Pagina 6 van 8
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: zo 07 sep 2014, 15:12
door japio
Met de komst van de Audi Etron en de Golf GTE zal er niet veel muziek meer in de verkoopcijfers van de Ampera zitten.
In de praktijk zal de Gtron wel de meest groene keuze zijn, spijtig dat papier gewillig is.
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: ma 08 sep 2014, 18:59
door wseelde
Voor mij niet echt een alternatief. Ik wil het woon-werk verkeer van 48km elektrisch kunnen doen en met een 8.8 kWh accu gaat hem dat niet worden. 50 km geven ze op als max. range. Uiteraard in optimale condities, vergelijkbaar met de 80 van de Ampera, die op papier staat als max. Maar ik was niet van plan met nog geen 80 km/uur over de snelweg naar het werk te rijden.
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: ma 08 sep 2014, 21:49
door japio
De verkoopcijfers van de Outlander laten geen spaan heel van het belang van de batterijcapaciteit... De 'nieuwe' Ampera komt met een bromfietsmotor

beste GM de kopers willen zuinig waar het kan, maar boven al bruikbaar waar het nodig is

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: ma 08 sep 2014, 23:18
door Poul
Moet je zien hoe snel de batterijcapaciteit omhoog gaat als er een 20/25%-bijtelling is bij een electrische range van minder dan 100 of 150 km. Wat de absurditeit van het Nederlandse subsidisysteem op dergelijke auto's maar weer aangeeft.
Groeten,
Poul
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: di 09 sep 2014, 09:31
door shumway
Nu maar hopen dat de autobrief 2 van Wiebes ook hier in voorziet
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: di 09 sep 2014, 10:55
door Marco
in 2016 gaat de bijtelling weer op de schop hoorde ik van de week. Da's precies wanneer mijn lease periode afloopt, dus gaan we dan weer kijken wat er beschikbaar is.
Ik zou nu overigens nog steeds kiezen voor een ampera ipv outlander, maar heb dan ook die 5e stoel niet nodig.
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: di 09 sep 2014, 12:06
door shumway
Yep, brief zou naar de kamer gaan na Prinsjesdag.
Gaan de standaardtesten voor Co2 uitstoot loslaten
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: vr 10 okt 2014, 14:06
door volt-NL
cijfers derde kwartaal zijn binnen:
Volt 6 stuks omhoog van 0!!!
Ampera 24 stuks
Totaal elektrische autos verkocht in NL in Q3: 3031. In Q1 was dat 3332 en in Q2 5473.
Bron:
http://www.autoblog.nl/images/wp2014/Bi ... 3-2014.jpg
http://www.autoblog.nl/nieuws/verkoop-s ... hter-70979
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: wo 15 apr 2015, 15:11
door volt-NL
Volgens Autoblog.nl
http://www.autoblog.nl/nieuws/verkoop-s ... lair-76156 is de Ampera nu de op 1 na slecht verkopende 'stekker' auto in Q1 van 2015. Alleen de failliete Fisker Karma heeft er nog minder verkocht (1 om precies te zien tov 9 Amperas).
Merk Model Registraties 2015 Q1
Volkswagen Golf GTE 1581
Mitsubishi Outlander PHEV 1226
Volvo V60 Plug In Hybrid 707
Audi A3 Sportback e-tron 575
Porsche Cayenne S E-Hybrid 243
BMW i3 REx 67
Mercedes-Benz S500 Plug-in HYBRID 52
BMW i8 47
Ford C-Max Plug-In Hybrid 39
Toyota Prius Plug-In Hybrid 29
Porsche Panamera S E-Hybrid 28
Mercedes-Benz C 350 e 11
Opel Ampera 9
Fisker Karma 1
Ben nu erg benieuwd hoelang de Ampera nog leverbaar blijft. Aangezien de fabriek geen Volts (en dus geen Amperas) van deze generatie meer maakt, omdat ze de fabriek aan het voorbereiden zijn op de volgende generatie, zal de huidige Ampera geen lang leven meer hebben. Ik weet niet hoeveel voorraad er nog is bij Opel, maar als die eerst op moet zal het waarschijnlijk nog heel lang duren voordat de opvolger naar NL komt.
Ik vraag mij nog steeds af waarom de verkoop zo slecht is. Technisch gezien is dit een zeer goede auto: stil, soepel, geen geschakel, snel optrekkend en de grootste accu van alle stekker auto's. Snel genoeg voor NL en de meeste Europese landen. Ook kom je nog redelijk mee in Duitsland. Vooral omdat je als je bv 140 of 150 km/h rijdt je nog steeds goed kan versnellen. Nadelen zijn relatief hoog benzine verbruik als de accu leeg is.
Als je veel relatief korte stukken rijdt, en dus meest elektrisch, is het relatief hoge benzine verbruik geen probleem. Rijdt je veel langere stukken, zoals ik zelf, is dat wel een probleem. Mijn lifetime staat op 4.9 l/100 km. Ik reed laatst in een Audi A5 diesel automaat, deze reed (met mijn rij stijl) onder de 4.9L/100 km en was bijna net zo soepel. Plus dat diesel nog goedkoper is dan benzine + elektrisch....
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Geplaatst: wo 15 apr 2015, 18:07
door japio
volt-NL schreef:Ik vraag mij nog steeds af waarom de verkoop zo slecht is. Technisch gezien is dit een zeer goede auto: stil, soepel, geen geschakel, snel optrekkend en de grootste accu van alle stekker auto's. Snel genoeg voor NL en de meeste Europese landen. Ook kom je nog redelijk mee in Duitsland. Vooral omdat je als je bv 140 of 150 km/h rijdt je nog steeds goed kan versnellen. Nadelen zijn relatief hoog benzine verbruik als de accu leeg is.
Een te hoog 'net niet' gehalte wordt terecht beloond met dito verkoopcijfers.