Pagina 4 van 17
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 13:51
				door tofelec
				Ivo schreef:]
Ivo schreef:Alex schreef:De DVD-speler werkt alleen met de versnelling in P. 
 
  
Qua beeld klopt dat. Het geluid werkt wel als je rijdt.  

 
Misschien het P signaal  
 
 
Maar LB verder  

 
wat wilt "lb" zeggen?
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 14:10
				door Ivo
				tofelec schreef:
wat wilt "lb" zeggen?
"lekker belangrijk" (internet jargon) 
Sorry  

 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 14:42
				door japio
				Timmertje schreef:
Nog tips en trucks om mee te nemen voor een proefrit?
Een potje vol besef dat alles aan deze auto schreeuwend duur is en niet per definitie duurzaam.
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 15:14
				door tofelec
				Ivo schreef:tofelec schreef:
wat wilt "lb" zeggen?
"lekker belangrijk" (internet jargon) 
Sorry  

 
geen sorry 

 ik moet mij aanpassen aan het taal die gebruikt is  
 
 
je hebt een speedsignal kabel die komt van het"master cylinder"(remmen)tot aan de radio,als je in "p" bent,dan staat deze kabel aan de masa...als deze kabel zelf aan de massa legt,zou het kunnen dat jij vidéo kan bekijken...maar,deze signal wordt ook gebruikt voor de gps 

  het zou kunnen dat deze slecht gaat werken... 

 nog geen tijd gehad om te testen...
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 15:41
				door NeufegliseThierry
				Timmertje schreef:Nog tips en trucks om mee te nemen voor een proefrit?
Ik heb me vaak afgevraagd waarom iemand om een truck zou vragen voor de proefrit, om de auto af te slepen als die het niet meer doet?
Die truck kan ik je niet aan helpen, wel wat tips:
- als je wel eens met 4 personen in de Ampera onderweg wilt zijn, laat 'm dan maar staan. Bij lengte van 1,80 m+ is er achter de bestuurder door een groot kind al niet meer te zitten.
- zet de verkoper aan de slag, die moet de volledige onderhoudsgeschiedenis bij Opel op kunnen vragen.
- kijk vooral goed wat er niet vervangen is, zoals b.v. de knopjes op de deurgrepen en lichtunits (vooral achter alle 4 vochtgevoelig). Je zou kunnen zeggen als er weinig vervangen is dat de auto dan wel OK is, maar ik denk dan eerder dat de kans groot is dat je nog enkele items voor eigen rekening zult moeten laten vervangen.
- zoals eerder opgemerkt: geef liever iets meer uit en koop een exemplaar waarbij je niet te snel aan de grens van 160.000 km zit, zodat reparaties aan het EV gedeelte onder garantie vallen.
Succes!
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 16:40
				door tofelec
				een tip:een ampera 2014 kopen...het is een aandere versie van naviguatie(navi 950 zoals zafira)je kan nog upgraden hebben van de mappen,0,5kwh meer van hv battery,(geen laast ook van rotorlager denk ik) en langere garantie! 

 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 17:15
				door Timmertje
				japio schreef:Timmertje schreef:
Nog tips en trucks om mee te nemen voor een proefrit?
Een potje vol besef dat alles aan deze auto schreeuwend duur is en niet per definitie duurzaam.
 
Bij onze nieuwe benz. 4 kapotte turbo's de eerste 2 jaar.  Scoren de duitsers zowieso niet zo geweldig met duurzaam. 
 
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2016/no ... wegenwacht
In dit rijtje staat ook de lexus ct200h. Die gaan we ook bekijken.
Echter vind ik de Ampera mooier om te zien. Oog wil ook wat
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 18:20
				door Timmertje
				NeufegliseThierry schreef:Timmertje schreef:Nog tips en trucks om mee te nemen voor een proefrit?
Ik heb me vaak afgevraagd waarom iemand om een truck zou vragen voor de proefrit, om de auto af te slepen als die het niet meer doet?
Die truck kan ik je niet aan helpen, wel wat tips:
- als je wel eens met 4 personen in de Ampera onderweg wilt zijn, laat 'm dan maar staan. Bij lengte van 1,80 m+ is er achter de bestuurder door een groot kind al niet meer te zitten.
Dat word nog een uitidaginng dan. 1.90 hier. We gaan zowieso met de kinder zitjes in de weer. Als dat niet gaat dan houd het zowieso op. Ik ben zelf niet de kleinste en lichtste dus ik moet fatsoenlijk kunnen zitten met de kids ook erbij. Dus dat vind ik dan toch nog wel een punt over de ruimte.
- zet de verkoper aan de slag, die moet de volledige onderhoudsgeschiedenis bij Opel op kunnen vragen.
Duidelijk. Gezien ze een jaar garantie geven en niet alleen de bovag garantie denk ik wel dat ze vertrouwen in de auto hebben. Volledige onderhouds geschiedenis is zowieso wel een vereiste vind ik als je meer als 10k uitgeeft. 
- kijk vooral goed wat er niet vervangen is, zoals b.v. de knopjes op de deurgrepen en lichtunits (vooral achter alle 4 vochtgevoelig). Je zou kunnen zeggen als er weinig vervangen is dat de auto dan wel OK is, maar ik denk dan eerder dat de kans groot is dat je nog enkele items voor eigen rekening zult moeten laten vervangen.
Genoteerd.
- zoals eerder opgemerkt: geef liever iets meer uit en koop een exemplaar waarbij je niet te snel aan de grens van 160.000 km zit, zodat reparaties aan het EV gedeelte onder garantie vallen.
Bij de opel dealer staan er nu met 60K+ en 80K+ 
Succes!
 
Dank 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 18:21
				door Timmertje
				tofelec schreef:een tip:een ampera 2014 kopen...het is een aandere versie van naviguatie(navi 950 zoals zafira)je kan nog upgraden hebben van de mappen,0,5kwh meer van hv battery,(geen laast ook van rotorlager denk ik) en langere garantie! 

 
Heb nog even, maar op dit moment is de jongste bij de opel dealers uit 12.2013.  Tegen de tijd dat ik er klaar voor ben staan er wellicht wel wat van 2014.
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: do 08 jun 2017, 18:24
				door japio
				Modeljaar 2014 daar zijn er maar weinig van, het meeste is al begin 2012 geproduceerd en heeft vervolgens maanden (soms jaren) onverkocht door heel Europa heen gestaan.