Prijs Opel Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Prijs Opel Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Riconl schreef:Ja daar kunnen we wat mee.

Ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze auto.
Is eventueel een opvolger voor mijn Volt in juli 2018. Zou hem puur nemen op lage kosten want mooi vind ik hem absoluut niet. Hoop nog een beetje op de Model 3 van Tesla want die vind ik een stuk mooier.
Waarom ga je daar dan niet voor? Genoeg exemplaren te krijgen met leverdatum in 2018, kwestie van even het www afspeuren.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
sigmasailor
Vaste klant
km-stand: 80000
Lifetime: 55
Auto: Volt

Bericht door sigmasailor »

De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

Bij Buurauto zijn we afhankelijk van snelle levering, dus is de Ampera E nog geen alternatief. Sommigen hebben hun Ampera destijds in de voorverkoop besteld begin 2011. Ik heb de Volt besteld begin mei 2012, toen was de Ampera in elke kleur uit voorraad leverbaar. Ik heb slechts twee weken hoeven wachten in plaats van ruim een jaar. En ik kon eerst proefrijden.

Ik wacht dus wel weer tot de auto's er echt zijn. Ik heb teveel frustraties gezien bij mensen die blind bestelden en een jaar op een auto moesten wachten. Aan die gekkigheid doe ik niet mee. Volgens mij maak je de elektrische auto zo in de aanloop al kapot. :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HenryAmpera
Harde kern
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders

Bericht door HenryAmpera »

sigmasailor schreef:De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
Vind alleen dat kofferbakje, of beter gezegd, de kleine achterklep van de Model 3 niks..... :silent:
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Riconl
Harde kern
km-stand: 237600
Lifetime: 20

Bericht door Riconl »

HenryAmpera schreef:
sigmasailor schreef:De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
Vind alleen dat kofferbakje, of beter gezegd, de kleine achterklep van de Model 3 niks..... :silent:
Klopt dat vind ik ook een onhandig iets maar Elon Musk heeft gezegd dat hij daar nog wat aan gaat doen.
De model 3's die nu rondrijden hebben nog wel de originele klep maar wie weet verandert dat nog.
Het hele kale dashboard van de model 3 vind ik ook erg wennen.
Maar het hele model vind ik mooier dan een ampera-e...die doet mij heel erg denken aan de Opel Meriva en dat vind ik ook zo'n opa en oma auto.
Na ja ik heb nog 12 maanden om te beslissen wat er na de volt zal komen.
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Bericht door tofelec »

Riconl schreef:.die doet mij heel erg denken aan de Opel Meriva en dat vind ik ook zo'n opa en oma auto
hoe later dat de ampera-e komt,hoe ouder dat je bent.... :lol: :lol: :lol: :silent:
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Ivo schreef:
boeuf schreef:Een compleet uitgevoerde Ampera-e onder de €40k lijkt me wishful thinking, maar wie weet valt het mee :think:
Je had gelijk :mrgreen:
Helaas :roll:

Overigens: de Ampera-e komt in NL standaard met snellaad faciliteit, iets wat op de Bolt een optie is. Verder is het aantal verkrijgbare kleuren beperkt, zelfs het oranje dat in Noorwegen verkrijgbaar is ontbreekt. En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten?? :wtf:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Hiermee zet Opel toch best laag in en ik ben vooral benieuwd naar het antwoord van Nissan die binnenkort een frisse Leaf in de markt zetten. De Leaf heeft inmiddels 6 jaar ervaring tov een magere 6 maanden voor de Bolt en 40kWh lijkt mij voor dit segment ruim voldoende.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

boeuf schreef:En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten?? :wtf:
Zouden ze dit bij Opel al door hebben?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Auto: Ampera-e

Bericht door NeufegliseThierry »

Alex schreef:
boeuf schreef:En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten?? :wtf:
Zouden ze dit bij Opel al door hebben?
Is toch helemaal niet zo raar? Nu kunnen ze lekker wat marge pakken door eerst rijk/rijker aangeklede exemplaren op de markt te zetten terwijl als kopers de vrije keuze hadden wellicht minder opties aan zouden kruisen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Plaats reactie