Pagina 5 van 6

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: za 01 jun 2013, 12:21
door volt-NL
Hier duidelijk te zien waarom ik het niet haal. 22.0 kWh verbruik: duidelijk dat ik meer dan 1 keer heb kunnen op laden, maar het laden was niet snel genoeg om de accu helemaal vol te kunnen maken. Gevolg slechts 124 km Elektrisch van de 495.9 gereden kilometers dus 25% elektrisch. Aan de levensduur te zien is dit een gemiddeld voorbeeld voor mij. De volgende Volt graag een snel lader en een grotere accu. Wat ook zal helpen als ik in onze buurlanden (D, B en Fr) ook kan laden
Afbeelding

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: za 01 jun 2013, 14:49
door japio
Met een efficiëntere lader zou je 20% sneller weer een volle batterij hebben en met parameters die een wat ruimer gebruik van de aanwezige batterij toestaan kom je 20% verder. Dus waarom wachten op de volgende? :lol:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: za 01 jun 2013, 21:27
door volt-NL
20% sneller gaat het verschil niet maken. Zal toch iets van10 keer sneller moeten. In een half uur een redelijk volle accu zal er pas voorzorgen dat ik rond 1.2l/100km uitkom. Mits er ook voldoende snelladers zijn natuurlijk.

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: za 01 jun 2013, 22:34
door japio
Om dat voor elkaar te spelen moet je dan op minimaal 22kW laden en sta je iedere 100km alsnog een half uur stil. Ik ben het met jou eens over de truttigheid van de huidige on board lader en het ontbreken van een mogelijkheid om DC te laden is .....
Omwille van de garantie neem ik de lader voor 'lief', maar allerliefst had ik hem gisteren nog vervangen.

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: zo 02 jun 2013, 21:12
door Poul
Terwijl jij juist een hele mooie lifetime-score wat betreft benzineverbruik hebt ...

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 08:20
door japio
Poul, mijn verbruikscijfers zijn geen weerspiegeling van de werkelijkheid, wij (als gezin en ik zelf als regelmatige bestuurder) passen ons aan aan de beperkingen van de auto en dat is geen verdienste van de auto.

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 09:52
door Alex
japio schreef:Poul, mijn verbruikscijfers zijn geen weerspiegeling van de werkelijkheid, wij (als gezin en ik zelf als regelmatige bestuurder) passen ons aan aan de beperkingen van de auto en dat is geen verdienste van de auto.
Waarom niet? En waar bestaat dat aanpassen aan?

Je kunt je aanpassen aan een benzineslurper, door minder te rijden, om de kosten te drukken. Je kunt je aanpassen aan een elektrische auto met range extender door 1) minder mee te zeulen (kleine auto) 2) om te rijden langs laadpalen 3) thuis te blijven of te gaan fietsen als je met meer dan vier personen weg wilt. 4)............. 5)..............

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 10:49
door japio
Alex, je geeft zelf de richting al aan;

In de winter veel geëxperimenteer omdat de range terugliep tot minder dan 40km, hier met inleveren op het comfort de range weer naar boven de 60km kunnen ophalen.
Bij woon/ werk een extra reistijd accepteren tot meer dan een uur (huis-laadpaal-laadpaal-klant-laadpaal-laadpaal-huis).
Vrijwel dagelijks een wandeling v.v. naar de laadpaal (parkeerplaats op 50 meter versus de laadpaal op 650 meter).
Omrijden omdat laadmogelijkheden bezet zijn.
In de weekenden gezinsuitstapjes plannen binnen een straal van 75km en nabij laadmogelijkheden.
In het geval van de Broeker veiling en de glasblazerij Leerdam een wandeling van 3,5km voor lief nemen omwille van het opladen (opgave van de app's was in beide gevallen ca 1km)
Lange ritten onderbreken met een tussenstop bij een laadmogelijkheid (koffiedrinken of een andere bezigheid)
De auto parkeren op een P&R met oplaadmogelijkheid en verder met het ov (hoeveel dat alles met 4 personen voor de laatste paar kilometer bij elkaar kost wil je niet weten....)

De uitdaging was de 1 op 100 overtreffen bij één volle tank, als ik bovenstaande moeite vooraf had geweten dan had ik naar mijn voorhoofd gewezen.

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 17:34
door Poul
Dat laatste zou ik niet hebben gedaan, maar ook al die andere acties zoals je die opsomt, gaan mij te ver, veel te ver. Dat heb ik er allemaal niet voor over. Ook deze auto is voor mij een gebruiksvoorwerp om mij/ons van A naar B te brengen.
Dan is het helemaal een prestatie dat je die 1 op 100 hebt gehaald. Ik had allang opgegeven. En ga je ermee door?

Groeten,
Poul

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Geplaatst: ma 03 jun 2013, 17:45
door Alex
Poul schreef:Dat laatste zou ik niet hebben gedaan, maar ook al die andere acties zoals je die opsomt, gaan mij te ver, veel te ver. Dat heb ik er allemaal niet voor over. Ook deze auto is voor mij een gebruiksvoorwerp om mij/ons van A naar B te brengen.
Dan is het helemaal een prestatie dat je die 1 op 100 hebt gehaald. Ik had allang opgegeven. En ga je ermee door?

Groeten,
Poul
Dat is al op zich een poll waard: Hoe hoog sta je op de ladder van de elektrische evolutie?