Pagina 8 van 39
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: za 03 jun 2017, 15:40
door Alex
Laadsnelheid thuis is wellicht minder relevant dan bij openbare laadpalen. De meeste mensen zijn n de nacht toch wel een uur of acht thuis, en dat is vaak lang genoeg om de auto vol te krijgen. Als je niet thuis bent, wil je niet perse bij elke bestemming een laadpaal willen opzoeken, dus is het wel handig als je bij een laadbeurt flink wat kilometers verder komt. In dat opzicht valt de Nissan Leaf ook wat tegen, maar de BMQ i3 juist weer mee.
En tja, als je ziet waar het stopcontact op de auto zit, dan snap je dat de auto is gemaakt voor thuis laden: Thuis je garage inrijden en bij het uitstappen je vaste kabel erin steken. Anders het de aansluiting wel voorop (Leaf, Zoƫ), achterop (C350e) of links (Ionic, B250e) of rechts (i3) achter gezeten.
En voor thuis laden maakt de snelheid niet zoveel uit.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: za 03 jun 2017, 20:19
door Ivo
sigmasailor schreef:Hoi Ivo,
Je hebt maar geluk zeg! Mooi dat de eerste kennismaking zo goed verloopt. Heb je de 'surround' camera functie al kunnen proberen? Lijkt mij ook een erg leuke feature.
Bedankt voor het delen van info tot nu toe.
Dat met die stekkers krijg ik straks ook. Mitsubishi heeft het 'natuurlijk' net weer anders opgelost. Krijg je er een openbaar (Mennekes) laadsnoer bij?
Vraagje: hoezo is Carplay niet 'the real thing'? Ik heb het nu ook in een Pioneer systeem en het werkt gewoon bijna goed. Ik heb wel twee problemen: bij TomTom (niet Carplay compatible helaas) slikt het systeem de eerste seconden spraak in en als TomTom actief is wordt de radio 'ingepikt' maar niet teruggegeven. Overigens werkt het bij mij alleen via een snoertje en niet met BT.
Veel rijplezier dit weekend.
Eric
Hoi Eric,
De surround camera zit er niet op. Is blijkbaar een optie die nog niet leverbaar is.
Automatisch inparkeren werkt overigens wel. Het sturen gaat automatisch en dat is een vreemd gezicht. Rest doe je nog wel zelf (remmen, stroom geven en schakelen).
Openbare kabel zit erbij inderdaad. Op de kofferbak foto ontbreekt die, omdat die daar nog in de paal zit
Ik ben niet zo'n Apple fan en zeker voor navigatie gebruik ik graag Google Maps, vandaar mijn opmerking. Toegegeven, Apple Car werkte wel direct op de 6S van mijn vrouw (met snoer)
Gelukkig kon ik wel foto's en video's streamen vanaf mijn S7 edge

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: za 03 jun 2017, 20:20
door Ivo
Het rijgenot wordt vergroot door het ontbreken van schraapgeluiden bij drempels

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: za 03 jun 2017, 20:37
door boeuf
japio schreef:Enkelfase AC 16Ampere (ongeveer 16km per uur) op bestemming laden is een dikke min, hoe doen ze dit in de USA eigenlijk?
Wageffe... De Ampera-e moet toch gewoon net als de Chevy Bolt op 32A aan een publieke laadpaal kunnen slurpen? (zie oa.
hier) Net als een originele BMW i3? Dikke 7 kWh lijkt me een heel ander verhaal dan die 4 die Ivo op de foto had

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 00:07
door Alex
boeuf schreef:Dikke 7 kWh lijkt me een heel ander verhaal dan die 4 die Ivo op de foto had

Openbare laadpalen kunnen tot 11 soms wel 22 kWh. Dan benut je dat met rond de 7 kWh biij lange na niet. Maar van die beperking heben meer auto's last.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 00:30
door Ivo
Hmm, Chevy Bolt heeft weliswaar een andere stekker maar als die intern toch 32A kan... Moet ik dat misschien toch ook.kunnen? Straks eens een andere paal proberen.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 00:38
door Ivo
Android Auto nu ook werkend gekregen. Had eerst niet de laatste versie APK van APKmirror.com gedownload
Google Maps & Spotify werken prima
Helaas wordt niet de volledige schermbreedte benut. Dat is wel het geval indien je Apple Carplay gebruikt.
Het scherm is overigens lekker groot.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 13:50
door Ivo
Bagageruimte
Deze is flink dieper dan de huidige Ampera, maar ook "korter".
Boodschappentassen passen prima qua hoogte (ruimte over) en een stuk of 8 moet zeker lukken!
Op de foto staat alles scheef, want de laadkabels lagen er nog onder

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 13:52
door Ivo
Best een mooie sleutel, met voor"verwarm" functie (bij het testen was het koelen

)
In het donker zie je een oplichtende rand in het dashboard

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 13:56
door japio
Ivo, is de Ampera-E in tegenstelling tot de Ampera wel af? Over de kwaliteit valt er natuurlijk in een paar daagjes nog niet veel aan de auto af te dingen.
Ik ben benieuwd naar hoe een Leaf of I3 rijder deze Ampera-E ervaart.