Anko schreef:Met mijn vaste lader ingesteld op 16 ampere pakte de auto 16 ampere.
Met mijn vaste lader ingesteld op 10 ampere pakte de auto 6 of 10 ampere al naar gelang de instelling.
Met de mobiele lader pakt de auto 6 of 10 ampere al naar gelang de instelling.
Is bij de Ampera en Volt ook zo. Bij de eerste jaargang(en) moest je op de lader switchen tussen 6 en 10A en op de latere versies in de auto.
De mobiele lader met Schuko communiceert anders met de auto dan een regulier laadstation. Daar zal het in liggen. Onder "Laden en Laadpalen" is daar de afgelopen jaren best wel veel over geschreven, maar ga dat maar eens zoeken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex schreef:De mobiele lader met Schuko communiceert anders met de auto dan een regulier laadstation. Daar zal het in liggen.
Dat denk ik niet. Uit mijn testjes van zonet is, zoals ik schreef, gebleken dat als ik mijn vaste lader begrens op 10 A de auto zich net zo gedraagt als bij de mobiele lader. Het zal daarom IMHO eerder aan de pilot pin met een <= 16.7 % duty cycle liggen dan dan de manier van communiceren.
Ferry34 schreef:Ik baalde wel want ik was benieuwd op hoeveel actieradius de auto zou staan in dit warme weer, maar hij was dus helemaal niet vol
Vandaag ongeveer 85 km gereden. Bijna de helft snelweg (100 m/h GPS). Had bij thuiskomst nog 236 km over terwijl ik vertrokken was met 87% SOC, vanwege afdaal reserve. Ongeveer 7 km / kWh
Ik ben vandaag begonnen met een nieuw actieradius record...335 km
Alex en Anko: niet zo technisch praten
Maakt t nu wel of niks uit, het op 10 A zetten in de auto wanneer ik m aan een 16 A lader zet?
Oh ja, net ff klein testje gedaan.
Auto aan de lader gehangen en instelling in de auto op 6 amp laten staan.
Auto gaf aan : aankomende nacht 05:30 uur vol geladen (ik had nog ruim over vandaag)
Daarna op stop gedrukt, stekker eruit, instelling op 10 amp gezet, aangesloten en.... 05:30 uur vol geladen.