Het blijft een vaag ding wat het kost als er iets fout gaat.
Accu vervangen klinkt simpel, maar worden andere componenten dan geraakt? Lijkt mij van wel. Stel je hebt een probleem dan hoeft de oplossing niet perse een 'nieuwe accu' te zijn.
Ik zie het wel als het zover is. Als hij volgend jaar stuk gaat en de reparatiekosten zijn veel te hoog dan kan het een total loss voor me zijn. Of ik vervang de boel en heb een 'nieuwe' auto waar je mee vooruit kan.
Ik kan niet anticiperen op iets dat nog niet gebeurd is. Natuurlijk wil ik mij voorbeiden en kosten baten analyse doen, maar waar moet je rekening mee houden? Worst case scenario is dat de auto volledig stuk gaat bij 160.000+ km's. Dan moet de auto dus weg bij 160.000 km. Dat kost, in mijn geval, al zo een € 10.000. Dan kan ik net zo goed het risico nemen en een grote reparatie voor lief nemen dan dat ik dat verlies direct pak omdat ik bang ben dat het me gaat overkomen. Maar het blijft lastig hoor dat koffiedik-kijken-kosten-baten verhaal.
Bye Bye Ampera!
- Guinness
- Stamgast
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Re: Bye Bye Ampera!
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Bye Bye Ampera!
De Volt heeft 3 jaar garantie en dan nog de batterijgarantie.
Dacht dat de auto netto 32000 gekost heeft.
Mocht de auto na 3 jaar niks meer waard zijn om wat voor reden dan ook is dat 10600 nog wat per jaar.
Haal daar vanaf de nul bijtelling (3000 netto per jaar), zit je op 7600 en dan nog de vrijstelling van de belasting en de lagere kosten van je brandstofverbruik, zit je op een 6000 netto per jaar, ofwel 500 euro per maand.
Ofwel dan heeft de auto je tov een andere niet leasebak niets meer gekost. Na drie jaar ga je dus verdienen.
Dan kun je net zo lang door blijven rijden na die drie jaar totdat de auto er daadwerkelijk mee stopt of onkosten te hoog worden.
Simpele redenatie, besef ik, maar leef je wel makkelijk mee
Dacht dat de auto netto 32000 gekost heeft.
Mocht de auto na 3 jaar niks meer waard zijn om wat voor reden dan ook is dat 10600 nog wat per jaar.
Haal daar vanaf de nul bijtelling (3000 netto per jaar), zit je op 7600 en dan nog de vrijstelling van de belasting en de lagere kosten van je brandstofverbruik, zit je op een 6000 netto per jaar, ofwel 500 euro per maand.
Ofwel dan heeft de auto je tov een andere niet leasebak niets meer gekost. Na drie jaar ga je dus verdienen.
Dan kun je net zo lang door blijven rijden na die drie jaar totdat de auto er daadwerkelijk mee stopt of onkosten te hoog worden.
Simpele redenatie, besef ik, maar leef je wel makkelijk mee
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Bye Bye Ampera!
Simpelweg gelukkig met je Volt!shumway schreef:Simpele redenatie, besef ik, maar leef je wel makkelijk mee
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne