Woziak schreef:Ben net terug van een paar weken Spanje, dat zie ik mij met een Ampera-E niet doen...
Wordt eens tijd dat we gaan omdenken en de auto niet kopen/kiezen voor drie weken vakantie, maar voor de andere 49 weken waarvoor de auto bedoeld is. Steeds meer bedrijven doen dat trouwens al. De leaseauto is niet meer persoonlijk, of je krijgt gewoon twee leasecontracten op dezelfde auto: een zakelijk en een private leasecontract. Dan ga je toch gewoon met een andere auto naar Spanje!? In het concept van BUURAUTO (http://www.buurauto.nl) regelen we dat gewoon voor je.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Juist daarom heb ik een Ampera gekocht zodat ik hoofdzakelijk elektrisch kan rijden. De Ampera is nou eenmaal niet de meest praktische auto om met het gezinnetje mee op vakantie te gaan, maar het kan wel. Ik vind het alleen geruststellend idee dat als er onvoorzien geen elektra beschikbaar is, door bijvoorbeeld een onstabiel stroomnet, je toch gewoon verder kan.
Bij lease is het waarschijnlijk goedkoper maar als particuliere koper een auto moeten huren voor de vakanties en langere ritten is gewoon duur.
Morgoth schreef:
Verder is het infotainmentsysteem compleet anders. Veel moderner. Werkt nu met pictogrammen.
Heb je navigatie en is dat dan een verbetering tov de eerdere modellen?
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Ik heb de Jaguar I-Pace toegevoegd. Lijkt mij een Super auto. Prijs zou rond de 70k a 80k komen te liggen. Eind 2018 beschikbaar. Dit lijkt mij een goede concurent van de Tesla. Ik vind hem mooier, zowel binnen als buiten kant, als de Tesla m3. Ben benieuwd wat de lease prijs gaat worden.
Brochure: I-Pace_dutch
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt