Winnaars! Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*

Ruimte voor enquetes van derden, links naar externe onderzoeken etc.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Bericht door Poul »

japio schreef:Maar troost je want ons verzoek om op de camping (Friesland) te mogen laden werd erg resoluut met nee beantwoord. Auto's moeten op de parkeerplaats staan dus ook stiekem een keertje de stekker in het contact steken ..... zit er niet in.
Even off-topic, het lijkt mij als je op de camping betaalt voor stroom en je auto mag op de camping staan en het systeem op de camping kan het aan, dat je dan moet kunnen laden. Ik heb ook even gekeken op de campings die wij in Zuid-Frankrijk denken te bezoeken en zie daar dat ik vaak kan kiezen tussen 6 of 10A stroom. Bij 10a betaal ik bijv. EUR 5 per dag. Dat lijkt mij voldoende om de accu op te laden en de campinghouder er nog iets aan over te laten houden :D .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Poul schreef:
japio schreef:Maar troost je want ons verzoek om op de camping (Friesland) te mogen laden werd erg resoluut met nee beantwoord. Auto's moeten op de parkeerplaats staan dus ook stiekem een keertje de stekker in het contact steken ..... zit er niet in.
Even off-topic, het lijkt mij als je op de camping betaalt voor stroom en je auto mag op de camping staan en het systeem op de camping kan het aan, dat je dan moet kunnen laden. Ik heb ook even gekeken op de campings die wij in Zuid-Frankrijk denken te bezoeken en zie daar dat ik vaak kan kiezen tussen 6 of 10A stroom. Bij 10a betaal ik bijv. EUR 5 per dag. Dat lijkt mij voldoende om de accu op te laden en de campinghouder er nog iets aan over te laten houden :D .

Groeten,
Poul
Als de aarding goed is. ...
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Vandaag, na 120 km elektrisch ( een PR qua afstand elektrisch op 1 dag) gereden te hebben, ging mijn lifetime omlaag van 4,3 naar 4,2 :)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Mike Philippens
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Mike Philippens »

japio schreef:Voor de nooit pluggers zal deze hele commotie een zorg zijn, zij maakten (en maken) gebruik van de gelegenheid. Het verbaast me te zien hoeveel wel pluggers in de verdediging schieten.
Ik zou liever zien dat Opel zich het vuur uit de sloffen rent om EV tot een succes te maken dan dat ze zoals nu met behulp van inzet van het forum hun eigen straatje schoonvegen.
Tsja...zo gaan die dingen. Ik heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt in een Volt. De boordcomputer staat op 6l/100km. Leuke reclame. En die knaap deed nog alsof dat een mooie score is...bizar gewoon. Het interesseert die verkopers ook geen bal, want het is crisis en elke verkochte auto is er één voor de bonus. Dus gaan ze vooral niet roepen dat je goed moet nadenken of zo'n voertuig wel bij je rijstijl past. Uiteindelijk zit het verbruik in je rechtervoet. Ik kan me een post herinneren van iemand die ook op benzine een prima score had. Blijkbaar hebben verschillende mensen een verschillend idee van rustig rijden, hard optrekken, bewust met je rechtervoet bewegen enzo. Dus er zijn mensen die met droge ogen beweren dat ze rustig rijden en toch 7l/100km verbruiken. In hun beleving misschien, maar het is zeker geen 'mooi verbruik'. Ja, voor een Hummer misschien ;)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Goede post Mike, maar jammer dat het zo gaat. @ Poul en Alex, ik had zelf ook verwacht dat het geen enkel probleem zou zijn want voorgaande jaren zijn ze in alles erg behulpzaam geweest. Wel alle begrip want voor 5 euro per dag kun je geen ruimte vrijmaken binnen een seizoensbedrijf waar in 6 weken een paar ton moet worden omgezet.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Goede post Mike, maar jammer dat het zo gaat. @ Poul en Alex, ik had zelf ook verwacht dat het geen enkel probleem zou zijn want voorgaande jaren zijn ze in alles erg behulpzaam geweest. Wel alle begrip want voor 5 euro per dag kun je geen ruimte vrijmaken binnen een seizoensbedrijf waar in 6 weken een paar ton moet worden omgezet.
Ik bedoel de groengele, niet de aardigheid van de beheerder.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Wat potjes bachbloesem mee in het zakje met verloopstekkers en de aarding gaat altijd probleemloos :D
Een andere Bachbloesem die gebruikt wordt om te aarden is de Honeysuckle. Soms
wordt de Clematis-toestand verward met de Honeysuckle-toestand, maar ze zijn
heel verschillend. In de Honeysuckle-toestand heeft de persoon nostalgische
fantasieën over het verleden, of herbeleefd vroegere misstappen, de
Clematispersoonlijkheid's gedachten dagdromen over een geweldige toekomst.
http://groups.yahoo.com/group/Heksentuin/message/8741
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
annemakenbach
Newbie
km-stand: 8190
Lifetime: 22
Auto: Ampera-e

Bericht door annemakenbach »

Mijn Lifetime is 2,2 bij ruim 8000 km. Zodra er een laadpaal bij mijn huidige opdrachtgever komt te staan gaan we ervoor om onder de 1 te komen!
Vision
Stamgast
km-stand: 235000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Vision »

met enige schroom: 18.000km en 3.2ltr/100km (helaas)

veroorzaakt door een twee-maands klus in de winter waar geen laadpaal is

gelukkig al een keer een actie-radius van 80km kunnen halen met dit prachtige weer, al blijft het oppassen: 1 keer te snel optrekken en het is al niet meer te bereiken

BTW: goede resultaten door als het echt niet anders kan in BERG te rijden: het gemiddelde benzine verbruik is dan minder dan 5ltr/100km

groeten, Alexander
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

In het totaal hebben we van 257 forum gebruikers de volledige data mogen ontvangen.

Enkele, nog niet bevestigde/gecontroleerde, resultaten

Gemiddelde lifetime = 2,96 l / 100 km (ongewogen)
Gemiddelde lifetime = 3,21 l / 100 km (gewogen naar kilometers)
Totaal aantal km's = 5.648.198 km
Gemiddelde km-stand = 21.977 km

Laagste lifetime = 0,1 l / 100 km
Hoogste lifetime = 10 l / 100 km

Hoogste km-stand = 67.000 km
Laagste km-stand = 24 km

Deze gegevens stuur ik vanavond naar Opel Nederland en ik hoop op een vlotte response :wave:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie