Re: Was dat het dan?
Geplaatst: vr 01 dec 2017, 22:16
Denken ze bij Opel dat de auto meer waard wordt als er minder worden geleverd?NiekValk schreef:... met keuze aangegeven prijsverhoging of annuleren....
De grootste online community voor en door Opel Ampera & Chevrolet Volt rijders
https://amperaforum.nl/
Denken ze bij Opel dat de auto meer waard wordt als er minder worden geleverd?NiekValk schreef:... met keuze aangegeven prijsverhoging of annuleren....
Eigenlijk niet grappig, wel naïef. Of arrogant. Ik zou weglopen en Opel met de auto laten zitten.Anko schreef:Kun je grappig vinden, maar zo werkt het toch ook? Dat heet schaarste.
Veel vraag en weinig aanbod vertaalt zich in een hoge prijs. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd zijn. Weet niet wat daar naief aan is.Alex schreef:Eigenlijk niet grappig, wel naïef.
Of het netjes is (en verstandig vanuit de optiek van de publieke opinie) van Opel om de prijsverhogingen door te berekenen aan mensen die al lang op hun auto wachten? Dat is een hele andere vraag natuurlijk.Alex schreef:Of arrogant.
Of ze blijven zitten met die auto's? Ik denk het niet. Hoe graag sommigen hier dat ook denken, ze zijn echt niet gek bij Opel. Ik weet niet of je je hebt verdiept in de bestelprocedures die door Opel in het leven zijn geroepen rondom de Ampera-E? Verschil tussen reservering en order en dat soort dingen? Grote kans dat ze de prijsverhoging alleen doorvoeren op auto's die nog niet door de fabriek bevestigd zijn en waar ze zelf ook nog makkelijk onderuit kunnen (dat zou ook aansluiten bij wat NiekValk heeft gehoord):Alex schreef:Ik zou weglopen en Opel met de auto laten zitten.
Hoe kan een reservering gemaakt worden?
Een reservering van een Ampera-e is gemaakt zodra u deze in OWB ingevoerd heeft (aan de hand van de bestelspecificaties) en event 25 heeft bereikt. De reservering is dan genoteerd. Let op! Er kunnen enkel reserveringen gemaakt worden voor klant-verkochte auto’s.
Wanneer wordt een “Reservering” een “Order”?
Zodra de reservering event 25 heeft bereikt wordt er gekeken naar de productiemogelijkheden. De productie is onder andere afhankelijk van de productiecapaciteit en een aantal prioriteitsregels, waaronder de order datum en SEG per Dealer. Zodra de reservering naar event 32 is gegaan en daarmee een verwachte productieplek toegewezen gekregen heeft, is de reservering een daadwerkelijke order geworden.
Leveringsinformatie aan de klant
Zolang de reservering nog in event 20-25 staat, dient deze beschouwd te worden als een reservering zonder enige verbintenis van levering. Een toezegging voor levering en een uitspraak over de te verwachte levertijd kan pas gedaan worden nadat een reservering is ingedeeld voor productie (event 32) en dus een daadwerkelijk order is geworden.
Om bij de laatste zin te beginnen: "om" betekent niet hetzelfde als "en". Jij suggereert een doel, opzet, ik doel op een eventueel gevolg. Meer niet.Anko schreef:Nee, als men hier echt zo zakelijk ingesteld is als gesuggereerd wordt, dan zal men opnieuw een afweging maken: wil ik de auto voor dat hogere bedrag nog steeds, of vind ik hem dan te duur? En op basis daarvan besluiten wat te doen. Hem afbestellen om 'Opel er mee te laten zitten' is nou niet bepaald zakelijk gedacht.
Mijn interesse in de Ampera E heeft voornamelijk (zo niet hoofdzakelijk) met de 60 kWh accu te maken. Kennelijk kun jij met de (oude) Leaf ook prima uit de voeten. Prima. Maar het lijkt me dat jij, uit zakelijke overwegingen, sowieso al nooit voor de Ampera E zou hebben gekozen. Ook niet voor de prijsverhoging / levertijd perikelen. De stelling dat jij de auto zou laten staan vanwege de prijsverhoging en/of oplopende levertijd heeft, met alle respect, voor mij dan ook niet heel veel waarde.Alex schreef:En ja, vergeleken met de concurrentie is de auto mij veel te duur. Voor de leaseprijs van een Ampera E kan ik twee Leafs (oude model) leasen, met gratis Fastned. Om zakelijk maar eens wat te noemen.
Daar sluit ik me graag bij aan. Niet omdat de GM Bolt geen goede optie zou zijn na vijf jaar prima persoonlijke ervaring met een GM Volt I. Maar om de ellende van de Opol organisatie in Nederland waar we na het vertrek van Chevrolet uit Europa mee geconfronteerd werden.sigmasailor schreef:YEP!