik m in zn achteruit wil zetten, ik de melding krijg dat ik de knop moet indrukken. Blijkbaar doe ik dat te snel of te slordig, want ik druk m gewoon in.

- de achteruitrijcamera is handig, maar in t donker is t beeld bedroevend en vooral als t regent.

- de vering is stug wat drempels betreft. Hé, ik heb n stuk of 4 mercedessen gehad. Die kennen geen drempels ;)

- hij lijkt geen tractioncontrol te hebben en gezien die power was dat wel handig geweest in de regen van vandaag.

- dat automatisch inparkeren....je moet veel handelingen doen hoor. Ben er nog niet aan toegekomen.

Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, vallen niet op.
Blijft de beste auto waar ik ooit in heb gereden en als taxichauffeur rij ik in dikke autos ;)
Ik kom ook wel eens in a'foort maar jou nog niet gespot. achteruitrijcamera is inderdaad echt belabberd. Volgens mij was die van de Ampera zelfs beter. Automatisch inparkeren werkt redelijk goed. Je moet soms wel wat tijd hebben zodat ie een plaats detecteert. Zelf parkeren gaat sneller :D

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 18:56
door e-head
Ferry34 schreef:..... Zag trouwens zowel gisteren alsook vandaag een ampera e rijden in amersfoort, ......
Een rode?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 feb 2018, 12:21
door Ferry34
Ha, dat was jij :)

De ampera valt echt nauwelijks op. Zelfs ik moet 2 keer kijken, want er zijn autos die er sprekend op lijken zoals n meriva.