Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Timmertje
Vaste klant
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
km-stand: 106590
Lifetime: 13
Auto: Ampera
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door Timmertje »

Dank allen voor de mooie berekeningen al zeggen ze mij niet heel veel. Eigenlijk helemaal niks.
Bedoel ik niet lullig, zegt meer wat over mij.

Op het moment probeer ik wat duidelijkheid in m'n hoofd te krijgen. Daar horen wat antwoorden op vragen bij.
Waar ik een beetje mee zit is het volgende. De auto zit bomvol electronica. Het heeft stoel verwarming, climate control en een mooie audio installatie, ben zelf Bose fan trouwens in huis hier ook de spullen van.

Bij ons staat de climate control standaard op 20. blaasstand 2.
Dan hoor je hem niet blazen en het blijft aangenaam in de auto. Zomers en des winters. In de winter of beter gezegd als het buiten beneden een graad of 10 word zet ik de auto altijd een minuut of 10 aan voor we weggaan om hem op temperatuur te brengen.
Stoelverwarming maakte ik in het verleden geen gebruik van ook niet als het koud was. Ik vind dat gewoon niet prettig een wam hol krijgen :oops: De vrouw daarin tegen wel.
Soms in de winter als het echt koud was buiten maakten we van de auto een soort tropisch paradijs. Verwarming hoog en genieten. Gebeurt zelden. Soms is het lekker even heet stoken die tent.
Zomers gebeurt het veel dat we lekker met de raampjes open rijden. Vinden de kids ook leuk.
Nu gebeurde dat allemaal in onze lease auto's waarbij de brandstof netjes betaald werd door het bedrijf. Dus nooit van z'n leven over nagedacht.


Nu gaan we alles zelf betalen. En ben dan ook benieuwd of dit een grote invloed heeft op het verbruik van de auto.
Ik ben niet het type dat met een jas aan in de auto gaat zitten omdat hij dan verder rijd. Voor die onzin word ik te oud zeg ik altijd maar. Wat ik niet duidelijk krijg is hoeveel impact het nu werkelijk heeft.
Muziekje op de achtergrond, climate control op 20 graden, en 1 stoel verwarming.
Zomers de airco uit en dan met de raampjes open. Das natuurlijk een hoop weerstand als ik er over na ga zitten denken. Ik heb nog nooit zoveel zitten nadenken over een auto als sinds ik met de Ampera bezig ben trouwens :)

Ik begrijp dat het volgende niet op de Ampera zit, of kon dit wel via opties besteld worden?
Regen sensor (wat ik heerlijk vind trouwens werkt gewoon perfect op de Benz).
Parkeer sensors
Nu is dit allemaal niet zo'n ramp dat het er niet op zit, zou mooi zijn als het wel is. Bij de Volt heb je dit ook niet?
Ik denk trouwens niet dat het me waard is om daarom een Volt aan te schaffen. Dat jaartje garantie Ampera vs 6 maanden bovag op de Volt.

Ik wil eens kijken of we bij de Opel dealer een Ampera/Volt eens een week of zo kunnen huren. Kijken hoe het nu echt werkt.
tofelec
Stamgast
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door tofelec »

parkeer sensoren heb je met het achtrerruitcamera ,in belgie was er maar 2 modellen te kiezen:met alles(leder,verwaarde zetels,navi,harddisk,achterruitcamera, parkeersensoren,... en de basis wagen(zonder)

Ps:ik vind ook niet prettig om een warme hol krijgen :oops: :lol:
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door japio »

Als de berekeningen niets zeggen, waarom beperk je je dan in hemelsnaam tot een Ampera?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Timmertje
Vaste klant
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
km-stand: 106590
Lifetime: 13
Auto: Ampera
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door Timmertje »

Vooral omdat het vrij zuinig rijd. Met de aktie radius op de batterij kunnen wij prima uit de voeten.
Heb zelf al gekeken naar een Lexus ct200h. Maar dat gaat niet passen met onze bezetting.
Een outlander phev staat nog steeds hoog op het lijstje hier, vooral bij de vrouw.

Outlander rijd niet heel bijzonder zuinig heb ik ondertussen geleerd, wel een hoop ruimte.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door Ivo »

Parkeersensoren voor/achter zitten volgens mij op 90%+ van alle NL Ampera's.

Regensensor is/was helaas geen optie (weet niet 100% zeker voor latere modellen overigens) en dat is een blunder 1e klas.
Als je beslissing daarvan af hangt, weet ik niet of je tot de doelgroep behoort ;)
Zeker als je eerder nooit hebt nagedacht over brandstofverbruik van de auto waarin je reed. Ook al betaalde "het bedrijf" (dat ben je zelf) :problem:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door japio »

Als je verondersteld dat je aan een Ampera een zuinige auto hebt dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen, maar je kunt er wél zuinig mee rijden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
sigmasailor
Vaste klant
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 11:20
km-stand: 80000
Lifetime: 55
Auto: Volt

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door sigmasailor »

Net als bij de PHEV hangt (bijna) alles af van de beheersing van je rechtervoet en de afstanden die je ermee gaat rijden. Tuf je een beetje op en neer naar school en de boodschappen run gebruik je (bijna) geen brandstof en kan je alles op (relatief goedkope) elektra doen. Ga je meer lange afstanden rijden komt de ICE erbij en moet je veel wind opzij duwen.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door NeufegliseThierry »

Timmertje schreef:Heb zelf al gekeken naar een Lexus ct200h. Maar dat gaat niet passen met onze bezetting.
Nu ben je me kwijt. Wat gaat er wel in de Ampera passen wat niet in de CT200H past? De Ampera lijkt groot van buiten maar is gewoon erg krap van binnen, mijn dochter van destijds 11 die kleiner dan gemiddeld is paste al niet achter mij, bij gezinsritten moest ik al mijn stoel geforceerd naar voren zetten.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
tofelec
Stamgast
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
km-stand: 100027
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door tofelec »

:eh: mijn vrouw van 34 jaar,die grotere is dan het gemidelte(1M80) kaneerlijk zitten achter een voorpassagier van 1M85 :crazy:

ik meet 1M98...
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik heb het over de bestuurderskant, die is altijd het meest kritisch (want bij stoel verder naar voren heeft de voorpassagier meer ruimte dan de bestuurder). Zodra je grote kinderen hebt is de Ampera eigenlijk een 3-zitter.

Ik vraag me -gelet op zijn uitspraak- af of Timmertje al een keer zowel in de CT200H als in de Ampera heeft plaatsgenomen op zowel bestuurdersstoel als op de achterbank.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Plaats reactie