Pagina 30 van 85

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: vr 03 sep 2021, 08:25
door Ruben
Ruwils schreef:
Ruben schreef:Nice! Volgens mij is het bericht in Duitsland nog niet uit.

Hoeveel advocaten zouden er door Opel richting GM gestuurd zijn? :)
Of richting LG.. ;)
Dat doet GM al voor ze> https://arstechnica.com/cars/2021/08/gm ... id-recall/

Irritant dat we moeten wachten, maar dit is wel de enige goede oplossing. Wij hebben een in 2019 geproduceerde Ampera e, best leuk dat de degradatie en garantie dan twee tot drie jaar later opnieuw gaat lopen, met een stukje extra opslag zelfs. Nog langer wachten bij de snellader straks ;)

Ik heb nog steeds geen concurrerende auto gezien qua prijs, ruimte, vermogen en accu opslag.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: vr 03 sep 2021, 08:47
door drummer
tverdeni schreef:Ik krijg net een brief van Opel waarin staat dat ik een 8% hogere capaciteit accu krijg maar ze weten niet wanneer. Ondertussen moet ik weer naar de garage voor de zoveelste keer om de laadcapaciteit naar 90% terug te laten zetten.
Mooi nieuws maar het blijft een gedoe met deze auto vind ik. Ik heb al heel veel auto's gehad maar nog nooit zo vaak naar de garage gemoeten met zo weinig kilometers!
dat de laadcapaciteit terug gaat naar 90% is al een dingetje maar daarnaast adviseert Opel ook de accu niet verder leeg te rijden dan 125 km. Dan komt het er uiteindelijk op neer dat de actieradius terug gaat naar, 90% van 425 = 382,5 daar nog eens 125 vanaf. Blijft in de praktijk dus een actieradius over van 257,5. Dat is 60% en dat is bedroevend, zeker als dat voor langere tijd is.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: vr 03 sep 2021, 12:56
door Ruwils
Ruben schreef:
Ruwils schreef:
Ruben schreef:Nice! Volgens mij is het bericht in Duitsland nog niet uit.

Hoeveel advocaten zouden er door Opel richting GM gestuurd zijn? :)
Of richting LG.. ;)
Dat doet GM al voor ze> https://arstechnica.com/cars/2021/08/gm ... id-recall/

Irritant dat we moeten wachten, maar dit is wel de enige goede oplossing. Wij hebben een in 2019 geproduceerde Ampera e, best leuk dat de degradatie en garantie dan twee tot drie jaar later opnieuw gaat lopen, met een stukje extra opslag zelfs. Nog langer wachten bij de snellader straks ;)

Ik heb nog steeds geen concurrerende auto gezien qua prijs, ruimte, vermogen en accu opslag.
Precies dit.

Ik ben ook nog steeds zeer in mijn sas met m'n Ampera-e en ben dan ook blij dat er nu uitsluitsel is m.b.t. de vervanging van de batterij en scheelt dit inderdaad weer twee tot drie jaar degradatie én krijgen we 8% meer capaciteit én nieuwe 8 jaar / 160.000 km garantie.

Leuk die buybacks of MSRP-swaps in Amerika, maar daar kun je een nieuwe vervangende Bolt terug krijgen/kopen, maar die worden hier niet verkocht. Wat blijft er dan voor ons over? Een Mokka met kleinere batterij, minder ruimte, minder vermogen? Een Corsa of de nieuwe Astra straks zijn geen optie, want dat zijn lage auto's.

Inderdaad is er gewoon geen alternatief voor onze Ampera-e's en blijf ik netjes wachten op de batterijvervanging en heb ik het geluk niet vaak lange afstanden te rijden dus heb ik voor de zekerheid zelf de auto op 80% gezet, ook omdat ik laad op mijn werk (wel zo ver mogelijk van de gevel af) en thuis staat deze gewoon op mijn oprit naast het huis want bij alle branden tot nu toe ontstonden deze vlak na het laden. Als ik op mijn werk de auto heb geladen tot 80% en ik rij daarna naar huis is de kans dat deze in brand vliegt wel heel erg klein.

