de meeste kilometers in het geheel gereden
-
freek
- Newbie
- km-stand: 10100
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: de meeste kilometers in het geheel gereden
Hoi ik heb nu 17500 km gereden op 380 liter, ik zit nu op 2.1 liter per 100 km.
Daarbij rij ik iedere dag van Austerlitz naar ministerie van BZK in Den haag, waar ik de auto weer kan opladen. Hulde aan directie Logius. Zowel op de heen als terugweg zet ik op de snelweg (rustige deel) de auto op standby en verbruik zo'n 1.5-2 liter brandstof per dag. Totale rit toch zo'n 155 km dagelijks. Ik rij overigens zeker niet als een slak. Al met al prima resultaat t.o.v. mijn vorige auto, vw touaraq 3 tdi.
Daarbij rij ik iedere dag van Austerlitz naar ministerie van BZK in Den haag, waar ik de auto weer kan opladen. Hulde aan directie Logius. Zowel op de heen als terugweg zet ik op de snelweg (rustige deel) de auto op standby en verbruik zo'n 1.5-2 liter brandstof per dag. Totale rit toch zo'n 155 km dagelijks. Ik rij overigens zeker niet als een slak. Al met al prima resultaat t.o.v. mijn vorige auto, vw touaraq 3 tdi.
-
smartbart
- Newbie
- km-stand: 4500
Zit nu op 39.000 km met een gemiddelde van 4.8 l/100 km (inclusief zomervakantie Kroatië en Engeland).
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
In 2 weken nu, 1800km 2.5/100, toch 3 afspraken buiten gehad (Naaldwijk, Almere, Rotterdam) dit is toch zeker boven gemiddeld. De ritten hadden wel allemaal direct of indirect met de aanschaf van de Ampera te maken
Maar ja maandag weer naar Beuningen-Utrecht-Harmelen-Almere-Beuningen!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
-
Bepu
- Stamgast
- km-stand: 0
- Contacteer:
Ik heb de wagen niet om een zo laag mogelijk benzine verbruik te halen. Maar gewoon vanwege de extra aftrek en 0% bijtelling.
Ik zit nu op 16.500 km met een verbruik van 4,2. Die 60 km die de accu mij biedt zijn voor veel van mijn ritten niet voldoende en helaas zijn de locaties waar ik kom niet ingericht op elektrisch rijden (dus geen laadpunten).
Zolang het benzine verbruik binnen de perken blijft, zul je mij niet horen klagen
Ik zit nu op 16.500 km met een verbruik van 4,2. Die 60 km die de accu mij biedt zijn voor veel van mijn ritten niet voldoende en helaas zijn de locaties waar ik kom niet ingericht op elektrisch rijden (dus geen laadpunten).
Zolang het benzine verbruik binnen de perken blijft, zul je mij niet horen klagen
-
BlackEyed
- Vaste klant
- km-stand: 0
3.000 km, 1,9 l / 100 km. Kan zowel op m'n werk (35 km) als thuis laden.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
- willem
- Bekende
- km-stand: 67000
- Lifetime: 35
Zit ik wel hoog met verbuik als ik dit zo lees.
Veel snelwegkilometers, per dag max. 500 km. geen oplaadpunten bij de klanten.
kantoordagen(60 km.) trekt het gemiddelde dan weer wat omlaag.
gereden - 15.300 km verbruik 3,5 l / 100 km
Veel snelwegkilometers, per dag max. 500 km. geen oplaadpunten bij de klanten.
kantoordagen(60 km.) trekt het gemiddelde dan weer wat omlaag.
gereden - 15.300 km verbruik 3,5 l / 100 km
Het is stil op het platteland
-
Thelosen
- Vaste klant
- km-stand: 23000
- Lifetime: 24
Je hoort het mij anders niet zo snel zeggen, maar misschien is een plug-in Prius wel een betere keuze bij dit soort kilometerstanden in deze korte tijd.smartbart schreef:Zit nu op 39.000 km met een gemiddelde van 4.8 l/100 km (inclusief zomervakantie Kroatië en Engeland).
Daar staat tegenover dat ik de Ampera zelf ook een veel mooiere verschijning vind.
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Contacteer:
Ook een prius zal waarschijnlijk niet zuiniger zijn, als je daar de pk's uit wilt halen die je de Ampera bied! en het is inderdaad wel een heel andere auto...Thelosen schreef:Je hoort het mij anders niet zo snel zeggen, maar misschien is een plug-in Prius wel een betere keuze bij dit soort kilometerstanden in deze korte tijd.smartbart schreef:Zit nu op 39.000 km met een gemiddelde van 4.8 l/100 km (inclusief zomervakantie Kroatië en Engeland).![]()
![]()
Daar staat tegenover dat ik de Ampera zelf ook een veel mooiere verschijning vind.![]()
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
-
Odiebla
Dat ben ik niet met je eens. Netto heeft de Prius minder (136) PK's in het vooronder en natuurlijk een veel lager koppel (hoewel, onderin trekken de 86 paardenkrachten van de MG1 ook met volledig torque aan de wielen), maar de Prius heeft ook honderden kilo's minder mee te zeulen. Netto komt de PK/KG ratio voor een Prius veen gunstiger uit. Daarbij heeft de Prius op ICE gewoon betere verbruikscijfers, mede dankzij de 1.8 Atkinson-cyble ICE en de honderden kilo's die het minder mee te zeulen heeft.
- whoekstra
- Newbie
- km-stand: 28000
- Lifetime: 40
Ik heb de voorbije drie eerste weken 3.500 km gereden met een overall benzineverbruik van 5.0l/100km. Dat valt me wat tegen. Helaas iets te vaak van midden naar noord Nederland moeten rijden.
Zwarte Ampera - Wachtend op een laadpaal - 1 jaar testdrive - Na 1 jaar: of Ampera of Volvo V60 Plugin....