Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Ampera-Ed
- Newbie
- km-stand: 23000
- Lifetime: 69
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Hier ook al enkele weken geleden contact over gehad met mijn Opel dealer.
Vorige week moest ik via email enkele vragen beantwoorden, o.a. over het ongemak wat ik er door ondervind, de km-stand en de gegevens voor betaling.
Zojuist een bevestiging gekregen dat het "in gang is gezet en de 1e van de volgende maand wordt gefactureerd en uitbetaald".
Dus moet even afwachten tot 1 november.
Mvg Ed
Vorige week moest ik via email enkele vragen beantwoorden, o.a. over het ongemak wat ik er door ondervind, de km-stand en de gegevens voor betaling.
Zojuist een bevestiging gekregen dat het "in gang is gezet en de 1e van de volgende maand wordt gefactureerd en uitbetaald".
Dus moet even afwachten tot 1 november.
Mvg Ed
-
remib
- Newbie
- km-stand: 118000
- Lifetime: 0
Van reddit. De accuvervanging van Bolts gaat beginnen.
https://www.reddit.com/r/BoltEV/comment ... onday_and/
https://www.reddit.com/r/BoltEV/comment ... onday_and/
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
Op het Chevybolt.org forum ook veel berichten van mensen die een brief van GM hebben gekregen dat hun batterij/modules vervangen gaan worden. Het gaat dus erg snel.
LG moet dus gigantische productiefaciliteiten hebben om zo snel tienduizenden packs te maken. Ik was er echt van overtuigd dat dit veel langer dan een jaar zou gaan duren.
Voorlopig eerst nog maar even mijn compensatieregeling rond zien te krijgen als mijn dealer een beetje mee wil werken..
LG moet dus gigantische productiefaciliteiten hebben om zo snel tienduizenden packs te maken. Ik was er echt van overtuigd dat dit veel langer dan een jaar zou gaan duren.
Voorlopig eerst nog maar even mijn compensatieregeling rond zien te krijgen als mijn dealer een beetje mee wil werken..
- ARMAND62
- Newbie
- km-stand: 80000
Ik vraag me af hoe belastingtechnisch om te gaan met de eventuele dagvergoeding van Opel. Is dit een onbelaste vergoeding of dien je als ontvanger hierover inkomstenbelasting te betalen?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018
-
Roos
- Vaste klant
- km-stand: 25000
Onkostenvergoedingen.....waar onkosten tegenover staan zijn niet belast.
-
Michiel van G.
- Newbie
- km-stand: 160000
Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
Maar naast de jaarbeurt moet ook de softwareupdate voor de iBooster (rembekrachtiger) nog worden uitgevoerd én de voorlaatste terugroepactie. Meteen ook maar aangegeven dat ik contact heb gehad met Opel NL ten aanzien van de onkostenvergoeding... Ik ben benieuwd naar hun reactie
Wat is jullie ervaring met de terugroepacties? Ik werd net al gebeld door de dealer dat er geen keuze is de auto weer op 90% te laten zetten. Ik gebruik nu de heuveltopreserve - ook 90% toch? Ik laat hem liever op 100% in geval van nood (en aangezien ik 400km per week rijd..)
Maar naast de jaarbeurt moet ook de softwareupdate voor de iBooster (rembekrachtiger) nog worden uitgevoerd én de voorlaatste terugroepactie. Meteen ook maar aangegeven dat ik contact heb gehad met Opel NL ten aanzien van de onkostenvergoeding... Ik ben benieuwd naar hun reactie
Wat is jullie ervaring met de terugroepacties? Ik werd net al gebeld door de dealer dat er geen keuze is de auto weer op 90% te laten zetten. Ik gebruik nu de heuveltopreserve - ook 90% toch? Ik laat hem liever op 100% in geval van nood (en aangezien ik 400km per week rijd..)
-
remib
- Newbie
- km-stand: 118000
Uit welk jaar is jouw auto? Zie mijn eerdere post. Wat ik van mijn dealer begreep is dat bij auto's uit 2017 en 2018 alleen de afdaalreserve aangezet wordt door de dealer (die je er dus gek genoeg zelf weer af kan halen). Bij nieuwere auto's wordt de 90% limiet hard begrensd door een software update.Michiel van G. schreef:Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
-
Ampera54
- Newbie
- km-stand: 47000
Is dit een grap of om te huilen?!ARMAND62 schreef:Ik vraag me af hoe belastingtechnisch om te gaan met de eventuele dagvergoeding van Opel. Is dit een onbelaste vergoeding of dien je als ontvanger hierover inkomstenbelasting te betalen?
-
Geert2202
- Newbie
- km-stand: 0
- Auto: Ampera
Mij is door de dealer verteld dat je alleen recht op de compensatie hebt als je de terugroepactie hebt laten uitvoeren, en vanaf dat moment.Michiel van G. schreef:Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
-
Frankie Shankie
- Newbie
- km-stand: 120
- Lifetime: 15
Mijn dealer vertelde me dat je alleen in aanmerking komt als alle terugroepacties zijn uitgevoerd. En als je er zelf om vraagt.
Toen ik bij de dealer was voor de laatste terugroepactie werd er met geen woord gerept over de vergoeding. Toen ik een week later belde om hier om te vragen werd dit wel in gang gezet. Vanaf moment van de aanvraag en niet eerder. Heb gezegd dat ik dit niet klantvriendelijk vind, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Kortom, zelf actie nemen.
Toen ik bij de dealer was voor de laatste terugroepactie werd er met geen woord gerept over de vergoeding. Toen ik een week later belde om hier om te vragen werd dit wel in gang gezet. Vanaf moment van de aanvraag en niet eerder. Heb gezegd dat ik dit niet klantvriendelijk vind, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Kortom, zelf actie nemen.