Wat had je hiervoor?
- bennyvw
- Vaste klant
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Wat had je hiervoor?
Wel leuk om de reacties te lezen. Echt de meest uiteenlopende auto's komen voorbij. Bijzonder ook dat we toch allemaal enthousiast over de Ampera zijn.
Het wagenpark van Han is nogal indrukwekkend. Ik heb als openingpost alleen de Golf beschreven waarvoor de Ampera in de plaats gekomen is, maar ook ik heb nog een benzineslurper er naast.
Het is een Volvo XC90 2.5T uit 2006 met inmiddels 231.000km op de teller. Qua rij eigenschappen heb ik liever de Ampera, maar als gezinsbak en 4WD voor de wintersport is de XC90 de winnaar.
Dit is em:
Het wagenpark van Han is nogal indrukwekkend. Ik heb als openingpost alleen de Golf beschreven waarvoor de Ampera in de plaats gekomen is, maar ook ik heb nog een benzineslurper er naast.
Het is een Volvo XC90 2.5T uit 2006 met inmiddels 231.000km op de teller. Qua rij eigenschappen heb ik liever de Ampera, maar als gezinsbak en 4WD voor de wintersport is de XC90 de winnaar.
Dit is em:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- volt-NL
- Stamgast
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Hiervoor reed ik een 11 jaar oude Citroen C5 2.2 HDI Exclusief. Wat ik mis bij mijn Volt (in volgorde van belangrijkheid):
* Hydraulische vering
* Regen sensor (automatische was installatie)
* De ruimte
* Links en rechts apart geregelde temperatuur
* Elektrisch verstelbare stoelen
Wat ik zeker niet mis van de Citroen en geweldig vind van de Volt:
* Het elektrisch rijden
* het schakelen
* het gebrom van de diesel
* de lekker grote achteruitkijk spiegels
* Hydraulische vering
* Regen sensor (automatische was installatie)
* De ruimte
* Links en rechts apart geregelde temperatuur
* Elektrisch verstelbare stoelen
Wat ik zeker niet mis van de Citroen en geweldig vind van de Volt:
* Het elektrisch rijden
* het schakelen
* het gebrom van de diesel
* de lekker grote achteruitkijk spiegels
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- hogev
- Newbie
- km-stand: 0
- Auto: Bolt
Ik reed een Volvo S80 uit 2001. Toen ik een proefrit ging maken met de Ampera bleek hij alle luxe van de Volvo te hebben, maar dan een beetje beter. Was dus onder de indruk en daarom voor de Ampera gekozen.
Ampera: Het doel is het middel en de weg ernaar toe het doel.
- Calypso
- Bekende
- km-stand: 12500
- Contacteer:
Ik heb mijn 4 jaar oude Citroën C6 Exclusief ingeruild. Hij 105k km op de teller, V6, 560 nm, 245 pk. Geweldige reis-auto, maar de bijtelling was gigantisch....
Na een proefrit met de Ampera was ik "om". Niet alleen dat 'ie zo goed reed, maar het verbaasde me dat de Ampera mij als totaal-auto plezierig verbaasde en de 0% bijtelling gaf de doorslag.
Ik heb de Ampera nu een viertal weken en er zijn wel veel (kleine) dingetjes die mij voor zo'n relatief dure auto verbazen.
De Ampera is stiller als de C6, hetgeen een prestatie is! Want het buitengeluid wordt binnen de C6 erg goed tegengehouden. De Amper is sowieso stiller, want die maakt geen geluid (alleen elektrisch rijden), alleen het bandengeruis hoor je nu goed.
Verder mis ik:
- heads-up display
- automatisch inklapbare buitenspiegels
- xenon adaptieve verlichting
- hydraulische vering
- regensensor
- elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
- goed werkend navigatiesysteem
- links/rechts apart geregelde temperatuur
- ruimte
- dubbele beglazing
Overigens verbaas ik me zelf hoe goed ik me eroverheen kan zetten dat ik bovenstaande items mis .... Behalve...
