Pagina 7 van 39

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:23
door Ivo
Poul schreef:Nog even een nieuw vraagje: hoe is de climat-control? Is die een beetje goed te regelen? En nog last van beslagen ramen (als het heeft geregend)?
l
Hoi Poul,

Goede vraag, vroeg ik mezelf ook af! Het is nu natuurlijk heerlijk weer en de clima koelt goed in de auto modus.
Je kunt de instellingen aanpassen (voeten, midden, voor/raam).
De resolutie is maar 1 graad, niet 0,5 graden zoals bij de Ampera, maar dat lijkt me geen issue. Achterin (weer) geen uitsroomopeningen, dus in de volle zon zal het achterin flink heet worden.
Ik ben bang dat dat ook betekent dat in slecht weer het achterin beslaat, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Je kunt de autofan ook instellen op 4 standen, vergelijkbaar met de Ampera.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:36
door Ivo
Het stuur met alle knoppen.

Achterzijde links heeft een paddle voor extra regeneratie/rem. Rechtsachter zitten 2 paddles voor volume.

Afbeelding

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:37
door Ivo
Het vakje voor je mobiele telefoon, met zacht rubber. Zit onder de armsteun, als je deze naar voren schuift.

Afbeelding

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:38
door Ivo
Kofferbakruimte

De dubbele bodem bij de introductie auto heeft het blijkbaar niet overleeft. Wel is er nog ruimte onderin voor bandenreparatieset, gevarendriehoek e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:40
door Ivo
Binnenruimte

Afbeelding

Afbeelding

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 11:52
door NeufegliseThierry
Poul schreef:Nog even een nieuw vraagje: hoe is de climat-control? Is die een beetje goed te regelen? En nog last van beslagen ramen (als het heeft geregend)?

Groeten,
Poul
Ik denk niet dat dit een probleem zal zijn. Ik ken nog niet één 100% elektrische auto waarbij de ontwasseming en/of airco niet op orde zijn. Denk echt dat het een typische Ampera kwaal is wellicht omdat het ventilatie/AC systeem zowel in combinatie met de ICE als het accupakket moest kunnen werken, waarschijnlijk was het gewoonweg te ingewikkeld om goed op orde te krijgen.

Maar goed, wat het ook was, bij een 100% elektrische auto heb je dit probleem niet.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:13
door sigmasailor
Hoi Ivo,

Je hebt maar geluk zeg! Mooi dat de eerste kennismaking zo goed verloopt. Heb je de 'surround' camera functie al kunnen proberen? Lijkt mij ook een erg leuke feature.

Bedankt voor het delen van info tot nu toe.

Dat met die stekkers krijg ik straks ook. Mitsubishi heeft het 'natuurlijk' net weer anders opgelost. Krijg je er een openbaar (Mennekes) laadsnoer bij?

Vraagje: hoezo is Carplay niet 'the real thing'? Ik heb het nu ook in een Pioneer systeem en het werkt gewoon bijna goed. Ik heb wel twee problemen: bij TomTom (niet Carplay compatible helaas) slikt het systeem de eerste seconden spraak in en als TomTom actief is wordt de radio 'ingepikt' maar niet teruggegeven. Overigens werkt het bij mij alleen via een snoertje en niet met BT.

Veel rijplezier dit weekend.

Eric

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:20
door sigmasailor
japio schreef:Enkelfase AC 16Ampere (ongeveer 16km per uur) op bestemming laden is een dikke min, hoe doen ze dit in de USA eigenlijk?
Misschien dikke min (denk zelf van niet bij normaal gebruik) maar voor de gemiddelde thuislader eigenlijk goed genoeg. Wil je de 7.5 Kw (ook enkele fase) gebruiken heb je thuis een zwaardere aansluiting nodig. Dat kost je alleen aan extra vastrecht al iets van 700 euro per jaar extra. Ga ik niet eens uitzoeken. Ik denk per dag ongeveer 12 uur te kunnen stekkeren (= 12*230*16/1000 of dik 40 kWh) zal bijna altijd voldoende zijn omdat ik zelden dagelijks meer dan 200 km rijdt. Bij langere afstanden zal incidenteel Fastnet te hulp moeten komen.

Ook 3x16A is wat risicovol bij een standaard 3x25A aansluiting). Als je koffie gaat zetten of de magnetron aanzet terwijl de auto laadt klapt die groep er misschien net uit. Ik heb nu een aparte fase (met twee groepen) alleen voor laden en zonnepanelen.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:32
door japio
3 fasen 25 Ampère kost geen cent meer dan de enkelfase versie en dadelijk is de overschotwaarde van mijn PV stroom nog maar 6 cent waard dus kies ik graag zelf de lader uit. Het maakt op de levensduur van de auto wel tot een paar duizend euro uit waar of je oplaadt
daarnaast wil ik zelf niet stilstaan op een plaats waar ik niet hoef te zijn.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:36
door sigmasailor
japio schreef:3 fasen 25 Ampère kost geen cent meer dan de enkelfase versie en dadelijk is de overschotwaarde van mijn PV stroom nog maar 6 cent waard dus kies ik graag zelf de lader uit. Het maakt op de levensduur van de auto wel tot een paar duizend euro uit waar of je oplaadt
daarnaast wil ik zelf niet stilstaan op een plaats waar ik niet hoef te zijn.
Ach; dat stilstaan bij Fastnet gaat wel meevallen; alleen als je dagelijks 400 km plus rijdt gaat dat nodig zijn. Ik had net mijn vorige posting aangepast. 3x16 gaat alleen lukken als je alles goed plant. Overdag ben ik meestal op pad en kan ik mijn zonnestroom niet direct gebruiken. Ik heb ook 3x25 laten maken een paar jaar geleden; klopt dat is niet duurder dan 1x35. De volgende stap helaas wel.

https://www.liander.nl/sites/default/fi ... k_2015.pdf
Gaat van kleine 200 euro naar dik 750 euro (ex BTW) per jaar bij 3x35.