Lang leve de spits, door tunneldoseren in de nieuwe tunel op de A2 de hele weg van Amsterdam tot Utrecht tussen de 40 en 50 gereden. Daarna van Utrecht naar Arnhem ook veel drukte die zorgde voor langzaam rijden en dan krijg je met hypermile voetje onderstaand resultaat. Dit was afgelopen donderdag met thermometer op zo'n 17 graden.
je hebt neem ik aan het 2013 of 2014 model ?
totaal kwh per model jaar is.
2012 16kwh 60% bruikbaar? = 9,6 ( wiki zegt 10,4 )
2013 16,5kwh = 9,9 ( wiki zegt 10,9 )
2014 17kwh = 10,2
ik kom met geen mogelijkheid voorbij de 10kwh
vandaag ~40 km snelweg max 90kpmh ( 20 heen 1uur stilstaan en 20km terug ) dan nog binnen door ~12,5km en 4 uur pauze en weer 12,5km rijden .
bij mekaar 63,5km en 8,5khw en 11km over = 9,972kwh.
en dat heel zuinig aan rijden.
GM zegt tussen de 10 en 30 % na 8 jaar verlies.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Ik heb model 2013 ja, tot 15.000km haalde ik er 10,7 uit en daarna loopt het langzaam terug. Blijft nu al tijdje hangen op 10,3 maar toch bliif je balen van die laatste 0,4 die nu niet meer kunnen, anders had ik 95 km gehaald
Volgens mij gaan we behoorlijk off topic: Maximale afstand op de accu
Voor wat betreft efficient rijden, aangezien ik momenteel overdag niet kan/mag laden, ben ik aan het experimenteren wat nu het meest efficient is...
Normaal rijd ik 'sochtends elektrisch en smiddags (grotendeels) op benzine terug.
Zo heb ik gisteren 71.3 km E en 51.2 km B gereden, totaal 1.9/100km.
Vanochtend 20km op elektrisch en overgeschakeld op benzine om de meeste E km's voor de (warme) middag te bewaren en zo de B km ook voor de files te gebruiken. Had alleen nu al meer liters verbruikt voor minder B km's dan gister middag... Dus of deze manier nu ook echt efficiënter is.....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Het zal niet efficiënter zijn omdat je zoals je het vandaag doet 2 maal een koude start hebt met de ICE. Als ik een lange rit heen en terug heb en ik weet van tevoren al dat ik niet tussentijds kan opladen dan wil ik wel eens eerst op benzine heenrijden en terug op elektra. Als het dan ook 's middags warm is dan hoop ik dat het verstandiger is om 's middags op elektra te rijden.
Maar ik vrees dat het gerommel in de marge is....
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)