Waar ik me echt bij de Ampera aan erger is het navigatiesysteem. Wat een waardeloos systeem. Want naast de C6 had ik nog een wagenpark. Zo heb ik nog een Berlingo, C3 Exclusief, Fiat Ducato en een BMW Z3M. allen voorzien van een interne navigator. Zelfs de navigator van de Ducato (toch alweer 5 jaar oud) is een verademing vergeleken met die van de Ampera. Ik wist van te voren dat die niet zo goed zou zijn (door info van dit forum), maar dat ik me er zo aan zou ergeren ...
Ik heb nu voor op mijn iPhone Garmin Navigator gekocht en dat werkt prima.
Verder ben ik reuze blij met de Ampera, want die X-factor is én blijft gaaf!
Na een proefrit met de Ampera was ik "om". Niet alleen dat 'ie zo goed reed, maar het verbaasde me dat de Ampera mij als totaal-auto plezierig verbaasde en de 0% bijtelling gaf de doorslag.
Ik heb de Ampera nu een viertal weken en er zijn wel veel (kleine) dingetjes die mij voor zo'n relatief dure auto verbazen.
De Ampera is stiller als de C6, hetgeen een prestatie is! Want het buitengeluid wordt binnen de C6 erg goed tegengehouden. De Amper is sowieso stiller, want die maakt geen geluid (alleen elektrisch rijden), alleen het bandengeruis hoor je nu goed.
Verder mis ik:
- heads-up display
- automatisch inklapbare buitenspiegels
- xenon adaptieve verlichting
- hydraulische vering
- regensensor
- elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
- goed werkend navigatiesysteem
- links/rechts apart geregelde temperatuur
- ruimte
- dubbele beglazing
Overigens verbaas ik me zelf hoe goed ik me eroverheen kan zetten dat ik bovenstaande items mis .... Behalve...
Waar ik me echt bij de Ampera aan erger is het navigatiesysteem. Wat een waardeloos systeem. Want naast de C6 had ik nog een wagenpark. Zo heb ik nog een Berlingo, C3 Exclusief, Fiat Ducato en een BMW Z3M. allen voorzien van een interne navigator. Zelfs de navigator van de Ducato (toch alweer 5 jaar oud) is een verademing vergeleken met die van de Ampera. Ik wist van te voren dat die niet zo goed zou zijn (door info van dit forum), maar dat ik me er zo aan zou ergeren ...
Ik heb nu voor op mijn iPhone Garmin Navigator gekocht en dat werkt prima.
Verder ben ik reuze blij met de Ampera, want die X-factor is én blijft gaaf!
-
BlackEyed
- Vaste klant
Zwarte Mustang GT cabrio nieuw model. 4,6 liter, 8 cilinder, 305 Pk.
Ben benieuwd wat ik van de ruil ga vinden.
Ben benieuwd wat ik van de ruil ga vinden.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
-
Marijn
- Newbie
Altijd leuk om te lezen... vorige speeltjes!
Ik heb een aardig rijtje met leuke auto's voorbij zien komen, hier een stukje van mijn overzicht:
VW Kever Automatic '73 > eerste auto, heb ik nog steeds
Audi A4 130 pk TDI '01
Jaguar XJ6 '98
Land Rover Discovery V8 '02
Porsche 911 2.7 '74
Een paar van mijn Opels: Vectra 2.2 '06, Astra TwinTop CDTI '07, GT '08, Astra TwinTop CDTI '08, Insignia CDTI '09
(Dat was mijn tijd bij GM, iedere 4 maanden een nieuwe
)
Laatste auto voor de Ampera was een Fiat 500 TwinAir, was goedkoop zakelijk maar veel problemen mee gehad.
Ik heb een aardig rijtje met leuke auto's voorbij zien komen, hier een stukje van mijn overzicht:
VW Kever Automatic '73 > eerste auto, heb ik nog steeds
Audi A4 130 pk TDI '01
Jaguar XJ6 '98
Land Rover Discovery V8 '02
Porsche 911 2.7 '74
Een paar van mijn Opels: Vectra 2.2 '06, Astra TwinTop CDTI '07, GT '08, Astra TwinTop CDTI '08, Insignia CDTI '09
(Dat was mijn tijd bij GM, iedere 4 maanden een nieuwe
Laatste auto voor de Ampera was een Fiat 500 TwinAir, was goedkoop zakelijk maar veel problemen mee gehad.
