Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Ruwils »

Omdat reactie via mail van Opel Nederland en mijn dealer uitbleef heb ik zojuist zelf mijn dealer maar even gebeld omtrent de zogenaamde compensatieregeling.

De man van de receptie wist meteen waar ik het over had en had al eerder een telefoontje van een Ampera-e eigenaar gehad die daarom vroeg. Hij wist ook dat het van de ANWB kwam door wat de andere klant vertelde waarna hij ging kijken op de site.

Hij was verbaasd waarom de ANWB dit zomaar op hun site hadden gezet want deze compensatieregeling was alleen bedoeld voor mensen die niet met de auto konden rijden maar niet voor alleen het ongemak van de laadbeperking tot 90%. Want afgezien van de 10% mindere range rijdt de auto verder prima waar hij natuurlijk wel gelijk in heeft.

Dus helaas pindakaas.

Ook wist hij mij te vertellen dat de eerste nieuwe batterijpacks begin november bij hun arriveren waarna ze zouden beginnen met de vervanging.
Theolaanen
Newbie
km-stand: 28800
Lifetime: 56
Auto: Ampera

Bericht door Theolaanen »

Beste Ruwils,

Ik ben het niet helemaal eens met je zin:
"Hij was verbaasd waarom de ANWB dit zomaar op hun site hadden gezet want deze compensatieregeling was alleen bedoeld voor mensen die niet met de auto konden rijden maar niet voor alleen het ongemak van de laadbeperking tot 90%. Want afgezien van de 10% mindere range rijdt de auto verder prima waar hij natuurlijk wel gelijk in heeft."

Volgens mij zitten we namelijk op bijna 40% minder range.
Je mag niet onder de 110 kilometer komen, wat al c.a. 27% van de totale range is en de 10% die je mist door de laad-beperking, dan kom je volgens mij op 37% minder range. Derhalve is een vergoeding van € 10,-- echt minimaal.
Geert2202
Newbie
km-stand: 0
Auto: Ampera

Bericht door Geert2202 »

Ik kon het al moeilijk geloven, 300 euro per maand voor elke Ampera E bezitter. Dergelijke vergoedingen worden in Nederland volgens mij nooit betaald. Nu maar hopen dat de batterij inderdaad binnen enkele maanden vervangen wordt.
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Theolaanen schreef:Beste Ruwils,

Ik ben het niet helemaal eens met je zin:
"Hij was verbaasd waarom de ANWB dit zomaar op hun site hadden gezet want deze compensatieregeling was alleen bedoeld voor mensen die niet met de auto konden rijden maar niet voor alleen het ongemak van de laadbeperking tot 90%. Want afgezien van de 10% mindere range rijdt de auto verder prima waar hij natuurlijk wel gelijk in heeft."

Volgens mij zitten we namelijk op bijna 40% minder range.
Je mag niet onder de 110 kilometer komen, wat al c.a. 27% van de totale range is en de 10% die je mist door de laad-beperking, dan kom je volgens mij op 37% minder range. Derhalve is een vergoeding van € 10,-- echt minimaal.
Ben het zeker met je eens dat de range op die manier nog minder is, maar een vergoeding van €300,- was ook gewoon te mooi om waar te zijn wat het dan ook is.
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Geert2202 schreef:Ik kon het al moeilijk geloven, 300 euro per maand voor elke Ampera E bezitter. Dergelijke vergoedingen worden in Nederland volgens mij nooit betaald. Nu maar hopen dat de batterij inderdaad binnen enkele maanden vervangen wordt.
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Die vergoeding gaan ze natuurlijk nooit zomaar betalen.
Onze enige compensatie is natuurlijk ook niet verkeerd: een splinternieuwe batterij met een grotere capaciteit van 66kWh en daarbij moet je ook de degeneratie eigenlijk meerekenen die we tot nu al ondergaan hebben, ook al is die bij de Ampera-e gelukkig gering, en natuurlijk de nieuwe garantie van 8 jaar / 160.000km.
drummer
Bekende
km-stand: 1100
Lifetime: 1

Bericht door drummer »

