de meeste kilometers in het geheel gereden

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
franc
Stamgast
km-stand: 136000
Lifetime: 48
Auto: Ampera

Re: de meeste kilometers in het geheel gereden

Bericht door franc »

Inmiddels 37.000 km en een gemiddeld verbruik van 4,4 l/100km.
Ik moet minimaal eens per week van Heerlen naar Rotterdam op en neer en daarnaast recentelijk twee keer naar Berlijn. Dat heeft wel z'n invloed op het verbruik. Overigens is onze wagenparkbeheerder helemaal niet enthousiast over de Ampera's. Hij vindt ze veel te duur in het gebruik. Athlon had hem een verbruik van 1,5 l/100km voorgespiegeld en alle 5 de Ampera's zitten 3 keer hoger in het verbruik. Hij overweegt nu om de contracten met Athlon te beëindigen op grond van misleiding. Ik vind dat zelf wat naïef, want je kon verwachten dat het gebruik hoger uit zou vallen als je de berijders meer dan 50 km per dag laat rijden.
Cyber Grey Ampera (april 2012)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

franc schreef:Overigens is onze wagenparkbeheerder helemaal niet enthousiast over de Ampera's. Hij vindt ze veel te duur in het gebruik. Athlon had hem een verbruik van 1,5 l/100km voorgespiegeld en alle 5 de Ampera's zitten 3 keer hoger in het verbruik. Hij overweegt nu om de contracten met Athlon te beëindigen op grond van misleiding.
Wat zou dit forum moeten zonder jouw inbreng? :o
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
franc
Stamgast

Bericht door franc »

Ik probeer het nog te voorkomen, maar ik begin zelf ook wel te twijfelen. Ik lees veel verhalen over hoe voordelig de Ampera is, maar ik vind 'm erg duur als lease-auto. Ik betaal € 450 eigen bijdrage per maand en daar komt dan nog eens € 80 eigen stroom per maand bij. Wordt een dure hobby zo langzamerhand.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

franc schreef: Ik moet minimaal eens per week van Heerlen naar Rotterdam op en neer en daarnaast recentelijk twee keer naar Berlijn. Dat heeft wel z'n invloed op het verbruik. Overigens is onze wagenparkbeheerder helemaal niet enthousiast over de Ampera's. Hij vindt ze veel te duur in het gebruik.
ja, in een dergelijke situatie voldoet de Ampera echt niet aan de vervoerbehoefte. En dan komt die altijd duurder uit. De wagenparkbeheerder had moeten nadenken voordat hij de keuze voor de Ampera nam en niet nu achteraf gaan klagen. Het zou jammer zijn als we hierdoor jouw plezierige en to-the-point bijdragen zouden moeten gaan missen :( :? .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Je hebt het over €1.750 verschil bij 37.000km, als je voor die lange ritten het ov had genomen dan was jouw verbruik 1,5ltr op 100km geweest.

:silent: en had je daarnaast € 1.750,-- aan treinkaartjes kunnen declareren :silent:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Ben je eigenaar van een trein.... :?: :D of een Ampera/Volt...... :?: ;)
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

franc schreef: Ik betaal € 450 eigen bijdrage per maand en daar komt dan nog eens € 80 eigen stroom per maand bij. Wordt een dure hobby zo langzamerhand.
Klinkt vooral dat je ruim boven je budget aan het leasen bent :wtf:

Het blijft een auto van bijna 50 mille, eigen bijdrage van 450 betekent volgens mij dat je normale categorie meer rond de € 30k zit?

Maar dure hobby is het dan zeker :mrgreen:

Laat die wagenparkbeheerder verder eens met ons praten, we willen je niet kwijt hier :thumbup: :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Ivo schreef:
franc schreef: Ik betaal € 450 eigen bijdrage per maand en daar komt dan nog eens € 80 eigen stroom per maand bij. Wordt een dure hobby zo langzamerhand.
Klinkt vooral dat je ruim boven je budget aan het leasen bent :wtf:

Het blijft een auto van bijna 50 mille, eigen bijdrage van 450 betekent volgens mij dat je normale categorie meer rond de € 30k zit?

Maar dure hobby is het dan zeker :mrgreen:

Laat die wagenparkbeheerder verder eens met ons praten, we willen je niet kwijt hier :thumbup: :lol:
Maar ja als je dan weer de normale bijtelling die je nu niet hebt meerekend dan valt het ook weer mee, zeker voor zo'n een bijzondere auto en de kennis die je kwijt mag op dit bijzondere forum..... :!: :lol: :thumbup: :shh:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
RmG
Bekende
km-stand: 110000
Lifetime: 15

Bericht door RmG »

Tja, de juiste brandstof bij de auto kiezen was toch altijd al een issue!
Tot de electrische optie hadden we al benzine, gas en diesel. Ook dan moest je de juiste keuze maken gerelateerd aan de inschatting van je verbruik per jaar. Deed je dat niet dan kwam je te duur uit.
Dat zelfde geldt ook voor de electro optie!
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
franc
Stamgast

Bericht door franc »

Het bedrijf heeft gedacht snel even goede sier te maken met elektrisch rijden en ze hebben zonder veel onderzoek van tevoren 5 Ampera's en 5 Fluences geleased en daar vervolgens kandidaten voor gezocht. Dat laatste was niet zo moeilijk, want er was al maanden een lease-stop, dus andere auto's kon je helemaal niet leasen :-) Dat heeft overigens niet mijn beslissing beïnvloed. Ik was een van degenen die juist voorgesteld hadden om een proef met elektrisch rijden te gaan doen. De Fluence is wel een stuk goedkoper: namelijk 0 euro eigen bijdrage en geen bijtelling, dus daar betaal je alleen je eigen stroom. Dat is handig in de randstad of als tweede auto, maar niet als je in een uithoek als Zuid-Limburg woont en het je enige auto is.
Na lang aandringen zijn er inmiddels in 2 van de 8 vestigingen laadpunten geplaatst, maar niet daar waar ik rijd :-( Men heeft gedacht dat je wel uit zou komen met publieke laadpalen, maar in de praktijk werkt dat dus niet. Als ik één keer per maand publiek kan laden, ben ik blij. Ze staan of niet waar ik moet zijn, of ze zijn bezet (vaak non-EV's) of defect.
Ondanks bovenstaande klaagzang :-) ben ik heel tevreden over mijn Ampera en hoop ik er nog langer in te kunnen rijden. Als je eenmaal EV of PHEV gewend bent, wil je niet meer terug!
Plaats reactie