wel vreemd dat het een fiscaal probleem is. Als een 'normale' bijv. 14% bijtellings auto nu een caravan trekt, stoot deze ook meer olie, co2 etc, ook deze auto zou dan eigenlijk in de 20 of 25% categorie moeten zitten... toch !
Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?
Overigens net terug van een tourtje van 4000km met dargers en koffer over Alpen en Apenijnen. Zonder enig probleem.
varampera schreef:Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?
Ik zal het eens navragen bij mijn bevriende verzekeraar. Ik denk dat het geen probleem is, de dragers komen uit een land waar ze VEILIGHEID met HOOFDLETTERS schrijven. Mits je je natuurlijk aan de instructies van Thule houdt. Het kan een punt worden als ondeugdelijk gebruik mee zou spelen.
Vergeet niet dat een Volt/Ampera eigenlijk een Cruze/Astra is met 500 kg aan accu's in de bodem. Zie zo'n auto maar eens om te krijgen.
Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Op de Thule dakdragers kun je ook twee fietsen meenemen. Is een stuk voordeliger dan een speciaal rek achterop de auto.
Ik ben voor de dragers geslaagd bij rentAskibox.nl. Je bestelt per internet en kunt bij kleine garagebedrijven in de regio de spullen ophalen en desgewenst laten monteren. Door rentAskibox ook na 17 uur steeds keurig per mail of telefoon op de hoogte gehouden van de bestelling. Was een paar uur voor vertrek binnen. Prima service.
10082012010-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
varampera schreef:Kan het verzekeringstechnisch consequenties hebben om een dakdrager/koffer te monteren als Opel NL geen daklast 'toestaat'? Ik kan mij voorstellen dat een verzekeringsmij dit argument bij een platte Ampera tegen je kan gebruiken (kul verhaal over onbalans o.i.d. om maar onder de kosten uit te komen). Of het technsich nu wel og geen hout snijdt. Iemand een idee?
Ik zal het eens navragen bij mijn bevriende verzekeraar. Ik denk dat het geen probleem is, de dragers komen uit een land waar ze VEILIGHEID met HOOFDLETTERS schrijven. Mits je je natuurlijk aan de instructies van Thule houdt. Het kan een punt worden als ondeugdelijk gebruik mee zou spelen.
Vergeet niet dat een Volt/Ampera eigenlijk een Cruze/Astra is met 500 kg aan accu's in de bodem. Zie zo'n auto maar eens om te krijgen.
Alex
Als je de besparingstips leest in het display van de ampera, staan zelfs dakdragers vermeld. Er staat dat dakdragers het bereik met de accu kunnen verminderen. Als het zelfs in de auto vermeld staat, dan moet het toch gen problemen geven met de verzekering