Pagina 5 van 11
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: do 03 dec 2015, 19:34
door Morgoth
Nou ja. Ik wilde plofauto zeggen maar dat klinkt zo negatief.
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: vr 04 dec 2015, 19:08
door gl640
Morgoth schreef:Nou ja. Ik wilde plofauto zeggen maar dat klinkt zo negatief.
ja vind dat ook wel erg hard overkomen

hard ( plof plof lawaai )

Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 14:05
door HenryAmpera
Even de berekening gedaan op
belastingdienst.nl, dan kom ik (provincie Overijsel) uit op:
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 107,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 428,00
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 16:56
door shumway
Heb jij er accu's uitgehaald?
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 17:56
door HenryAmpera
Neen, alleen 125 kg van het ledig gewicht afgetrokken. Hoezo? Jij komt op een ander bedrag uit?
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 19:51
door Poul
Heeft iemand trouwens al een berichtje gehad dat hij mag gaan betalen? Meestal zijn ze er erg vlot mee, maar ik heb nog niets gezien.
Groeten,
Poul
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 22:25
door NeufegliseThierry
HenryAmpera schreef:Neen, alleen 125 kg van het ledig gewicht afgetrokken. Hoezo? Jij komt op een ander bedrag uit?
Voor zover ik kan nagaan heb je het correct gedaan (als je voor 2016 de berekening hebt uitgevoerd): je haalt 125 kg er vanaf, dan val je binnen de categorie 1461-1550 kg. Daar hoort een jaarbedrag van 860 bij. maar omdat je een auto hebt met een uitstoot van 0-50 gr CO2 hoef je daar maar de helft van te betalen.
Voor de periode 2017 tot en met 2020 heeft de regering de volgende plannen met de motorrijtuigenbelasting. Ze zijn niet definitief en moeten nog door Eerste en Tweede Kamer goedgekeurd worden:
De tarieven dalen in 2017 met 2% (inflatiecorrectie buiten beschouwing gelaten)
Volledig elektrische auto’s blijven van 2017 tot en met 2020 vrijgesteld van MRB.
Voor semi-elektrische auto’s is het een ander verhaal. Voor 2017 en 2018 blijft het halftarief gelden maar verdwijnt de 125 kg gewichtscorrectie. Vanaf 2019 moet echter het volledig tarief betaald worden, dit wel in combinatie met een 300 kg gewichtscorrectie.
Gewone hybrides moeten het vanaf 2017 zonder de 125 kg gewichtscorrectie doen.
Vervuilende diesels die meer dan 5 mg/km fijnstof uitstoten (zonder roetfilter) moeten vanaf 2019 een toeslag van 15 % betalen op het volledig tarief. Voor bestelauto’s van ondernemers geldt dit alleen voor auto’s die in 2019 12 jaar of ouder zijn.
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: do 21 jan 2016, 11:03
door shumway
HenryAmpera schreef:Neen, alleen 125 kg van het ledig gewicht afgetrokken. Hoezo? Jij komt op een ander bedrag uit?
Ging er vanuit dat ze daar rekening mee hielden als je het kentekengewicht invulden.
Wegenbelasting wordt vlgs mij automatisch in rekening gebracht.
Kom je een klasse hoger uit, ik wacht even op de nota, dan zien we het wel.
Hoop dat je gelijk hebt.
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: vr 22 jan 2016, 00:33
door gl640
NeufegliseThierry schreef:HenryAmpera schreef:Neen, alleen 125 kg van het ledig gewicht afgetrokken. Hoezo? Jij komt op een ander bedrag uit?
Voor zover ik kan nagaan heb je het correct gedaan (als je voor 2016 de berekening hebt uitgevoerd): je haalt 125 kg er vanaf, dan val je binnen de categorie 1461-1550 kg. Daar hoort een jaarbedrag van 860 bij. maar omdat je een auto hebt met een uitstoot van 0-50 gr CO2 hoef je daar maar de helft van te betalen.
Voor de periode 2017 tot en met 2020 heeft de regering de volgende plannen met de motorrijtuigenbelasting. Ze zijn niet definitief en moeten nog door Eerste en Tweede Kamer goedgekeurd worden:
De tarieven dalen in 2017 met 2% (inflatiecorrectie buiten beschouwing gelaten)
Volledig elektrische auto’s blijven van 2017 tot en met 2020 vrijgesteld van MRB.
Voor semi-elektrische auto’s is het een ander verhaal. Voor 2017 en 2018 blijft het halftarief gelden maar verdwijnt de 125 kg gewichtscorrectie. Vanaf 2019 moet echter het volledig tarief betaald worden, dit wel in combinatie met een 300 kg gewichtscorrectie.
Gewone hybrides moeten het vanaf 2017 zonder de 125 kg gewichtscorrectie doen.
Vervuilende diesels die meer dan 5 mg/km fijnstof uitstoten (zonder roetfilter) moeten vanaf 2019 een toeslag van 15 % betalen op het volledig tarief. Voor bestelauto’s van ondernemers geldt dit alleen voor auto’s die in 2019 12 jaar of ouder zijn.
wat een domme plannen weer.
wat willen ze nu! meer van deze auto's de weg op om doelen qua milieu te halen of wat...
tzt word het dan een bwm i3 rex ! die weegt maar 1200 kilo.
doe het niet voor de centen maar vind dit echt nergens op slaan.
de stimulering moet nog 10 jaar blijven ( als niet langer ) gelden op zijn minst anders zijn we nog nergens.
hoop dat die onzin er niet doorheen komt! gewoon vol tarief voor vervuilers! korting voor hybrides dan half voor electro met range extenders en die wie volledige rijden vooralsnog compleet vrij.
Re: wegenbelasting na 2016
Geplaatst: vr 22 jan 2016, 03:57
door NeufegliseThierry
Ehmmm: deze plannen zijn er al door hoor...ongeveer een jaar geleden.
Ik heb alleen even de complete tekst gekopieerd om zodoende wat context te bieden. Maar de plannen zijn dus realiteit geworden.
En als je het neutraal bekijkt (zegt de 100% elektrisch rijder haha weg met die neutraliteit) snap ik ook wel dat de stimulans nu op elektrische auto's gericht wordt
