Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Michiel van G.
Newbie
km-stand: 160000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Michiel van G. »

ik ben goed geholpen door het klantencontactcentrum van mijn dealer.

Gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad de terugroepacties moet hebben gedaan om in aanmerking te komen voor de dagvergoeding. Aangezien dat een redelijk bedrag is ga ik dat doen.

Het bleek dat sowieso de terugroepacties nog open stonden, zelfs de 1e... Maar goed, dat gaat woensdag wel geregeld worden. Samen met een grote beurt (pfoej, best duur :shock: )

De software-update voor de iBooster valt gelukkig ook gewoon onder een terugroepactie (in een servicebulletin) dus ik verwacht dat dit ook goed komt.

Overigens is mijn Ampera-e van 2018, dus dat zou betekenen met afdaalreserve. (dat zou mooi zijn, loop ik geen risico).

Leuk weetje: het is de Ampera-e met de hoogste km-stand die ze ooit hebben gehad! (152.000 kilometer). Ik heb er ondertussen ook al dik 3000 kilometer bijgereden.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Frankie Shankie schreef:Mijn dealer vertelde me dat je alleen in aanmerking komt als alle terugroepacties zijn uitgevoerd. En als je er zelf om vraagt.
Toen ik bij de dealer was voor de laatste terugroepactie werd er met geen woord gerept over de vergoeding. Toen ik een week later belde om hier om te vragen werd dit wel in gang gezet. Vanaf moment van de aanvraag en niet eerder. Heb gezegd dat ik dit niet klantvriendelijk vind, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Kortom, zelf actie nemen.
Aan de hand van dit bericht toch maar weer even mijn dealer gebeld en heb voor vanmiddag een afspraak lopen om de laatste update, die eerst niet nodig was omdat ik de auto zelf al op 85% had gezet, uit te laten voeren. De regeling zou dan ook ingaan vanaf het moment dat de laatste recall is uitgevoerd. Dan heb ik in ieder geval aan alle verplichtingen voldaan en werd mij verteld ook een mail te schrijven met het "ongemak" wat ik heb van de beperkingen wat ze dan weer door kunnen sturen naar Opel Nederland.
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Bericht door sbogovac »

Michiel van G. schreef:[...] een grote beurt (pfoej, best duur :shock: )[...]
Dat is toch ook raar... zoveel onderhoud is er niet aan een EV lijkt me zo.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Michiel van G.
Newbie
km-stand: 160000

Bericht door Michiel van G. »

tsja, arbeidsloon he... meer dan 100 euro per uur tikt wel aan. :shock:
Ruben
Bekende
km-stand: 0

Bericht door Ruben »

remib schreef:
Michiel van G. schreef:Ik heb ook maar eens een waslijst naar mijn dealer gestuurd waar ik altijd met mijn Karl kwam. Nu voor het eerst met de Ampera-e dus voor onderhoud.
Maar naast de jaarbeurt moet ook de softwareupdate voor de iBooster (rembekrachtiger) nog worden uitgevoerd én de voorlaatste terugroepactie. Meteen ook maar aangegeven dat ik contact heb gehad met Opel NL ten aanzien van de onkostenvergoeding... Ik ben benieuwd naar hun reactie :roll:

Wat is jullie ervaring met de terugroepacties? Ik werd net al gebeld door de dealer dat er geen keuze is de auto weer op 90% te laten zetten. Ik gebruik nu de heuveltopreserve - ook 90% toch? Ik laat hem liever op 100% in geval van nood (en aangezien ik 400km per week rijd..)
Uit welk jaar is jouw auto? Zie mijn eerdere post. Wat ik van mijn dealer begreep is dat bij auto's uit 2017 en 2018 alleen de afdaalreserve aangezet wordt door de dealer (die je er dus gek genoeg zelf weer af kan halen). Bij nieuwere auto's wordt de 90% limiet hard begrensd door een software update.
Vreemd, ik heb de laatste recall laten doen (tenminste, voor het vervangen van de accu later), maar ik kan het balkje opladen gewoon weer op 100% zetten. Niet gedaan natuurlijk, maar wel even getest.
Ruben
Bekende
km-stand: 0

Bericht door Ruben »

Michiel van G. schreef:ik ben goed geholpen door het klantencontactcentrum van mijn dealer.

Gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad de terugroepacties moet hebben gedaan om in aanmerking te komen voor de dagvergoeding. Aangezien dat een redelijk bedrag is ga ik dat doen.

Het bleek dat sowieso de terugroepacties nog open stonden, zelfs de 1e... Maar goed, dat gaat woensdag wel geregeld worden. Samen met een grote beurt (pfoej, best duur :shock: )

De software-update voor de iBooster valt gelukkig ook gewoon onder een terugroepactie (in een servicebulletin) dus ik verwacht dat dit ook goed komt.

Overigens is mijn Ampera-e van 2018, dus dat zou betekenen met afdaalreserve. (dat zou mooi zijn, loop ik geen risico).

Leuk weetje: het is de Ampera-e met de hoogste km-stand die ze ooit hebben gehad! (152.000 kilometer). Ik heb er ondertussen ook al dik 3000 kilometer bijgereden.
Oef, heb je geen brieven van Opel ontvangen?

Dan heb jij wel extra baat bij een nieuw accu pakket. Jij ging al bijna door de garantielimiet van 160.000 km heen!
Ampera-Ed
Newbie
km-stand: 23000
Lifetime: 69

Bericht door Ampera-Ed »

Ruben schreef:
Vreemd, ik heb de laatste recall laten doen (tenminste, voor het vervangen van de accu later), maar ik kan het balkje opladen gewoon weer op 100% zetten. Niet gedaan natuurlijk, maar wel even getest.
Dat lukt bij mijn Ampera-e dus ook.
Was eerst in de veronderstelling dat die 100% dan in werkelijkheid 90% zou zijn door de firmware update, maar het is ook echt 100% DIC :(
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Bericht door sbogovac »

Michiel van G. schreef:tsja, arbeidsloon he... meer dan 100 euro per uur tikt wel aan. :shock:
Maar voor welke "arbeid" dan? Ik heb meer het gevoel dat ze de tijd dat een auto zelf aan het werk is met een update ook gezien wordt als "arbeid" terwijl de monteur toch echt ergens anders bezig is (over schrijven met een vork gesproken)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Ruben schreef: Vreemd, ik heb de laatste recall laten doen (tenminste, voor het vervangen van de accu later), maar ik kan het balkje opladen gewoon weer op 100% zetten. Niet gedaan natuurlijk, maar wel even getest.
Hee, dat is toevallig! Idd vreemd.
Ik heb afgelopen donderdag ook de laatste update naar 90% uit laten voeren vanwege de eis i.v.m. de compensatieregeling maar ik kan de slider ook gewoon op 100% zetten. Daarna geladen en bleek de auto gewoon 100% vol te zitten. Anders maar ff bellen want het lijkt alsof de update niet goed of volledig is uitgevoerd.

Het klopt trouwens dat Ampera-e's en Bolts van 2019 en jonger andere software hebben waarbij je geen heuveltopreserve meer hebt maar zelf het laad percentage kan bepalen d.m.v. een slider.
jerver
Newbie
km-stand: 4000

Bericht door jerver »

Ruwils schreef:
Ruben schreef: Vreemd, ik heb de laatste recall laten doen (tenminste, voor het vervangen van de accu later), maar ik kan het balkje opladen gewoon weer op 100% zetten. Niet gedaan natuurlijk, maar wel even getest.
Hee, dat is toevallig! Idd vreemd.
Ik heb afgelopen donderdag ook de laatste update naar 90% uit laten voeren vanwege de eis i.v.m. de compensatieregeling maar ik kan de slider ook gewoon op 100% zetten. Daarna geladen en bleek de auto gewoon 100% vol te zitten. Anders maar ff bellen want het lijkt alsof de update niet goed of volledig is uitgevoerd.

Het klopt trouwens dat Ampera-e's en Bolts van 2019 en jonger andere software hebben waarbij je geen heuveltopreserve meer hebt maar zelf het laad percentage kan bepalen d.m.v. een slider.
Bij mij hetzelfde. Kan ook na de update naar 100% met de slider. Heb m daarom op 90% gezet, maar misschien is dat 90% van 90%.
Heeft iemand trouwens al compensatie euro’s ontvangen?
Plaats reactie