Daarnaast houd ik de gezondheid van de batterij goed in de gaten door af en toe het voltage van alle 96 cellen uit te lezen. Als ik daar (te) grote voltageafwijkingen ga zien kan ik tijdig aan de bel trekken bij de dealer.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: vr 03 sep 2021, 13:05
door Roos
Wij hebben de brief ook ontvangen, en ondanks dat het even geduurd heeft: een hele klantvriendelijke oplossing! Nu OnStar / e-Call nog....

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: vr 03 sep 2021, 17:48
door remib
Ja, ook ik heb de brief ontvangen vandaag.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: za 04 sep 2021, 12:02
door Ellen
Heel fijn inderdaad dat we nu eindelijk een brief hebben voor een echte definitieve oplossing.
Toch baal ik wel een beetje: ik wil in oktober op vakantie naar Duitsland met de auto. En met de maximum lading teruggeschroefd naar 90% én niet onder de 110km range mogen komen, worden dat wel hele kleine stukjes rijden voor de volgende laadpaal weer opgezocht moet worden...

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: za 04 sep 2021, 15:30
door Ruwils
Ellen schreef:Heel fijn inderdaad dat we nu eindelijk een brief hebben voor een echte definitieve oplossing.
Toch baal ik wel een beetje: ik wil in oktober op vakantie naar Duitsland met de auto. En met de maximum lading teruggeschroefd naar 90% én niet onder de 110km range mogen komen, worden dat wel hele kleine stukjes rijden voor de volgende laadpaal weer opgezocht moet worden...
Zo ver is DLD toch niet? Met de snellader is dat volgens mij prima te doen met 90%. Onder de 100km komen is sowieso gokken op wegen die je niet kent en ik ken bijna niemand die zijn EV tot onder de 50km leeg rijdt op de GOM meter. Ik deed dat wel eens met mijn vorige EV, een Nissan Leaf, maar die had dan ook een piepkleine batterij van 24kW waar na vijf jaar en 48.000km al 15% van af was door degradatie..

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: za 04 sep 2021, 20:29
door remib
Ruwils schreef:
Ellen schreef:Heel fijn inderdaad dat we nu eindelijk een brief hebben voor een echte definitieve oplossing.
Toch baal ik wel een beetje: ik wil in oktober op vakantie naar Duitsland met de auto. En met de maximum lading teruggeschroefd naar 90% én niet onder de 110km range mogen komen, worden dat wel hele kleine stukjes rijden voor de volgende laadpaal weer opgezocht moet worden...
Zo ver is DLD toch niet? Met de snellader is dat volgens mij prima te doen met 90%. Onder de 100km komen is sowieso gokken op wegen die je niet kent en ik ken bijna niemand die zijn EV tot onder de 50km leeg rijdt op de GOM meter. Ik deed dat wel eens met mijn vorige EV, een Nissan Leaf, maar die had dan ook een piepkleine batterij van 24kW waar na vijf jaar en 48.000km al 15% van af was door degradatie..
Wij zijn deze zomer naar Italië op vakantie geweest. GM gaf toen al het advies voor de Bolt om niet onder de 110 km (70 mile geloof ik) en niet boven de 90% te komen. Ook al was er geen officieel advies van Opel mbt de Ampera-E, we hebben ons hier uit voorzorg wel aan gehouden. En dat was prima te doen eerlijk gezegd. Stukje van zo'n 150-200 km en dan aan de snellader. Ik gebruik ABRP (A better route planner) voor de planning.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: zo 05 sep 2021, 17:44
door Michiel van G.
Ik heb gek genoeg nog geen brief van Opel ontvangen. Zou dat kunnen komen omdat ik de auto nog niet zo lang heb? Ik heb hem wel bij MyOpel aangemeld.

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 18:49
door Ruwils
Michiel van G. schreef:Ik heb gek genoeg nog geen brief van Opel ontvangen. Zou dat kunnen komen omdat ik de auto nog niet zo lang heb? Ik heb hem wel bij MyOpel aangemeld.
Heb je wel de andere terugroepacties gehad? En hoe lang heb je de auto?