Pagina 48 van 85
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: zo 09 jan 2022, 13:33
door Ruwils
Ik zou Opel Nederland bellen en melden dat je dealer niet wil meewerken.
Ik had ze ook gebeld toen mijn dealer in eerste instantie niet mee wilde werken omdat zij achteraf toen nog niet op de hoogte van de regeling waren. Opel Nederland vroeg mij hun terug te bellen als mijn dealer alsnog niet zou meewerken maar dat was verder niet nodig en is het uiteindelijk netjes in gang gezet.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: zo 09 jan 2022, 21:27
door HdB
Rovenius schreef:"Maar goed, ik wacht rustig af en wordt ondertussen zeer netjes gecompenseerd door Opel!"
Mijn dealer doet nog steeds niets. Hij blijft melden dat alle Stern dealers wachten op Opel Nederland alvorens over te gaan tot betaling. Hebben anderen dezelfde ervaring met een bij Stern aangesloten dealer of word ik aan het lijntje gehouden? Ik hoor heel graag iets van jullie, want ik word het echt zat.
De Stern dealer in Groningen betaald gewoon maandelijks uit. Ze zijn ook heel behulpzaam en begripvol geweest rondom de situatie. Volgens mij hebben ze bij ons in het begin aangegeven dat ze van Opel Nederland maandelijks een bedrag uitgekeerd krijgen, maar wellicht herinner ik me dit niet goed (de situatie was destijds ook net nieuw, dus het kan ook zijn dat ze zelf nog niet helemaal goed op de hoogte waren). In ieder geval geen klachten over onze Stern dealer hier, en het is dus zeker niet zo dat alle Stern dealers niet maandelijks willen uitbetalen.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 11 jan 2022, 13:48
door remwest
Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie. Tot op heden weet ik niet of ik op een lijst sta en niemand bij de deze dealers heeft mij hierover geïnformeerd. Niet over een compensatie regeling of over de vervanging. Ik lees hier nu net op het forum dat er kennelijk zo’n compensatieregeling is. Ik heb alleen de brief van zomer 2021 van Opel Nederland gekregen, de aankondiging van de update en de vervanging van de accu. Ik ben nu zelf maar naar dealers gaan bellen. En probeer per eind augustus die compensatie te krijgen. Heel benieuwd wat er uit komt. Maar klantvriendelijk is het allemaal niet. Iemand nog tips?
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 11 jan 2022, 16:11
door RuudSchel
remwest schreef:Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie. Tot op heden weet ik niet of ik op een lijst sta en niemand bij de deze dealers heeft mij hierover geïnformeerd. Niet over een compensatie regeling of over de vervanging. Ik lees hier nu net op het forum dat er kennelijk zo’n compensatieregeling is. Ik heb alleen de brief van zomer 2021 van Opel Nederland gekregen, de aankondiging van de update en de vervanging van de accu. Ik ben nu zelf maar naar dealers gaan bellen. En probeer per eind augustus die compensatie te krijgen. Heel benieuwd wat er uit komt. Maar klantvriendelijk is het allemaal niet. Iemand nog tips?
Zorg in elk geval dat je een afspraak maakt met de dealer om de laatste software update te krijgen. Ik heb niets gemerkt van die update, maar het was wel een voorwaarde om de compensatie te krijgen. Ik heb de compensatie ook gekregen vanaf de datum van de update. De dealer die de update doet kan je waarschijnlijk dus ook iets vertellen over de compensatie regeling.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 12 jan 2022, 11:16
door remwest
RuudSchel schreef:Zorg in elk geval dat je een afspraak maakt met de dealer om de laatste software update te krijgen. Ik heb niets gemerkt van die update, maar het was wel een voorwaarde om de compensatie te krijgen. Ik heb de compensatie ook gekregen vanaf de datum van de update. De dealer die de update doet kan je waarschijnlijk dus ook iets vertellen over de compensatie regeling.
Bedankt. Ik heb die update in augustus laten doen, dus bij die dealer heb ik nu de compensatie vraag neergelegd. Benieuwd wat er uit komt…
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 12 jan 2022, 15:21
door sbogovac
remwest schreef:[...] Ik heb die update in augustus laten doen, dus bij die dealer heb ik nu de compensatie vraag neergelegd. Benieuwd wat er uit komt…
OK, maar...
remwest schreef:Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie.[...]
...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 12 jan 2022, 16:01
door remwest
sbogovac schreef:
...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?
Ze zouden terugbellen, maar tot op heden niets van gehoord. Zodra ik iets hoor, dan zal ik het posten.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 13 jan 2022, 10:08
door sbogovac
remwest schreef:sbogovac schreef:
...wat heeft Opel Nederland nu gezegd..?
Ze zouden terugbellen, maar tot op heden niets van gehoord. Zodra ik iets hoor, dan zal ik het posten.
Dus "vorige week geïnformeerd" en tot op heden (donderdag) "niets van gehoord"..?
Lekker dan. Gaat goed met Opel...

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 19 jan 2022, 10:55
door 19henk
In de afgelopen weken heb ik mij 'verdiept' in de compensatieregeling van Opel-NL. De dealer en Opel-NL hanteren hier bijzondere regels bij. Ik vind de manier van communicatie laakbaar. Opel-NL stelt een compensatie beschikbaar van 10 euro per dag. Echter onder de voorwaarde dat de gebruiker zichzelf actief meldt bij de dealer. De modificatie moet dan uitgevoerd zijn. De dag dat jij je meldt is de dag dat de compensatie ingaat.
Ik heb bezwaar gemaakt tegen deze uitgangspunten en de niet open manier van communiceren. Ze hebben vind ik nog niet veel geleerd op het gebied van ethiek na het dieselschandaal!
In het schrijven van Opel-NL van 24 augustus geven zij de instructie mee om, vaker op te laden, niet onder de 110 kilometer vermogen te komen, de laadstekker los te koppelen wanneer de accu is geladen en de auto buiten te parkeren. In de brief wordt gesteld: "U zult hierdoor ongetwijfeld geconfronteerd worden met ongemak bij het gebruik van uw Opel Ampera-e". Die laatste zin is het moment dat de compensatie zou moeten ingaan. Je loopt risico wanneer je de instructie niet opvolgt. Doe je het niet en gebeurt er iets dan verwijzen zij ongetwijfeld naar de brief. Verder is natuurlijk het tijdstip van belang dat de modificatie wordt teruggezet naar 90% van de capaciteit.
Ik vind het laakbaar dat Opel-NL niet openlijk communiceert naar de eigenaren dat er een compensatieregeling is. Als tweede het tijdstip waarop de compensatieregeling ingaat (afhankelijk van het 'piep-systeem' van de consument). Bovenstaande standpunten heb ik met de dealer, Opel-NL, de ANWB en Kassa gedeeld. Ik ben in afwachting van hun antwoord. De ANWB pleit voor het ingaan van de regeling op het moment dat de modificatie is uitgevoerd.
Groet Henk
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 19 jan 2022, 12:38
door PeterHoog
Ik heb de indruk dat Opel dit bewust niet communiceert om het aantal aanvragen zoveel mogelijk te beperken.
Ook ik heb het gelezen in de berichten van het forum en ben toen naar mijn dealer (Opel Mulders NIjmegen) gestapt om dit te regelen (half oktober). Dat loopt nu goed. Zij hebben met terugwerkende kracht betaald. Ik stuur iedere maand een bericht wanneer de volgende overboeking zal zijn. (zojuist een bevestiging voor de maand december)