Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Gelet op de verkeersdrukte rondom A'dam gedurende een groot aantal uren per dag hoef je geen snelheidsbegrenzer in te bouwen 
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Nieuw actieradius record bij start. 371 km.
Hoppa, nu 379!
Ik ga s kijken hoe ver ik kom want zelfs na 19 km staat hij nog op 377....apart
50 km verder..370.
Jammer dat ik nu Bilthoven naar Nijmegen moet, want dit leek een bijzonder grote actieradius te worden. Snelweg is meestal ongunstig.
Dit bleek niet het geval, maar ben er dan ook voor gaan zitten.
Start actieradius begin dienst 379 km
Gereden dienst 254 km
Over 194 (maar is meer!)
Minimaal 440 km
ipv 125 km die ik zou moeten overhouden na m'n dienst gezien het aantal km's, zijn dit er 194 km.
Dus die 440 waren er zeker meer geworden. Die 500 ga ik zeker halen binnenkort.
Nu snap ik nog weinig van het energie scherm.
Hij geeft aan sinds opgeladen vanochtend
Verbruikte energie 35,3 kWh
Afgelegde afstand 254,3 km
Hoppa, nu 379!
Ik ga s kijken hoe ver ik kom want zelfs na 19 km staat hij nog op 377....apart
50 km verder..370.
Jammer dat ik nu Bilthoven naar Nijmegen moet, want dit leek een bijzonder grote actieradius te worden. Snelweg is meestal ongunstig.
Dit bleek niet het geval, maar ben er dan ook voor gaan zitten.
Start actieradius begin dienst 379 km
Gereden dienst 254 km
Over 194 (maar is meer!)
Minimaal 440 km
ipv 125 km die ik zou moeten overhouden na m'n dienst gezien het aantal km's, zijn dit er 194 km.
Dus die 440 waren er zeker meer geworden. Die 500 ga ik zeker halen binnenkort.
Nu snap ik nog weinig van het energie scherm.
Hij geeft aan sinds opgeladen vanochtend
Verbruikte energie 35,3 kWh
Afgelegde afstand 254,3 km
Laatst gewijzigd door Ferry34 op za 31 mar 2018, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Hoppa 434 km bij begin 
-
sarion
- Bekende
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 11:52
- km-stand: 10000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik ben er nog niet achter hoe hij het verbruik inschat. Als ik net 600km snelweg heb gereden met 120,schat hij dan in de display bij een volle batterij hetzelfde bereik in,als wanneer ik net 600km max 50 heb gereden? Totaal ander verbruik / km... En tijdens het rijden zelfde verhaal. Ben benieuwd of iemand al wat meer inzicht heeft daarin!
-
rob313
- Vaste klant
- Berichten: 103
- Lid geworden op: di 23 mei 2017, 22:10
- km-stand: 2400
- Lifetime: 0
- Auto: -
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Hij schat in naar hoe je de vorige rit hebt gereden. Dus vlot op de snelweg schat hij de kilometer de volgende dag lager in.sarion schreef:Ik ben er nog niet achter hoe hij het verbruik inschat. Als ik net 600km snelweg heb gereden met 120,schat hij dan in de display bij een volle batterij hetzelfde bereik in,als wanneer ik net 600km max 50 heb gereden? Totaal ander verbruik / km... En tijdens het rijden zelfde verhaal. Ben benieuwd of iemand al wat meer inzicht heeft daarin!
Je zult zien als je de volgende dag rustig rijdt de te rijden kilometers niet gelijk loopt met de gereden kilometers.
Dan heb je er bv 15 gereden en er zijn er 9 minder in de actieradius.
Laatst gewijzigd door rob313 op za 31 mar 2018, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ferry34 schreef:Hoppa 434 km bij begin
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
De dag erna 410 km.
Echter, kreeg steeds ritten die verder weg waren en stukken snelweg en dan gaat de actieradius sneller naar beneden dan t aantal km's dat je rijdt!
