Waarom ga je daar dan niet voor? Genoeg exemplaren te krijgen met leverdatum in 2018, kwestie van even het www afspeuren.Riconl schreef:Ja daar kunnen we wat mee.
Ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze auto.
Is eventueel een opvolger voor mijn Volt in juli 2018. Zou hem puur nemen op lage kosten want mooi vind ik hem absoluut niet. Hoop nog een beetje op de Model 3 van Tesla want die vind ik een stuk mooier.
Prijs Opel Ampera-e
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Prijs Opel Ampera-e
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- sigmasailor
- Vaste klant
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Contacteer:
Bij Buurauto zijn we afhankelijk van snelle levering, dus is de Ampera E nog geen alternatief. Sommigen hebben hun Ampera destijds in de voorverkoop besteld begin 2011. Ik heb de Volt besteld begin mei 2012, toen was de Ampera in elke kleur uit voorraad leverbaar. Ik heb slechts twee weken hoeven wachten in plaats van ruim een jaar. En ik kon eerst proefrijden.
Ik wacht dus wel weer tot de auto's er echt zijn. Ik heb teveel frustraties gezien bij mensen die blind bestelden en een jaar op een auto moesten wachten. Aan die gekkigheid doe ik niet mee. Volgens mij maak je de elektrische auto zo in de aanloop al kapot.
Ik wacht dus wel weer tot de auto's er echt zijn. Ik heb teveel frustraties gezien bij mensen die blind bestelden en een jaar op een auto moesten wachten. Aan die gekkigheid doe ik niet mee. Volgens mij maak je de elektrische auto zo in de aanloop al kapot.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Vind alleen dat kofferbakje, of beter gezegd, de kleine achterklep van de Model 3 niks.....sigmasailor schreef:De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Riconl
- Harde kern
- km-stand: 237600
- Lifetime: 20
Klopt dat vind ik ook een onhandig iets maar Elon Musk heeft gezegd dat hij daar nog wat aan gaat doen.HenryAmpera schreef:Vind alleen dat kofferbakje, of beter gezegd, de kleine achterklep van de Model 3 niks.....sigmasailor schreef:De leverdatums voor de Tesla model 3 zijn behoorlijk vaag. De Opels rijden als Chevy al bijna een half jaar rond. Yep, de Tesla's zijn mooier (vind ik ook); ik denk ook een stuk duurder als je wat opties aangeklikt hebt. Ik moet nog zien dat ze voor 2109 in NL te verkrijgen zijn. Voor de eerste Opels lijkt het daar wel op; ik hoop zelf op najaar 2017.
De model 3's die nu rondrijden hebben nog wel de originele klep maar wie weet verandert dat nog.
Het hele kale dashboard van de model 3 vind ik ook erg wennen.
Maar het hele model vind ik mooier dan een ampera-e...die doet mij heel erg denken aan de Opel Meriva en dat vind ik ook zo'n opa en oma auto.
Na ja ik heb nog 12 maanden om te beslissen wat er na de volt zal komen.
-
tofelec
- Stamgast
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
hoe later dat de ampera-e komt,hoe ouder dat je bent....Riconl schreef:.die doet mij heel erg denken aan de Opel Meriva en dat vind ik ook zo'n opa en oma auto
- boeuf
- Harde kern
- km-stand: 0
- Auto: anders
HelaasIvo schreef:Je had gelijkboeuf schreef:Een compleet uitgevoerde Ampera-e onder de €40k lijkt me wishful thinking, maar wie weet valt het mee
Overigens: de Ampera-e komt in NL standaard met snellaad faciliteit, iets wat op de Bolt een optie is. Verder is het aantal verkrijgbare kleuren beperkt, zelfs het oranje dat in Noorwegen verkrijgbaar is ontbreekt. En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten??
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Hiermee zet Opel toch best laag in en ik ben vooral benieuwd naar het antwoord van Nissan die binnenkort een frisse Leaf in de markt zetten. De Leaf heeft inmiddels 6 jaar ervaring tov een magere 6 maanden voor de Bolt en 40kWh lijkt mij voor dit segment ruim voldoende.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Contacteer:
Zouden ze dit bij Opel al door hebben?boeuf schreef:En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten??
Forum Sponsor, Buurauto
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Auto: Ampera-e
Is toch helemaal niet zo raar? Nu kunnen ze lekker wat marge pakken door eerst rijk/rijker aangeklede exemplaren op de markt te zetten terwijl als kopers de vrije keuze hadden wellicht minder opties aan zouden kruisen.Alex schreef:Zouden ze dit bij Opel al door hebben?boeuf schreef:En waarom zou je eigenlijk 15 euro meer moeten neertellen voor die Launch versie dan de opties tov. de standaard versie kosten??
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)