Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
En ook wanneer hij klaar is ...
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Dat is handig!
Ik ga meteen kijken.
Oh onstar. Ik krijg dat in de Ampera niet geactiveerd.
Hoe doe ik dit?
Ik heb verder weinig/geen gegevens mee gekregen. M'n wifi doet het ook niet.
Ik heb geen formulier met inlog gegevens gevonden
Oh ja, ik kwam gisteren n collega tegen en die bleek de goedkopere versie te hebben, want hij had geen achteruitrijcamera!
Ik ga meteen kijken.
Oh onstar. Ik krijg dat in de Ampera niet geactiveerd.
Hoe doe ik dit?
Ik heb verder weinig/geen gegevens mee gekregen. M'n wifi doet het ook niet.
Ik heb geen formulier met inlog gegevens gevonden
Oh ja, ik kwam gisteren n collega tegen en die bleek de goedkopere versie te hebben, want hij had geen achteruitrijcamera!
-
sarion
- Bekende
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 11:52
- km-stand: 10000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Je moet in de auto op de onstar knop bij de spiegel drukken. Dan activeren ze de boel voor je.
Als ik inlog krijg ik eerst altijd achterhaalde gegevens. Pas na op refresh te drukken worden ze actueel. Middens het afstandsbediening icoontje kan je ook de auto voorverwarmen / koelen. Handig als de app niet werkt op je telefoon, zoals bij mij!
Als ik inlog krijg ik eerst altijd achterhaalde gegevens. Pas na op refresh te drukken worden ze actueel. Middens het afstandsbediening icoontje kan je ook de auto voorverwarmen / koelen. Handig als de app niet werkt op je telefoon, zoals bij mij!
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik zie nu dat het niet gratis is.
Aangezien het niet mijn auto is, ga ik dat niet doen.
Ik kan niet echt vinden of de Smoov app dit kan.
Ik heb m'n laadpaal bij favorieten gezet en ik zie n tabblad Monitoren.
Misschien werkt dit. Ik ga vanavond kijken.
Aangezien het niet mijn auto is, ga ik dat niet doen.
Ik kan niet echt vinden of de Smoov app dit kan.
Ik heb m'n laadpaal bij favorieten gezet en ik zie n tabblad Monitoren.
Misschien werkt dit. Ik ga vanavond kijken.
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Wat geven ze van gevoel die chinese BYD?
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik kan het je nog niet vertellen, want er is nog niet mee gereden.
Ik zal proberen binnenkort n rondje te rijden.
Zag wel dat die wat groter is dan de Ampera, maar weet niet eens wat zo'n ding kost of wat z'n actieradius is.
Ik zou heel graag n Hyundai Kona EV willen proberen.... zo'n dikke auto
Oh ja, nog ff n dingetje....
Deze week voor de derde keer n storing gehad bij de laadpaal en weer nul kilometer geladen. Erg vervelend.
De snellader was wel weer extreem snel
Aan de snellader met nog 54 km actieradius
Na 40 minuten op 300 km....wauw
Ik zal proberen binnenkort n rondje te rijden.
Zag wel dat die wat groter is dan de Ampera, maar weet niet eens wat zo'n ding kost of wat z'n actieradius is.
Ik zou heel graag n Hyundai Kona EV willen proberen.... zo'n dikke auto
Oh ja, nog ff n dingetje....
Deze week voor de derde keer n storing gehad bij de laadpaal en weer nul kilometer geladen. Erg vervelend.
De snellader was wel weer extreem snel
Aan de snellader met nog 54 km actieradius
Na 40 minuten op 300 km....wauw
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ben ik ook benieuwd naar. Het model bestaat al weer een jaar of vijf, zes. Destijds voldeden ze niet aan de Europese kwaliteitseisen, net zoals de Landwind destijds en veel Chinese scooters. Gezien het feit dat BYD zowel taxi's als bussen naar Europa exporteert, zal er wel het een en ander verbeterd zijntofelec schreef:Wat geven ze van gevoel die chinese BYD?
Maar ja, we rijden allemaal een Amerikaan, en daar zijn de standaarden ook niet Europees.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Heb nog steeds niet gereden in de BYD, maar hoorde wel wat ervaringen van passagiers. Die hadden het over "stugger, minder comfortabel"
Heb wel gemerkt met de Ampera dat er n "sweet spot" is, met buitentemperatuur, wat betreft actieradius.
Het is dus niet zo dat des te warmer het is, des te verder hij rijdt.
Met die hoge temperaturen van 32-36 graden, zakte m'n actieradius behoorlijk. Ik haalde met moeite 300 km.
Bij overzicht verbruik stond ook
Rijden 32 %
Klimaat instellingen 28%
WTF , dat is veel. Normaal is dit 2-5% en blijkbaar trekt de airco dan behoorlijk wat stroom.
Gisteren was de temperatuur perfect, 22-25 graden en auto startte met 455 km actieradius en dat bleef zo
Heb wel gemerkt met de Ampera dat er n "sweet spot" is, met buitentemperatuur, wat betreft actieradius.
Het is dus niet zo dat des te warmer het is, des te verder hij rijdt.
Met die hoge temperaturen van 32-36 graden, zakte m'n actieradius behoorlijk. Ik haalde met moeite 300 km.
Bij overzicht verbruik stond ook
Rijden 32 %
Klimaat instellingen 28%
WTF , dat is veel. Normaal is dit 2-5% en blijkbaar trekt de airco dan behoorlijk wat stroom.
Gisteren was de temperatuur perfect, 22-25 graden en auto startte met 455 km actieradius en dat bleef zo
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Is deze ervaring niet sterk gekoppeld aan het gebruik als taxi?
Met name tijdens het wachten gebruikt de klimaatregeling wel stroom, terwijl er geen nuttige kms tegenover staan.
In mijn geval valt het best mee; na het aanzetten rijdt je bijna meteen weg; na aankomst zet je vrijwel direct contact uit. De klimaatregeling gebruikt wel íétsje meer, maar zeker niet in de orde van een kwart van het accuvermogen of zo.
Met name tijdens het wachten gebruikt de klimaatregeling wel stroom, terwijl er geen nuttige kms tegenover staan.
In mijn geval valt het best mee; na het aanzetten rijdt je bijna meteen weg; na aankomst zet je vrijwel direct contact uit. De klimaatregeling gebruikt wel íétsje meer, maar zeker niet in de orde van een kwart van het accuvermogen of zo.





