Wat ik heb opgevangen van wat youtubers die het aanhalen is het volgende.
Let op, ik kan het niet controleren, maar het klinkt aannemelijk.
Volgens mij is de 80% terugschroeven en het onderste deel leegrijden alleen het geval bij Bolts met de grotere accu. Geleverd vanaf een bepaalde datum in 2019 en later.
Volgens mij is die versie in NL/EU in de vorm van de Ampera-e helemaal niet geleverd.
Het is volgens mij zo dat deze update gegeven wordt aan de Bolts die het langst op een vervangende accu moeten wachten.
Dit zou erop kunnen wijzen dat GM verwacht dat het nog wel even kan duren voordat alle accus vervangen zijn.
maar goed, allemaal speculatie. Als jullie mij kunnen corrigeren dan zie ik de reactie wel verschijnen.
Dat klopt niet met de website van GM: :
As battery module replacements continue under the previously announced recall, Chevrolet has informed all Bolt EV and EUV owners in the recall population (2017-2022 MY Chevrolet Bolt EVs and Bolt EUVs) of a software update that will allow owners to remove the parking and overnight charging limitations on their vehicles while we work on building replacement battery modules.
Mijn Ampera-e van maart 2019 staat nu vandaag bij Van Mill in Gorinchem en krijgt het nieuwe accupakket. Hij is overigens in onderhoud bij Van Vliet in Woerden, maar Van Mill belde dat zij de leverancier waren van de auto en dus deze nieuwe accu's moesten plaatsen. Ik vind het allemaal prima! Ben erg blij dat ik straks weer wat verder dan 150 kilometer kan rijden en niet meer elke dag bij Fastned hoef te staan!
BergJ schreef:Mijn Ampera-e van maart 2019 staat nu vandaag bij Van Mill in Gorinchem en krijgt het nieuwe accupakket. Hij is overigens in onderhoud bij Van Vliet in Woerden, maar Van Mill belde dat zij de leverancier waren van de auto en dus deze nieuwe accu's moesten plaatsen. Ik vind het allemaal prima! Ben erg blij dat ik straks weer wat verder dan 150 kilometer kan rijden en niet meer elke dag bij Fastned hoef te staan!
Goed nieuws!
Het is voor het eerst dat ik hoor dat het nieuwe pack alleen door de verkopende dealer vervangen mag worden. In mijn geval zou dat zeer onpraktisch zijn aangezien ik mijn Ampera-E in Den Bosch heb gekocht (voorraadauto), maar in onderhoud is bij mijn eigen dealer in Hoorn. Vanaf Noord Holland naar Den Bosch is toch wel een flink eind weg. Zijn er meer mensen die bovenstaande kunnen bevestigen cq ontkrachten?
Mijn dealer geeft het volgende aan op mijn vraag naar de status van de accuvervanging:
"Het klopt dat er een aantal accu’s zijn binnen gekomen. Ik heb uw auto hierop gecontroleerd maar uw chassis nummer is nog niet vrijgegeven voor vervanging. Dit zal in een van de volgende batches vrijgegeven gaan worden. We houden u hiervan op de hoogte."
Het is dus blijkbaar mogelijk om bij/via de dealer navraag te doen en zo te achterhalen of je binnenkort een uitnodiging kunt verwachten (als je die al niet zelf krijgt).
Ik had een paar dagen geleden contact met onze Opel dealer i.v.m inplannen periodiek onderhoud. Daar gaven ze aan dat er nu 300-400 Ampera-Es in Nederland in de planning staan voor een nieuwe accu of die al hebben gehad. Onze zat daar helaas nog niet bij. Ze gaven aan dat ze inderdaad de chassisnummers doorkrijgen, maar ze hadden er nog geen systeem in kunnen ontdekken (zeker niet op leeftijd, daar heb ik nog specifiek naar gevraagd). Mooi dat het in ieder geval begint te lopen met de wissels! Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier!
Ik ben heel benieuwd wat dan wel de reden is voor dit schijnbaar willekeurige beleid. Je zou verwachten op leeftijd met oplopende VIN-nummers, maar dat is blijkbaar niet zo. Ik zie hetzelfde beeld op het Chevy Bolt forum. Dan zie je weer iemand met een 2019 Bolt die een nieuwe accu heeft gekregen en dan weer iemand met een 2017 model. Geen pijl op te trekken. Maar goed, ik wacht rustig af en wordt ondertussen zeer netjes gecompenseerd door Opel!
"Maar goed, ik wacht rustig af en wordt ondertussen zeer netjes gecompenseerd door Opel!"
Mijn dealer doet nog steeds niets. Hij blijft melden dat alle Stern dealers wachten op Opel Nederland alvorens over te gaan tot betaling. Hebben anderen dezelfde ervaring met een bij Stern aangesloten dealer of word ik aan het lijntje gehouden? Ik hoor heel graag iets van jullie, want ik word het echt zat.
Rovenius schreef:"Maar goed, ik wacht rustig af en wordt ondertussen zeer netjes gecompenseerd door Opel!"
Mijn dealer doet nog steeds niets. Hij blijft melden dat alle Stern dealers wachten op Opel Nederland alvorens over te gaan tot betaling. Hebben anderen dezelfde ervaring met een bij Stern aangesloten dealer of word ik aan het lijntje gehouden? Ik hoor heel graag iets van jullie, want ik word het echt zat.
Volgens mij is het zo dat de dealers de compensatie pas betaald krijgen bij het vervangen van de accu. Veel dealers schieten dat bedrag echter maandelijks voor maar dat is aan de dealer. Ik heb de auto gekocht bij Driessen Eindhoven en die deed heel moeilijk over voorschieten. Driessen Opel is overgenomen door Nefkens en toen was het zo geregeld en nu krijg ik maandelijks uitbetaald. Het ligt dus volledig aan de dealer(s) en niet aan Opel Nederland.
Rovenius schreef:"Maar goed, ik wacht rustig af en wordt ondertussen zeer netjes gecompenseerd door Opel!"
Volgens mij is het zo dat de dealers de compensatie pas betaald krijgen bij het vervangen van de accu. Veel dealers schieten dat bedrag echter maandelijks voor maar dat is aan de dealer. Ik heb de auto gekocht bij Driessen Eindhoven en die deed heel moeilijk over voorschieten. Driessen Opel is overgenomen door Nefkens en toen was het zo geregeld en nu krijg ik maandelijks uitbetaald. Het ligt dus volledig aan de dealer(s) en niet aan Opel Nederland.
Wij bij VanMossel Den Bosch, loopt goed, oktober en november is zonder gezeur betaald. En voor december heb ik de km stand van 1 januari doorgemaild. Die km opgave was voor begin iedere nieuwe maand een verzoek van VanMossel.