Opel Ampera... het stille genieten!
- ElectricRene
- Vaste klant
- km-stand: 90
- Lifetime: 44
2006 Subaru impreza plus(=station) WRX prodrive getuned, 279 pk 430nm.
Zal mijn mooie zwarte WRX missen zodra deze verkocht is, staat nu op alle verkoop sites.
Mn tweede impreza, nieuw gekocht.Opogeleukd met Maxtrac onderstel videoschermen in de stoelen voor de kinderen op de achterbank. Ingebouwde navigatie en parrot.
Afneembare trekhaak, hahaha altijd lachen optrekken met mn subaru met aanhanger met mn motor erop, sneller dan de meeste koekblikken zonder aanhangsel.
Tja nu een verstandige keuze gemaakt maar ik verheug mij er wel op, proefrit was echt top met de ampera.
Nu wachten tot half december op de ampera.
Zal mijn mooie zwarte WRX missen zodra deze verkocht is, staat nu op alle verkoop sites.
Mn tweede impreza, nieuw gekocht.Opogeleukd met Maxtrac onderstel videoschermen in de stoelen voor de kinderen op de achterbank. Ingebouwde navigatie en parrot.
Afneembare trekhaak, hahaha altijd lachen optrekken met mn subaru met aanhanger met mn motor erop, sneller dan de meeste koekblikken zonder aanhangsel.
Tja nu een verstandige keuze gemaakt maar ik verheug mij er wel op, proefrit was echt top met de ampera.
Nu wachten tot half december op de ampera.
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
- MrWhite
- Newbie
- km-stand: 11646
- Lifetime: 10
- Auto: Ampera-e
Geinig om al die Impreza's hier tegen te komen
Wat ik wel verbazend vind is dat de meeste echt van een Impreza naar een Ampera / Volt gegaan zijn (oke, als het een lease-monster was is het een ander verhaal wellicht)
Bij ons heeft de Peugeot 207 van de vrouw plaats gemaakt voor de Volt.
Mijn tweede Impreza, na de befaamde 555 versie, (2004 WRX, 320Pk, 450nm, 120.000km) blijft voor vakanties, wintersport, 'Ring trips, track days, bootje / motortrailer trekken (altijd lachen, precies als ElectricRene zegt
)
Petrolhead tot op het bot, I guess, ik zou er nog geen afscheid van kunnen nemen. Misschien voor een GT-R ofzo
Wat ik wel verbazend vind is dat de meeste echt van een Impreza naar een Ampera / Volt gegaan zijn (oke, als het een lease-monster was is het een ander verhaal wellicht)
Bij ons heeft de Peugeot 207 van de vrouw plaats gemaakt voor de Volt.
Mijn tweede Impreza, na de befaamde 555 versie, (2004 WRX, 320Pk, 450nm, 120.000km) blijft voor vakanties, wintersport, 'Ring trips, track days, bootje / motortrailer trekken (altijd lachen, precies als ElectricRene zegt
Petrolhead tot op het bot, I guess, ik zou er nog geen afscheid van kunnen nemen. Misschien voor een GT-R ofzo
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
- giorgio
- Newbie
- km-stand: 27000
- Lifetime: 10
Ford Taunus (1985)
VW Polo (1991)
VW Golf (1993)
Mazda 323f (1997)
Mazda 323f v6 (1999)
Mazda3-m2009 (2009)
Ampera (2012)
VW Polo (1991)
VW Golf (1993)
Mazda 323f (1997)
Mazda 323f v6 (1999)
Mazda3-m2009 (2009)
Ampera (2012)
Laatst gewijzigd door giorgio op wo 21 nov 2012, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
BrutusNL
- Newbie
- km-stand: 10665
- Lifetime: 62
- Contacteer:
Op dit moment nog een Chrysler 300C met bijna 2 ton op de teller. Krijg deze week mijn Ampera. Dus echt het uiterste... Ben bang dat ik mijn Chrysler wel ga missen (echt geweldige auto) maar kijk toch ook wel uit naar de Ampera.