Ruwils schreef:
Geert2202 schreef:Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Die vergoeding gaan ze natuurlijk nooit zomaar betalen.
Mijn dealer heeft aangegeven de vergoeding van €10 / dag gewoon te betalen vanaf de dag dat ik ernaar geinformeerd had tot de dag dat de accu vervangen wordt. Alleen als je werkelijke kosten hoger zijn dan €10 / per dag zal Opel om bewijzen vragen in de vorm van bonnetjes/facturen.
Dus: lijkt te mooi om waar te zijn... maar is toch waar :D
SlomeDuikelaar
Newbie
km-stand: 45000

Bericht door SlomeDuikelaar »

Ik sluit mij aan bij Drummer :D

Ik werd gisteren nog wel even gebeld door de chef werkplaats.
Moest nog even langs komen voor een handtekening en een check van de auto.

De compensatie is niet gestart vanaf Prinsjesdag, maar vanaf vandaag ;)
Ik ben de 1e bij de dealer... ze hebben met de andere filialen samen 150 Ampera-E's verkocht...
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

SlomeDuikelaar schreef:Ik sluit mij aan bij Drummer :D

Ik werd gisteren nog wel even gebeld door de chef werkplaats.
Moest nog even langs komen voor een handtekening en een check van de auto.

De compensatie is niet gestart vanaf Prinsjesdag, maar vanaf vandaag ;)
Ik ben de 1e bij de dealer... ze hebben met de andere filialen samen 150 Ampera-E's verkocht...
Nou mijn dealer was duidelijk, alleen als de auto niet meer kon rijden, e.d.
Maar SlomeDuikelaar, welke dealer heb jij die zo makkelijk is?
En je hebt verder geen problemen met de auto buiten de laadlimiet, dus je rijdt er gewoon mee?
Mijn huidige dealer is LVS in Hoorn maar heb de auto gekocht bij Van Mossel in Den Bosch. Die heeft ook veel voorraadauto's verkocht. Misschien die maar even bellen want van Opel Nederland hoor ik ook niks meer.

Wel belachelijk dat er zo'n inconsistent beleid is en iedere dealer weer wat anders zegt. Opel Nederland had dit gewoon uit zichzelf moeten aanbieden. :evil:

[edit]
Net maar even Opel Nederland gebeld omdat ik toch duidelijkheid wil hebben en ik via mail geen reactie krijg en iedere dealer weer wat anders roept. De medewerker was op de hoogte van de regeling en ik heb hem mijn verhaal verteld en dat mijn dealer zegt dat deze regeling alleen bedoeld is voor extreme gevallen als een auto niet meer kan rijden e.d.
Ik heb hem ook verteld dat meerdere mensen op het Ampera forum deze compensatie inmiddels toegewezen hebben gekregen. Volgens hem zou ik er ook gewoon recht op hebben maar kon niks beloven. Hij heeft een case aangemaakt en belt mij morgen terug om uitsluitsel te geven. Dan zou mijn dealer de aanvraag in gang moeten zetten.
SlomeDuikelaar
Newbie
km-stand: 45000

Bericht door SlomeDuikelaar »

Ik heb de auto gekocht bij Orange Motors.
De auto heb ik in gebruik. Zoals te lezen viel in mijn mail, heb ik dus het nodige ongemak.
Ik houd mij netjes aan de spelregels.

De chef werkplaats vertelde mij, dat dit helemaal niet bedongen is door de ANWB.
Dit is een regeling, die bij Opel Nederland zelf vandaan komt.
Dus net als eerder, schort het een beetje aan de communicatie.
Ze gaan uiteraard niet zelf opdraaien voor de kosten...
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Dank voor je antwoord, SlomeDuikelaar!
Het is raar dat Opel Nederland dit zelf dan niet kan regelen en dat het perse via een dealer moet.
Maar goed, als ik morgen te horen krijg dat ik er recht op heb (en waarom niet, mijn geval verschilt immers niet met die van jou of wie dan ook met een Ampera-e) dan heeft mijn dealer het maar in gang te zetten.
Plaats reactie