Outlander PHEV

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Outlander PHEV

Bericht door Poul »

shumway schreef:Maaruh, met de Volt een beetje comfortabel doorgassen kom je ook niet boven de 40 km op de accu.
33 heb ik geloof ik ergens op dit forum gelezen. :shh: Maar dat was ook niet helemaal de bedoeling als ik het verhaal goed heb begrepen. :D 8-) :lol:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Caprice
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:13
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e
Locatie: Voorschoten

Re: Outlander PHEV

Bericht door Caprice »

Sinds drie weken rijd ik naast de Volt in een Outlander en ik kan ze nu enigszins vergelijken.

Voordelen Outlander ten opzichte van de Volt: de Outlander is aan alle kanten (veel) ruimer en heeft als Instyle een wat luxere uitrusting: elektrische verstelbare voorstoel (helaas zonder geheugen), schuif-/ kanteldak af fabriek, elektrische achterklep, net zeiltje over de kofferbak, opbergvak voor laadkabel. 4WD is in de Nederlandse praktijk vrijwel altijd overbodig; 1500 km trekgewicht kan voor sommigen nuttig zijn.

Voordelen Volt ten opzichte van de Outlander: véél sterkere elektromotor, benzinemotor werkt echt als range extender en springt alleen bij extreme vrieskou bij, veel ruimere EV-range, veel lager brandstofverbruik, minder irritante piepjes.

Overeenkomsten: matig navigatiesysteem, matige kwaliteit interieurplastics en afstandelijke wegligging.

Conclusie: de Volt overtuigt veel meer als elektrische auto met range extender, maar kent door zijn ruimtegebrek beperkingen als gezinsauto. De Outlander is vooral een praktische gezinsauto met fiscaal voordeel. Door zijn kortere EV-range en zwakke elektromotoren is de Outlander veel minder inzetbaar als elektrische auto.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Outlander PHEV

Bericht door Ivo »

Ik heb zelf vandaag voor het eerste in een Outlander PHEV gereden.

Volgens mij somt Caprice het hierboven erg goed op. Met name het (altijd) bijspringen van de motor is (vervelend) anders dan bij de Ampera. Verder een (bewezen) sterk alternatief voor gezinsmensen.

En nu maar wachten op de Tesla SUV :lol:

O ja; gekke verhalen; de bandenboer had gezien dat ze de accu van een Tesla Model S er zo onder vandaan konden halen om hem te verwisselen :crazy: :wtf: :roll:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Outlander PHEV

Bericht door Alex »

De nieuwe TV-commercial van de Outlander PHEV vertelt je eigenlijk: "De auto is ruk, jij een looser, maar je hebt wel 15% bijtelling."
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie