Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
-
EL-Nino-1980
- Newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 12:38
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ziet er goed uit!
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Vandaag bijna 300 km af te leggen, overgrote deel snelweg. Cruise controle op 108 gezet (ongeveer 102 echt). Kachel en airco niet echt nodig met dank aan het heerlijke lente weer.
Ben nu op het keerpunt (144 km). Accu zit op 61% en resterend bereik op 212 km. Zou hier bij kunnen laden op 10 ampere maar heb besloten het er op te wagen. Als het tegen zit (wind of temperatuur), dan is er altijd nog het Fastned vangnet.
Ben nu op het keerpunt (144 km). Accu zit op 61% en resterend bereik op 212 km. Zou hier bij kunnen laden op 10 ampere maar heb besloten het er op te wagen. Als het tegen zit (wind of temperatuur), dan is er altijd nog het Fastned vangnet.
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
En, Anko,
Netjes thuisgekomen?
Netjes thuisgekomen?
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Yep, niet bijgeladen en toch netjes thuis gekomen
Totaal 291 km gereden, waarvan 269 km snelweg. 50,8 kWh verbruikt, volgens de auto. Resterende accu lading 17%. Resterend bereik 55 km. Wat mij betreft prima waarden
Totaal 291 km gereden, waarvan 269 km snelweg. 50,8 kWh verbruikt, volgens de auto. Resterende accu lading 17%. Resterend bereik 55 km. Wat mij betreft prima waarden
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Echt ongelofelijk om te zien hoeveel het weer doet. Twee weken geleden zat ik nog op 20 kWh per 100 km met mijn auto en vrijdag/zaterdag op 14.
Maar goed: het is wat het is en dat betekent voor de Ampera-E dat 400 a 450 km in de zomer er echt wel in moet zitten en dat is goed nieuws.
Maar goed: het is wat het is en dat betekent voor de Ampera-E dat 400 a 450 km in de zomer er echt wel in moet zitten en dat is goed nieuws.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Anko: wat een goede score zeg!
Met zoveel snelwegkilometers....wauw.
Gisteren mn dienst begonnen met 340 km actieradius.
Ik moet zeggen: dat is dan ook wat ik precies rijd. Ik rij gemiddeld weinig snelwegkilometers, maar mn rijstijl is wel nogal vlot.
Te hard rijden doe ik nooit, maar acceleratie is snel en rij wel overal maximum toegelaten snelheid op gps.
Het was nogal druk dus andere kant utrecht naar amersfoort over A28 gaat wel met 138 op de teller (precies 130 gps). Ook naar Huizen op en neer snelweg.
Had einde dienst nog 41 km over en had inderdaad 300 km gereden.
De stickers helpen wel om mensen kennis te laten maken met elektrisch. Regelmatig zie ik de automobilist naast me kijken naar mn sticker waarop staat dat ik elektrisch rijd en vervolgens ben ik veel sneller weg bij t stoplicht.
Hopelijk zien ze dan in dat elektrisch ook vlot betekent.
Ik zal dinsdag s kijken of ik de achtergordels iets kan aanpassen.
Ook ben ik in overleg over een 32 A lader, want t opladen met 16A gaat te langzaam. Met nog 41 km en dan aan de lader om 20:30 uur, geeft de auto aan dat hij om 12:30 de volgende middag vol is....zucht
Met zoveel snelwegkilometers....wauw.
Gisteren mn dienst begonnen met 340 km actieradius.
Ik moet zeggen: dat is dan ook wat ik precies rijd. Ik rij gemiddeld weinig snelwegkilometers, maar mn rijstijl is wel nogal vlot.
Te hard rijden doe ik nooit, maar acceleratie is snel en rij wel overal maximum toegelaten snelheid op gps.
Het was nogal druk dus andere kant utrecht naar amersfoort over A28 gaat wel met 138 op de teller (precies 130 gps). Ook naar Huizen op en neer snelweg.
Had einde dienst nog 41 km over en had inderdaad 300 km gereden.
De stickers helpen wel om mensen kennis te laten maken met elektrisch. Regelmatig zie ik de automobilist naast me kijken naar mn sticker waarop staat dat ik elektrisch rijd en vervolgens ben ik veel sneller weg bij t stoplicht.
Hopelijk zien ze dan in dat elektrisch ook vlot betekent.
Ik zal dinsdag s kijken of ik de achtergordels iets kan aanpassen.
Ook ben ik in overleg over een 32 A lader, want t opladen met 16A gaat te langzaam. Met nog 41 km en dan aan de lader om 20:30 uur, geeft de auto aan dat hij om 12:30 de volgende middag vol is....zucht
-
rob313
- Vaste klant
- Berichten: 103
- Lid geworden op: di 23 mei 2017, 22:10
- km-stand: 2400
- Lifetime: 0
- Auto: -
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ferry.Ferry34 schreef:maar mn rijstijl is wel nogal vlot.
Te hard rijden doe ik nooit, maar acceleratie is snel en rij wel overal maximum toegelaten snelheid op gps.
De stickers helpen wel om mensen kennis te laten maken met elektrisch. Regelmatig zie ik de automobilist naast me kijken naar mn sticker waarop staat dat ik elektrisch rijd en vervolgens ben ik veel sneller weg bij t stoplicht.
Hopelijk zien ze dan in dat elektrisch ook vlot betekent.
zullen de bandjes wel vlot slijten, ben benieuwd hoelang deze meegaan.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik ga het in de gaten houden.
Ik rij overigens wel heel soepel hoor, rem zeer zelden met de ampera en probeer gewoon te zorgen dat ik bij een stoplicht niet stil kom te staan.
Zo reed ik met m'n vorige taxi, een Mercedes E220 turbo diesel met 7 traps automaat een gemiddelde van 5,1 liter/100 km.
Dat is dus 1 op 19,9 gemiddeld en dat reed ik gemeten over 100.000 km.
Ook daarmee reed ik met dezelfde rijstijl, vlot accelereren maar zo vloeiend mogelijk.
Ik rij overigens wel heel soepel hoor, rem zeer zelden met de ampera en probeer gewoon te zorgen dat ik bij een stoplicht niet stil kom te staan.
Zo reed ik met m'n vorige taxi, een Mercedes E220 turbo diesel met 7 traps automaat een gemiddelde van 5,1 liter/100 km.
Dat is dus 1 op 19,9 gemiddeld en dat reed ik gemeten over 100.000 km.
Ook daarmee reed ik met dezelfde rijstijl, vlot accelereren maar zo vloeiend mogelijk.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik snap wel waarom van de Tesla's van Bios op Schiphol de acceleratie is begrensd op 0-100 in 14 sec.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Een begrenzing op snelheid lijkt me logischer in hun geval, gezien de vele snelweg kilometers.
Dat is waar de winst in actieradius te halen is.
Dat is waar de winst in actieradius te halen is.