Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 05 jul 2022, 23:42
ik heb de compensatie ontvangen vanaf 24 september 2021. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan zou ik die nu om hulp vragen.
De grootste online community voor en door Opel Ampera & Chevrolet Volt rijders
https://amperaforum.nl/
Beste SlomeDuikelaar,SlomeDuikelaar schreef:Beste Lampion,
Ik was denk ik de eerste op het forum die op de premie dook.
Mijn email aan mijn dealer heb ik hier gepost.
Ik had een reactie gekregen van de dealer dat hij de volgende dag (21 september) in zou gaan.
Toch is mijn dagvergoeding pas in gegaan op 27 september, toen de 3e update werd uitgevoerd.
Heel die 3e update ging nergens over. De monteur liep naar mijn auto, keek of de laadschuif op 90% stond
(staat hij al sinds ik de auto heb) en kwam weer naar binnen lopen.
Omdat het om een paar tientjes ging, heb ik er geen punt van gemaakt.
In jouw geval zou ik toch stappen ondernemen.
Bij ons is de dagvergoeding met terugwerkende kracht uitbetaald toen de compensatieregeling gestart werd. Dit was vanaf het moment dat de brief in de bus viel met de boodschap dat we niet meer binnen mochten parkeren (ergens begin september als ik me dat goed herinner). Zoals eerder op dit forum geplaatst: het was bij ons wel heel makkelijk aan te tonen dat we direct overlast en kosten hadden. We hebben de auto namelijk direct die dag uit de parkeergarage onder ons huis weggehaald en bij de Opel dealer op het parkeerterrein gezet (tot we een alternatieve betaalde parkeerlocatie in de buurt van ons huis gevonden hadden). Uiteindelijk duurde het een (kleine) maand denk ik voor de compensatieregeling in het leven geroepen was, maar die is dus uiteindelijk vanaf begin september uitbetaald.Lampion_NL schreef:Goede morgen,
Omdat ik geen bericht heb ontvangen van de 3e terugroepactie, krijg ik pas een compensatie vanaf 04/07/2022. Daarom de vraag van mij om op mijn bericht te reageren, als u wel een compensatie heeft ontvangen voordat de 3e update was uitgevoerd.
Opel dealer = Van Mossel Tilburg
Alvast bedankt.
Alle in Europa verkochte Ampera-e's zijn modellen met bouwjaren van tussen 2017 en 2019 en dus allemaal met de gewraakte Koreaanse LG-Chem batterij. Van alle Ampera-e's wordt dus het pack vervangen. Het duurt alleen lang omdat er van totaal zo'n 140.000 auto's het pack vervangen moet worden. De meesten vervangingen zijn dus van de Chevrolet Bolt in de States en het kleine deel dus de gerebadgde Ampera-e die in een paar Europese landen is verkocht. Dat er geen nieuwe modellen van de Ampera-e na bouwjaar 2019 bestaan komt omdat GM Opel heeft verkocht aan PSA oftewel het tegenwoordige Stellantis.appeltaart schreef:Hallo allen,
Ben nieuw op dit forum aangezien ik intresse heb in een opel ampera-e.
Ik vroeg mij af of alle ampera-e's terug zijn geroepen voor een nieuwe accu en of deze altijd vervangen is? Ik begreep dat er ook ampera-e's zijn die orgineel niet de LG accu's hadden, maar accus uit de US. Als er een opel ampera-e terug geroepen wordt, wordt dan sowieso de accu vervangen? Of wordt dan nog gechecked of het een LG accu is of niet?
Kon dit niet terug vinden op dit forum.
Groet,
Bedankt voor je reactie!Ruwils schreef:Alle in Europa verkochte Ampera-e's zijn modellen met bouwjaren van tussen 2017 en 2019 en dus allemaal met de gewraakte Koreaanse LG-Chem batterij. Van alle Ampera-e's wordt dus het pack vervangen. Het duurt alleen lang omdat er van totaal zo'n 140.000 auto's het pack vervangen moet worden. De meesten vervangingen zijn dus van de Chevrolet Bolt in de States en het kleine deel dus de gerebadgde Ampera-e die in een paar Europese landen is verkocht. Dat er geen nieuwe modellen van de Ampera-e na bouwjaar 2019 bestaan komt omdat GM Opel heeft verkocht aan PSA oftewel het tegenwoordige Stellantis.appeltaart schreef:Hallo allen,
Ben nieuw op dit forum aangezien ik intresse heb in een opel ampera-e.
