Pagina 6 van 17
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 07:27
				door tofelec
				
			 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 09:34
				door Timmertje
				Eerlijk is eerlijk ik heb genoten ja. Dus voor mij mag tie zo komen. Nu nog even de vrouw op andere gedachten brengen. 
Kosten is altijd een goed punt. 
Ik vond het een hele leuke ervaring en gewoon een mooie wagen.
			 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 12:15
				door tofelec
				Timmertje schreef:Eerlijk is eerlijk ik heb genoten ja. 
Ik vond het een hele leuke ervaring en gewoon een mooie wagen.
wij ook 

  mijn vrouw vond deze wagen erg mooi,maar wilde niet mee rijden...bang van al deze techniek 
 
 
Nu moet ik vechten om mee te rijden! 
 
   
  
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 12:25
				door HenryAmpera
				Timmertje schreef:Eerlijk is eerlijk ik heb genoten ja. Dus voor mij mag tie zo komen. Nu nog even de vrouw op andere gedachten brengen. 
Kosten is altijd een goed punt. 
Ik vond het een hele leuke ervaring en gewoon een mooie wagen.
Het kosten plaatje is ook afhankelijk van het dagelijks gebruik.
Ik heb nu een rit woon/werk van 40km (alles binnendoor, geen km snelweg) dat zou met een Outlander nog wel allemaal elektrisch te doen zijn. 
Bij mijn vorige werkgever reed ik 122 per dag (zonder laadmogelijkheid), 65 km elektrisch gemiddeld en daarna 1 op 15 tot 17 benzine. Met een Outlander kom je dan een stuk ongunstiger uit. 
Kwa mrb is de Amper ook het goedkoopst. (Tot 2020 nog half tarief, net als de Outlander).
Ik begreep dat je zonnepanelen hebt?? Dan zijn je elektrische km's ook nog wat voordeliger vermoed ik?? (Ik zit nu op 18,5 cent per kWh nachttarief) dat voordeel heb je met de Lexus niet.
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 15:35
				door Timmertje
				Inderdaad hebben we zonnepanelen. Dus om volledig voordeel te halen moeten we een auto zelf kunnen opladen met de stekkert. De Ampera lukt dat en de outlander. 
Hebben ook een proefrit in een outlander PHEV gemaakt. Ook een prima auto hoge zit zee van ruimte. Ook stil.
Niks mis mee. Probleem is alleen dat in alle opzichten die auto duurder is.  Aanschaf, Wegenbelasting, verzekering, verbruik. Wat wel opvalt is dat je heel veel zicht rondom hebt, dat miste ik in de ampera. In de Ampera had ik wel een paar keer van, ik moet om die dakstijl heen kijken. Bij de outlander voelde het wat natuurlijker aan. Goed zicht.
Over die mrb dat is wel een goed punt. Dus vanaf 2020 ga je de volle mep betalen? Dat is ongeveer het dubbel dan meen ik?
Als ik het goed berekend heb via de wegenbelasting site betaal je per jaar voor:
Ampera : 792,-
Lexus : 696,-
Outl. : 1068,-
			 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 19:25
				door HenryAmpera
				Dat van de A-stijl is herkenbaar.....
Als ik het check op de autoweek site is het:
Ampera €492, Outlander: €582 (Uitgaande van Gelderland?) 
Bij de berekening moet je wel Personenauto met een CO2-uitstoot 0 tm 50 gr/km selecteren.
Tot (en met??) 2020 betaal je half tarief, ik zit op €39 per maand (Overijssel) maar over +/- 3 jaar verdubbelt dat dus. 
Ik zie het tegen die tijd wel, voorlopig rijd ik bijna alles elektrisch, (+/- 4 cent/km, op benzine 9 cent/km) mocht ik de Ampera tegen die tijd nog niet zat zijn (of ingeruild tegen een Ampera-e die dan ook wel uit de lease komen) dan maak ik wel een nieuwe berekening.
EDIT: 
Volgens de ANWB-site tot en met 2020
Belastingdienst 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 21:55
				door tofelec
				de outlander is niet boven de 50 g/km co2-uitstoot?
			 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: za 08 jul 2017, 22:17
				door sigmasailor
				tofelec schreef:de outlander is niet boven de 50 g/km co2-uitstoot?
Nope; met de Outlander heb je dezelfde voordelen als de Volt. Het zijn overigens, met uitzondering van het belasting regime, totaal verschillende auto's; die kan je niet echt met elkaar vergelijken denk ik (buikschuiver versus SUV).
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: zo 09 jul 2017, 08:56
				door Timmertje
				sigmasailor schreef:tofelec schreef:de outlander is niet boven de 50 g/km co2-uitstoot?
Nope; met de Outlander heb je dezelfde voordelen als de Volt. Het zijn overigens, met uitzondering van het belasting regime, totaal verschillende auto's; die kan je niet echt met elkaar vergelijken denk ik (buikschuiver versus SUV).
 
Ik zie dat er in je signature een outlander phev staat. 
Kun je eens wat vertellen over je ervaring?  Bijvoorbeeld verbruik, onderhoud en dat soort zaken? 
Voor ons ook reuze interessant omdat de vrouw helemaal weg is van de outlander. Hoge instap, heel veel zicht en ruimte.
Ik zelf ben wel in voor een skelter 

 midlife crisis? 
 
 
 
			
					
				Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
				Geplaatst: zo 09 jul 2017, 09:40
				door NeufegliseThierry
				Klant van me heeft een Outlander, heb ik 'm zelf ingepraat 

 (had nog een aftrekpost nodig in 2013 

 ).
Qua onderhoud  beter (dus goedkoper) dan de Ampera/Volt, geen/nauwelijks storingen. Op de accu kom je alleen een stuk minder ver en op benzine mag je blij zijn met 1 op 11 (terwijl ik met de Ampera makkelijk boven de 1 op 18 uitkwam). Qua ruimte laat de Outlander -uiteraard- een Ampera/Volt ver achter zich.
Als je vooral korte stukjes rijdt zou ik voor een Outlander gaan, rij je met gemak 100 km op een dag of meer is de Ampera/Volt veel voordeliger qua elektra/benzineverbruik.