ampera e besteld

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
rob313
Vaste klant
km-stand: 2400
Lifetime: 0
Auto: -

Re: ampera e besteld

Bericht door rob313 »

Ook de ampera e in mei besteld maar krijg steeds te horen dat ze nog geen status weten.
Vreemd dat de 1 een status krijgt en de ander niet, kunnen andere de vorderingen volgen met myopel?
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

rob313 schreef:Ook de ampera e in mei besteld maar krijg steeds te horen dat ze nog geen status weten.
Vreemd dat de 1 een status krijgt en de ander niet, kunnen andere de vorderingen volgen met myopel?
Zie op pagina 5 van dit draadje, tot je een chassisnummer of kenteken hebt valt er niks te volgen. Je bent dus echt afhankelijk van informatieverschaffing vanuit importeur naar dealer en of dealer vervolgens jou pro-actief op de hoogte houdt.

My guess: in de meeste gevallen zal er helemaal nog geen duidelijkheid zijn, niet vreemd gelet op de enorme vertraging met uitlevering in de good old USA zelf (en dus laat staan in het land der kaaskoppen ;-) )
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
sigmasailor
Vaste klant
km-stand: 80000
Lifetime: 55
Auto: Volt

Bericht door sigmasailor »

Ik heb al maanden mijn VIN op myOpel staan maar zie daar ook helemaal niets gebeuren. De dealer weet niets, niemand zegt iets. Heb uit betrouwbare bron via omweggetje vernomen dat ze ergens in de Rotterdamse haven zouden moet staan. Het blijft vaag. Nog even en ik maak er toch maar een 2018 auto van.
Of topic, makkelijk dat nieuwe iOS voor de cijfertjes, naar beneden schijven en je hebt ze!
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

Timmertje schreef:
japio schreef:Enthousiasme van 5,5 jaar geleden dat zie ik nog niet terug, of is nog niets uitgeleverd?
Als ik in zo'n lelijk hok moet rond rijden om een paar euro te besparen zou ik ook weinig enthousiasme hebben om dat met trots op een forum te zetten. :mrgreen:

Gekkigheid natuurlijk. Vind hem persoonlijk niet mooi, een ander vind hem wellicht wel mooi.

Denk dat de markt er nu ook anders uit ziet als 5,5 jaar terug. Je had toen de Nissan Leaf al volgens mij en de Prius en wellicht nog meer van dat soort "aparte hokken". Nu heb je zoveel meer keus dus je kan nu rustig een leuke auto uitzoeken om toch voordelig te rijden.

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met deze Ampera E.
5,5 jaar geleden was de belangrijkste beweegreden voor een Ampera 0, nix, noppes, nada bijtelling...... :shh:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32

Bericht door arjaan »

Ik krijg inmiddels van verschillende kanten te horen dat de voorraad voor 2018 op is. Nu bestellen is pas ergens in 2019 geleverd krijgen.. Gaat 'm niet worden voor mij. Ik was sowieso niet superenthousiast over de Ampera-e, dus veel pijn doet het niet, maar het is wel jammer dat er een optie afvalt.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000

Bericht door volt-NL »

arjaan schreef:Ik krijg inmiddels van verschillende kanten te horen dat de voorraad voor 2018 op is. Nu bestellen is pas ergens in 2019 geleverd krijgen..
Ik hoop dat die geruchten alleen maar geruchten zijn en dat je ongelijk krijgt
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
FrankS1966
Bekende
km-stand: 33000

Bericht door FrankS1966 »

Die van mij is op 11 mei besteld en afgelopen maandag afgeleverd.
JacquelineM
Newbie
km-stand: 77500

Bericht door JacquelineM »

Eind april besteld, leverdatum zou 17 september zijn, is nu 6 november geworden...
Verkoper zei dat hij op dit moment ook niets mag afleveren, issue met accu of zo?
electric blue Ampera-e
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32

Bericht door arjaan »

volt-NL schreef:Ik hoop dat die geruchten alleen maar geruchten zijn en dat je ongelijk krijgt
Ik hoorde het van nefkens Amersfoort en twee leasemaatschappijen. Er schijnt een bepaald aantal auto's te zijn voor voor Nederlands in 2018 die beschikbaar zijn gesteld en die zijn allemaal besteld.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

arjaan schreef:
volt-NL schreef:Ik hoop dat die geruchten alleen maar geruchten zijn en dat je ongelijk krijgt
Ik hoorde het van nefkens Amersfoort en twee leasemaatschappijen. Er schijnt een bepaald aantal auto's te zijn voor voor Nederlands in 2018 die beschikbaar zijn gesteld en die zijn allemaal besteld.
Kreeg vandaag een zelfde verhaal bij van Vliet: de vier auto's die zij dit jaar kregen zijn vergeven en in 2018 komen er in heel nederland 500 die allemaal al zijn verkocht.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Plaats reactie