Pagina 39 van 39
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: wo 27 nov 2019, 13:05
door HenryAmpera
pollekes schreef:Voor mij in ieder geval nooit meer Opel en voorlopig niet meer electrisch.
De Ampera-e is dan wel een GM-Opel (beter gezegt, een Chevy). Of de PSA-Opels beter zijn (Nieuwe Corsa-e) is dan de volgende vraag.....

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; wat wil je weten?
Geplaatst: ma 13 jul 2020, 17:43
door Roos
Is het al iemand gelukt die voetgangers waarschuwing permanent uit te zetten?
Ivo schreef:boeuf schreef:Waar ik benieuwd naar ben: heeft de nederlandse Ampera-e ook het "voetgangers waarschuwingsgeluid" bij snelheden onder de x kilometer per uur? En zo ja, is dat zodanig irritant bij het op- of afrijden van je eigen oprit dat je de bijbehorende zekering zou willen trekken?
Oja, check ook ff of die Opol logo's er een beetje makkelijk af gaan, voor het geval dat je ze voor de originele merktekens zou willen vervangen...

Je kunt dat geluid uit/aan zetten. Maar het gaat vanzelf weer aan als de auto uit/aan wordt gezet
En als het uitstaat, klinkt het toch als je in R rijdt, maar dan weer in D of L gaat het uit.
Klinkt als een ventilator/koelkast brommetje waarvan je binnenin de auto (met ramen dicht) nauwelijks iets hoort.
EN de logo's heb ik maar laten zitten

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 26 jul 2020, 20:43
door NiekValk
Heeft bij mij nooit aangestaan. 12/2017 op kenteken.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: do 10 sep 2020, 17:20
door NeufegliseThierry
Weliswaar al wat ouder bericht maar gelet op mijn uberkritische houding t.o.v. zowel de Ampera als Ampera-e (nu beiden ervaring mee) wil ik jullie mijn ervaring/mening niet onthouden, heb ik tussen "<>" toegevoegd hieronder:
pollekes schreef:sbogovac schreef:
Owh!

Maar inderdaad: waarom?
Zwaar tegenvallende actieradius. <ik haal nu in de zomer probleemloos 400-450 km, vind ik een prima prestatie>
Tegenvallend prestaties met "snel"laden. <gekocht in de wetenschap dat het met (max) 50 KW/u gaat en zo vaak niet nodig dankzij grote accu >
Matige stoelen. <wel grappig. Ik ben 130 kg plus (en dan ben ik vriendelijk voor mezelf) maar zelfs op vakantie naar Duitsland zit ik na een uur of 3,5 aan 1 stuk rijden nog prima, ook geen slijtage/deuken a.g.v. het gewicht te zien>
Slecht werkend climate control. <werkt bij mij uitstekend, ontwasemingsstand zelfs briljant>
Zeer matige interieurafwerking. <ben hier ben ik het volstrekt mee eens, wat een bagger tapijt en wat een harde kunststoffen die snel krassen>
Onbetrouwbare rijhulpen (lane assist en dode hoek detectie) <werken beiden goed, van lane assist ben ik geen fan, ook niet bij andere auto's waaronder BMW>
Bovengemiddelde zijwindgevoeligheid. <rij regelmatig in Zeeland op bruggen, niet gevoeliger dan andere auto met hoge opbouw>
Relatief veel windgeruis. <geen, fluisterstil ding>
Krakemikkige app. <ook volledig mee eens>
Beperkte kennis van de dealer en nauwelijks bereidheid om problemen echt te onderzoeken en op te lossen.
Al met al nu na 4 maanden en 12.000 km bevalt de auto beter dan bedacht, van de waardeloze interieur/afwerkingskwaliteit was ik al voor de aanschaf op de hoogte en accepteer ik dus nog maar even, knarsetandend....
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: ma 22 mar 2021, 17:22
door Vision
in aanvulling op voorgaande ervaringen: prima auto die AmperaE.
We gebruiken nu een prive AmperaE (rood) en voor mn zakelijke verkeer een andere AmperaE (grijs).
Stoelen: goed
Accu: goed (60,4kWh verbruikt enkele keer)
Range: goed (winter 260km - zomer 500km)
DCFC: max 25kW (niet goed dus, maar zelden nodig)
Verbruik: 20% minder dan de 2012Ampera (blauw)
Ruimte in het voertuig: goed (5e zitplaats is echt goed)
Stilte: veel beter dan gen1
Android Auto: moet nog sterk verbeteren
Kennis dealer: moet nog sterk verbeteren
Man Machine Interface: veel beter dan gen1
Wegligging: GEN1 was veel beter (AmperaE heeft starre achteras en straffe vering)