k'Denk dat ik de Ampera wel over zet naar privé, en dan "maar" 0,19€/Km. pak...
Dan ook de privé-Passat omruilen voor'n Passat GTE (met "de kop eraf", en m'n vrouw krijgt ook 0,19€/Km. vergoed) want voor't dagelijks gebruik heeft'ie meer dan genoeg bereik (en de huidige heeft ook een DSG-bak)...
Nu alleen nog maar zonnepanelen op't dak...
En dan deze...:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Inderdaad, bye-bye Ampera-E. Vanafprijs = 39.195 en behoorlijk aangekleed exemplaar 44.995. Maar met name voor diegenen die niet een bomvolle auto hoeven is de instap naar een elektrische auto met serieuze range nu wel heel veel gemakkelijker geworden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Wat bedoel je met "zo 2011"? Een auto die er 9 uur over doet en dan 64 KW tot zich neemt of een auto die in dezelfde tijd er rond de 30 kan 'tanken'maakt toch wel een verschil?
Maar misschien bedoel je iets anders met je opmerking?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
NeufegliseThierry schreef:Wat bedoel je met "zo 2011"? Een auto die er 9 uur over doet en dan 64 KW tot zich neemt of een auto die in dezelfde tijd er rond de 30 kan 'tanken'maakt toch wel een verschil?
Maar misschien bedoel je iets anders met je opmerking?
Nee, dat is precies wat ik bedoel...
Zoiets zou ik tegenwoordig eerder in 45 min. verwachten...
EDIT: Tesla deed 60 KW "thuis" in 2013 al in 4 uur en 45 min...
Laatst gewijzigd door sbogovac op do 21 jun 2018, 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
64kWh full options voor 45K staat als een huis en voor het prijsverschil met de Ampera-E kun je als het thuis opladen (tot ongeveer 35km/h) niet voldoet levenslang bij Fastned opladen.
Thuis in 45 minuten snelladen kan ook hoor, dat kost je ook 10k -voor een trafohuisje in de voortuin-
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
japio schreef:64kWh [...] Thuis in 45 minuten snelladen kan ook hoor, dat kost je ook 10k -voor een trafohuisje in de voortuin-
Meen je dat nou!?! Ik dacht dat de meeste Nederlanders met de huidige technologie thuis "gewoon" met een "wall box" i.c.m. 3-fasen en een Type B hoofdschakelaar/foutstroom-/aardlekdetector in de meterkast 80% (dus zo'n 45 KW) in zo'n 1,5 uur kunnen laden... maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Laatst gewijzigd door sbogovac op do 21 jun 2018, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
japio schreef:Een wall box levert doorgaans 3,6 tot 7,2kW deel 64 (kWh) door een van beide en je weet de laadtijd.
Ik weet zonder jou te kennen zeker dat jij geen 3*80A aansluiting thuis hebt.
Ja, nou ga jij weer in het extreme de andere kant uit (volgens mij is't zo'n 3 x 35A en dan heb je toch echt zo'n 17.25 kW (3x35Ax230V) aan maximaal vermogen beschikbaar en zou'ie dus in 3:45 uur vol moeten zijn, en dan hebben we't nog niet over 80% "snelladen")...
Maar zeg nou eerlijk: NEGEN-EN-EEN-HALF-UUR opladen... Da's toch echt te lang anno 2018. Zelfs voor 64 KW.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.