Ik vroeg mij af of alle ampera-e's terug zijn geroepen voor een nieuwe accu en of deze altijd vervangen is? Ik begreep dat er ook ampera-e's zijn die orgineel niet de LG accu's hadden, maar accus uit de US. Als er een opel ampera-e terug geroepen wordt, wordt dan sowieso de accu vervangen? Of wordt dan nog gechecked of het een LG accu is of niet?
Kon dit niet terug vinden op dit forum.
Groet,
De paar Ampera-e's die hier verkocht zijn van "bouwjaar 2020", zoals de mijne, waren voorraadauto's die in 2020 op kenteken zijn gezet maar in 2019 gebouwd zijn. Geen van deze heeft het US-made pack. En ook al zou dat wel zo zijn, die worden óók vervangen. Dus je kan rustig een leuke tweedehands Ampera-e kopen met nog de oude batterij er in. Leuke wetenschap dat je dan later een nieuw (en groter 66kW!) pack krijgt met dito garantie.
Je kan zien welk pack je hebt aan de sticker die op de accubak zit geplakt.
Ik heb een afbeelding geplaatst in dit topic een hele tijd terug, zie hier.
Bedankt voor je reactie! Heb even rond gebeld en sta nu bij de lokale dealer in het systeem. Als het chassisnummer van mn opel in het systeem naar voren komt, bestellen ze een nieuwe accu voor mij. Echter vertelde ze mij al wel dat ze geen accu's verwachten voor het eind van het 3e kwartaal. Dan nog maar even wachten.Ruwils schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe Ampera-e!
Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Vervanging van het batterijpack gaat op VIN-nummer (niet op volgorde) en krijg je als het goed is zelf bericht. Iedereen met een Ampera-e heeft een officiële brief van Opel Nederland ontvangen waarin staat dat de accu word vervangen voor een pack van een nieuwere generatie die een hogere capaciteit heeft (60 vs. 66kW) met hernieuwde garantie van 8 jaar of 160.000km, wat het eerste bereikt wordt. Als je die brief niet hebt gehad, omdat je bijvoorbeeld de auto later hebt gekocht, zou dat niks uit moeten maken. Opel weet wie de auto op zijn/haar naam heeft staan. Je kan altijd je dealer vragen hoe het zit.
Het is sowieso aan te raden een account aan te maken bij My Opel en/of bij je dealer. Dan is Opel sowieso op de hoogte van wie de auto is. Ook als deze in onderhoud is bij een Opel dealer, sta je daar als het goed is ook in de administratie en wanneer jouw VIN-nummer dan "oppopt" in de computer mag de dealer een pack bestellen. Door mijn dealer is verteld dat er een lijst van in aanmerking komende VIN-nummers circuleert rond de dealers die wekelijks "ververst" wordt en als zij zien dat er een VIN-nummer van een klant van hun tussen zit dan zullen (mogen) zij van Opel Nederland (en vermoedelijk GM) een batterijpack bestellen, mits die betreffende dealer de vervanging kan en mag doen.
Uiteindelijk komen alle VIN-nummers aan de beurt. Alleen weet niemand wanneer. Het is wat dat betreft net een loterij. Maar ik zou gewoon even langs je dealer gaan, al is het om even kennis te maken.
Vanmiddag bij het wegrijden opeens gepingel en een oranje storingslampje, en de melding "Vermogen aandrijving beperkt" op het display. Ook kan ik niet meer laden. De ring van de lader blijft geel en word niet blauw zoals normaal en op het display van de auto staat "batterij volledig opgeladen".JacquelineM schreef:Auto stopte na laden tot ongeveer 100 km. Storingslampje brandde, melding in display “Vermogen aandrijving beperkt” . Nog een keer laden zelfde effect, ben toen gelijk naar dealer gereden. Inmiddels bericht gekregen dat het nu bij Opel Duitsland ligt. In de loop van volgende week waarschijnlijk nader bericht. Dealer verwacht dat de oplossing zal zijn: accu vervangen. Dit betekent hopelijk voorrang op de wachtlijst hiervoor.Ruwils schreef:Wauw, dit is best wel heftig. Ik heb tot nu toe geen last met laden (afkloppen)JacquelineM schreef:Vanmorgen mijn Ampera-e (dec2017) bij de dealer achtergelaten. Software update uitgevoerd op 30 maart, tot gisteren probleemloos, maar nu kan ik dus ook niet meer laden. Leenauto meegekregen, wachten op wat Opel Nederland gaat doen.
Dit is auto nummer 3 bij mijn dealer met dit probleem.![]()
Gaf de auto ook nog een foutmelding tijdens de poging tot laden of gebeurt er gewoon helemaal niks?