Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Kosten rijklaarmaken: wat wel of niet inbegrepen?

Bericht door boeuf »

Bij Chevrolet de wagen geleverd gekregen met lakstift, gevarendriehoek, hesje en verbandtrommel. En gaasje over de bergruimte. De broodzak is in backorder (wel gewoon betaald overigens). Geen bloemen, wel een CDtje Chevrolet Legends Volume 2 (altijd beter dan Berdien Stenberg and Friends die een Seat dealer me ooit in de maag splitste...) Overigens ook geen volle tank brandstof, maar wel opgeladen. Zoals gezegd heb ik de laadkabel voor publieke punten ook los moeten kopen. Alles bij elkaar ronduit belachelijk hoe een Chevrolet dealer schaamteloos 1190 euro afleveringskosten aftikt voor ... voor wat eigenlijk? Voor een Chevy Cruze betaal je 540 euro minder aan kosten rijklaar maken..! :wtf:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
boeuf
Harde kern

Re: Afgeleverd en wat vragen

Bericht door boeuf »

Poederblusser..? Noodhamer..? Niets van dat alles bij Alphabet Lease. Wel een bijzonder aardige Chevrolet sleutelhanger. En (op verzoek) geen reclame-omlijsting om de dikke platen :)
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Bericht door Marco »

boeuf schreef:Poederblusser..? Noodhamer..? Niets van dat alles bij Alphabet Lease. Wel een bijzonder aardige Chevrolet sleutelhanger. En (op verzoek) geen reclame-omlijsting om de dikke platen :)
Da's vreemd, mijn vorige auto was van Alphabet (toen nog ING Care lease) en die blusser en hamer zaten er standaard in. Eigenaar van de auto moet die hebben en da's de LM. Wij zijn bestuurders...toch?
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Lakstift en veiligheidshesje mis ik ook bij de aflevering afgelopen maandag. Maar daar kwam ik thuis pas achter. Van die veiligheidshesjes heb ik er nog een stuk of vier, dus daar zit ik niet zo mee. De bandenspanning is om over te janken zo slecht. Ik wilde dat oplossen met de meegeleverde pomp, maar daar komt geen lucht uit. Vandaag maar even over bellen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Poul schreef:Ik wilde dat oplossen met de meegeleverde pomp, maar daar komt geen lucht uit. Vandaag maar even over bellen.

Groeten,
Poul
Wat blijkt na nog wat zelf te hebben uitgeprobeerd, bij mijn pomp is de ZWARTE slang alleen voor de lucht en de DOORZICHTIGE slang is de gecombineerde afdichtmiddel-/luchtslang. In het instructieboekje staat het precies andersom. Ik had precies cf instructie de doorzichtige slang genomen en de knop op de compressor op alleen lucht gezet (naar rechts gedraaid) om op te pompen. Tja, dan gebeurt er dus niets. :evil:
Na aanpassing van de in het boekje vermelde instructies mijn banden netjes kunnen oppompen. :thumbup:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

Zijn er ook Ampera's / Volts afgeleverd met een set reservelampen? Weet niet of dat standaard is, maar het is wel iets dat normaal gesproken onderdeel uitmaakt van een 'leasepakket'.

Bij mij geen reservelampen te bekennen, maar ik vond wel een tasje met een viertal verloopstekkers voor de thuislader! Geinig... :P
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door mc_alistair »

Yep reservelamp setje zat erbij...
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
wzonneveld
Newbie
km-stand: 30000
Lifetime: 1
Auto: Ampera-e

Bericht door wzonneveld »

Bij Abswoude te Noordwijk 1500,- afleverkosten betaald. Geen bloemetje voor de vrouw gehad (ze was met me meegegaan), geen wijn, geen hesje, helemaal niets. :cry:
Volt LTZ Crystal Red (sinds augustus 2013, model 2012)
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32
Auto: Volt

Bericht door arjaan »

Eigenlijk moet je die hamer in de hemel monteren. Als je op de kop hangt moet je er bij kunnen om je gordel door te kunnen snijden en als ie op de vloer zit kun je er waarschijnlijk niet meer bij. Ik heb 'm ooit wel eens links boven bij mijn hoofd gehad. Ziet er niet mooi uit, maar is waarschijnlijk wel de beste plek.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
malagutie
Bekende
km-stand: 29000
Lifetime: 52

Bericht door malagutie »

Hier ook alphabet, geen blusser, wel hamer en tatata een echte lathouwers USB stick!
Plaats reactie