Ik kwam er ook achter dat wanneer je maximaal 90 km/pu rijdt, de actieradius in werkelijkheid nog iets verder is dan aangegeven!
Bij 107 teller loopt die flink terug.
Uiteindelijk maar 300 km gereden en had maar 30 km over pfff.
Ik kon in het radioscherm ook niet echt iets vinden wat je verbruik aangeeft in realtime, op de kw aanduiding rechts in de tellers na.
Iemand?
Vandaag precies omgekeerd. Ook omdat ik weinig snelweg kilometers heb gereden.
Ik begon met 357 km (eigenlijk viel me dat tegen, omdat het vandaag n stuk warmer was.
Echter bij 300 actieradius over, had al 115 km gereden ipv 57
Dienst was totaal 252 km
Overgebleven actieradius was 192 ipv 105
Totaal zou zijn 444.
Echter, kreeg steeds ritten die verder weg waren en stukken snelweg en dan gaat de actieradius sneller naar beneden dan t aantal km's dat je rijdt!
Ik kwam er ook achter dat wanneer je maximaal 90 km/pu rijdt, de actieradius in werkelijkheid nog iets verder is dan aangegeven!
Bij 107 teller loopt die flink terug.
Uiteindelijk maar 300 km gereden en had maar 30 km over pfff.
Ik kon in het radioscherm ook niet echt iets vinden wat je verbruik aangeeft in realtime, op de kw aanduiding rechts in de tellers na.
Iemand?
Vandaag precies omgekeerd. Ook omdat ik weinig snelweg kilometers heb gereden.
Ik begon met 357 km (eigenlijk viel me dat tegen, omdat het vandaag n stuk warmer was.
Echter bij 300 actieradius over, had al 115 km gereden ipv 57
Dienst was totaal 252 km
Overgebleven actieradius was 192 ipv 105
Totaal zou zijn 444.
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Interessant, m'n collega met de tweede Ampera moest op dezelfde tijd beginnen als ik, dus kon ik hem meteen wat dingen uitleggen.
Interessant omdat beide auto's 100% volgeladen waren, maar zijn auto stond op 305 km actieradius, terwijl ik begon op 443
Mijn dienst was 226 km
Hield over 251 km
Dus als ik door was gereden had ik minimaal 477 km gehaald, maar waarschijnlijk de 500 gehaald. Dat wordt een doel.
Verbruikt 29,1 kw over die 226
Interessant omdat beide auto's 100% volgeladen waren, maar zijn auto stond op 305 km actieradius, terwijl ik begon op 443
Mijn dienst was 226 km
Hield over 251 km
Dus als ik door was gereden had ik minimaal 477 km gehaald, maar waarschijnlijk de 500 gehaald. Dat wordt een doel.
Verbruikt 29,1 kw over die 226
- DerOpelmann
- Newbie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
- km-stand: 30000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Gisteren vanuit het midden van het land naar het noorden heen en terug geweest. Met 95% snelwegkilometers op de winterbandjes. Op het heenweg kreeg ik een -2.8 op de buitentemperatuur.


Onderweg op de A28 nog een donkergrijze Ampera-e tegengekomen (volgens mij een PN kenteken). Hij ging een stuk sneller dan ik


Onderweg op de A28 nog een donkergrijze Ampera-e tegengekomen (volgens mij een PN kenteken). Hij ging een stuk sneller dan ik
-
rob313
- Vaste klant
- Berichten: 103
- Lid geworden op: di 23 mei 2017, 22:10
- km-stand: 2400
- Lifetime: 0
- Auto: -
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Stapte vanmiddag in de auto en toen ik de rechter deur voor de passagier open deed ging de auto toeteren.
Geen idee waarom en door de start knop in te drukken hield het op.
Leek wel een alarm maar die heb ik niet?
Geen idee waarom en door de start knop in te drukken hield het op.
Leek wel een alarm maar die heb ik niet?
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen