Snelladen
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Snelladen
Ik zit ff YouTube te kijken en daarin wordt een Hyundai ionic geladen aan een CCS lader met 120 KW output... WTF?
De Hyundai laadt daarmee met zo'n 65 kw op z'n top.
Dan gaat laden wel heel rap zeg!
Wat is de reden dat dit in Nederland niet kan?
Wij hebben toch 50 kw laders?
(De Tesla laders zullen wel meer hebben?)
De Hyundai laadt daarmee met zo'n 65 kw op z'n top.
Dan gaat laden wel heel rap zeg!
Wat is de reden dat dit in Nederland niet kan?
Wij hebben toch 50 kw laders?
(De Tesla laders zullen wel meer hebben?)
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Snelladen
Je geeft zelf het antwoord al.Ferry34 schreef:Wat is de reden dat dit in Nederland niet kan?
Wij hebben toch 50 kw laders?
Als de paal niet meer dan 50 kW geeft, kan de auto nooit meer ontvangen.Ferry34 schreef:De Hyundai laadt daarmee met zo'n 65 kw op z'n top.
Fastned is in Nederland ook met snellere laders gestart.
Is ook een van de redenen dat Fastned met de uitrol van AC-snelladen stopt.DC snelladen wordt steeds sneller. Fastned heeft zichzelf tot doel gesteld om een netwerk van laadstations te ontwikkelen met de snelste laders. Bij de nieuwste generatie snelladers die Fastned inmiddels uitrolt kan geladen worden tot 175 kW of zelfs 350 kW.
Lees het allemaal maar eens rustig na op de site van Fastned.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Snelladen
Ik kijk net op de site van Fastned en ergens onder Rotterdam staat een 175 kw snellaadstation !!
Wat zou de ampera dan maximaal kunnen laden?
Wat zou de ampera dan maximaal kunnen laden?
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Snelladen
Volgens mij zit de bovengrens die je nu in de E en niet in de Fastned laders. Als je op het Bolt forum kijkt zie je plenty verhalen waar de Bolt de bovengrens lijkt te bepalen en niet de lader. Als dat zo is gaan snellere laders ons niet helpen.Ferry34 schreef:Wat zou de ampera dan maximaal kunnen laden?
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Snelladen
Oké, maar wat is die bovengrens dan?
Ikzelf laad bij zo'n snellader meestal 38 kw maximaal, maar wat is er mogelijk?
Ikzelf laad bij zo'n snellader meestal 38 kw maximaal, maar wat is er mogelijk?
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Snelladen
Vergelijking tussen de Ioniq en de E (ook van de site van Fastned):Ferry34 schreef:..., maar wat is er mogelijk?


Opel zelf zegt nog dit:

Het lijkt me dat als het bij een snellere paal nog sneller ging, dat ze dat wel vermeld zouden hebben
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Snelladen
Goeie info!
Maar ik heb nog niet 50 kw gehaald, 1 keer heel even op 42 maar daarna zakte hij weer wat.
Meestal zit ik op 28-34.
Wanneer deze naar de 50 zou gaan dan zou dat toch serieus schelen.
Toch vind ik deze 2 dingen opmerkelijk bij onze Opel:
Er zit n geweldige accu in met veel power,
maar een Hyundai Ionic laadt 50 % sneller op n CCS en veel elektrische auto's laden 3 x sneller met zo'n standaard kabel.
Dat is toch gek?
Maar ik heb nog niet 50 kw gehaald, 1 keer heel even op 42 maar daarna zakte hij weer wat.
Meestal zit ik op 28-34.
Wanneer deze naar de 50 zou gaan dan zou dat toch serieus schelen.
Toch vind ik deze 2 dingen opmerkelijk bij onze Opel:
Er zit n geweldige accu in met veel power,
maar een Hyundai Ionic laadt 50 % sneller op n CCS en veel elektrische auto's laden 3 x sneller met zo'n standaard kabel.
Dat is toch gek?
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Snelladen
Lijkt me een retorische vraag.
Is niet gek, kennelijk levert Hyundai een moderne/betere techniek op accugebied dan Opel, ahum Chevrolet.
Dat zou je niet enorm moeten verwonderen.... (en nee: dit is niet azijnzeikerig bedoeld, die Aziaten zijn gewoonweg beter in innoveren dan Amerikanen op autogebied, specifiek elektrisch rijden).
Is niet gek, kennelijk levert Hyundai een moderne/betere techniek op accugebied dan Opel, ahum Chevrolet.
Dat zou je niet enorm moeten verwonderen.... (en nee: dit is niet azijnzeikerig bedoeld, die Aziaten zijn gewoonweg beter in innoveren dan Amerikanen op autogebied, specifiek elektrisch rijden).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Anko
- Stamgast
- Berichten: 476
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
- km-stand: 10500
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Montfoort
Re: Snelladen
Snel laden is geen kunst. Snel laden en de boel op lange termijn heel houden, dat is een kunst. M.a.w. de tijd zal het leren.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Snelladen
Eerste tekenen zijn er dat snelladen juist een positieve uitwerking heeft op de levensduur (gemeten in Km's én tijdsduur) van een accu.
Niet alleen uit de NL praktijk (de eerste lading ex-taxi Leafs die na een opbouwperiode daarna meerdere keren per dag aan een snellader lagen hadden een betere accustaat dan exemplaren met dezelfde ouderdom en aanmerkelijk minder km's) ook vanuit de wetenschappelijke hoek (artikel waart ergens op het Renault forum rond, kon het zo snel niet vinden) is aangetoond langzaamladen slechter is voor een accu dan snelladen.
Men vermoedt dat juist de lengte van het laadproces meer veroudering veroorzaakt dan de hoeveelheid energie die er per seconde ingepropt wordt.
En verder zal idd de tijd het leren of de Amerikanen, Duitsers, Koreanen of Japanners het beste de kwaliteit van de accupakketten weten te waarborgen.
Niet alleen uit de NL praktijk (de eerste lading ex-taxi Leafs die na een opbouwperiode daarna meerdere keren per dag aan een snellader lagen hadden een betere accustaat dan exemplaren met dezelfde ouderdom en aanmerkelijk minder km's) ook vanuit de wetenschappelijke hoek (artikel waart ergens op het Renault forum rond, kon het zo snel niet vinden) is aangetoond langzaamladen slechter is voor een accu dan snelladen.
Men vermoedt dat juist de lengte van het laadproces meer veroudering veroorzaakt dan de hoeveelheid energie die er per seconde ingepropt wordt.
En verder zal idd de tijd het leren of de Amerikanen, Duitsers, Koreanen of Japanners het beste de kwaliteit van de accupakketten weten te waarborgen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)