OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
ruleco
Newbie
km-stand: 82000
Lifetime: 60
Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Bericht door ruleco »

om verbinding te maken met je telefoon moet je keypass app instaleren op je tel?
welke app is dat kan niks vinden in de appstore?
vind alleen keepass touch
ruleco
Newbie
km-stand: 82000
Lifetime: 60

Bericht door ruleco »

o gevonden en gelukt thanx
Roos
Vaste klant
km-stand: 25000
Lifetime: 0

Bericht door Roos »

Op de NL playstore,staat ie wel maar niet te installeren. Google en je komt de US app op apk mirror tegen
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Er is geen KeyPass app. De KeyPass functionaliteit zit in de MyChevrolet app. Die moet je dus hebben. Bij Android kun je de APK downloaden en installeren, bij iOS moet je dus de regioswitch naar de USA maken voordat je de app kan installeren. Daarna kun je met je telefoon verbinding maken met KeyPass in de auto en de MyChevrolet app gebruiken.
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Dat laatste lukte bij mij niet. De Chevy app was op zoek naar bluetooth net naam Mychevy, en kon die niet vinden omdat onze europa bleutooth Myopel heet. En weet niet of je dat kan veranderen? Kan ook zijn dat er andere reden is, maar dit was mijn conclusie???
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Roos schreef:Dat laatste lukte bij mij niet. De Chevy app was op zoek naar bluetooth net naam Mychevy, en kon die niet vinden omdat onze europa bleutooth Myopel heet. En weet niet of je dat kan veranderen? Kan ook zijn dat er andere reden is, maar dit was mijn conclusie???
MyOpel is de "gewone" Bluetoothverbinding voor telefoon handsfree bellen e.d.

Je moet echt de KeyPass Bluetooth hebben. Kijk even of er in de auto bij KeyPass niet al een andere telefoon is gekoppeld waarmee KeyPass wil verbinden. Dat had ik in het begin ook en was waarschijnlijk mijn vorige telefoon die ik toen een keer had gekoppeld waar ik bij gebrek aan de MyChevrolet app verder niets mee kon want in de MyOpel app was de KeyPass functionaliteit immers al verwijderd.

Ik heb die oude koppeling toen verwijderd waarna KeyPass mijn huidige telefoon zag waarmee ik verbinding kon maken middels de QR code die op het scherm verscheen waarmee ik de telefoon kon koppelen. Op je telefoon moet dan ook KeyPass zichbaar worden als Bluetooth verbinding.

Eenmaal verbonden start je de MyChevrolet app die om toestemming vraagt om via Bluetooth te verbinden waarna je akkoord geeft en je er mee aan de slag kan. Als "Gast" inloggen, Chevrolet Bolt 2017-2019 selecteren en geen VIN invoeren en op "Save" tappen waarna het zou moeten werken.

[edit]
Belangrijk is dat je de Keypass setup vanuit de MyChevrolet app draait en Keypass in je auto aanstaat en je op het Keypass scherm in de auto staat (helemaal naar beneden scrollen bij settings).

Ik heb zojuist hetzelfde geintje uitgehaald met mijn iPad en dat werkt ook prima. :D
Dus ik kan nu zowel op mijn iPhone als mijn iPad, die altijd op de tafel ligt, de auto bedienen. Zeker met voorverwarmen als het straks weer kouder wordt wat makkelijker is dan met de toetscombinatie van de sleutel wat vaak fout ging (wat was de combinatie ook alweer?) en ik alsnog in een koude auto stapte..
Laatst gewijzigd door Ruwils op ma 05 sep 2022, 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Bedankt voor je meedenken Ruwils! Als we in NL zijn ga ik met je tips aan de slag, en kom erop terug.
Ruben
Bekende
km-stand: 0

Bericht door Ruben »

Er wordt volgens mij nog steeds geknutseld aan een alternatief voor OnStar.

De Noren schijnen een app Jamp te ontwikkelen: https://www.instagram.com/jampeurope/
In Duitsland werd ook aan een alternatief gewerkt, maar dat blijft al een tijd stil (https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=310).
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Ruwils schreef:
Roos schreef:Dat laatste lukte bij mij niet. De Chevy app was op zoek naar bluetooth net naam Mychevy, en kon die niet vinden omdat onze europa bleutooth Myopel heet. En weet niet of je dat kan veranderen? Kan ook zijn dat er andere reden is, maar dit was mijn conclusie???
MyOpel is de "gewone" Bluetoothverbinding voor telefoon handsfree bellen e.d.

Je moet echt de KeyPass Bluetooth hebben. Kijk even of er in de auto bij KeyPass niet al een andere telefoon is gekoppeld waarmee KeyPass wil verbinden. Dat had ik in het begin ook en was waarschijnlijk mijn vorige telefoon die ik toen een keer had gekoppeld waar ik bij gebrek aan de MyChevrolet app verder niets mee kon want in de MyOpel app was de KeyPass functionaliteit immers al verwijderd.

Ik heb die oude koppeling toen verwijderd waarna KeyPass mijn huidige telefoon zag waarmee ik verbinding kon maken middels de QR code die op het scherm verscheen waarmee ik de telefoon kon koppelen. Op je telefoon moet dan ook KeyPass zichbaar worden als Bluetooth verbinding.

Eenmaal verbonden start je de MyChevrolet app die om toestemming vraagt om via Bluetooth te verbinden waarna je akkoord geeft en je er mee aan de slag kan. Als "Gast" inloggen, Chevrolet Bolt 2017-2019 selecteren en geen VIN invoeren en op "Save" tappen waarna het zou moeten werken.

[edit]
Belangrijk is dat je de Keypass setup vanuit de MyChevrolet app draait en Keypass in je auto aanstaat en je op het Keypass scherm in de auto staat (helemaal naar beneden scrollen bij settings).

Ik heb zojuist hetzelfde geintje uitgehaald met mijn iPad en dat werkt ook prima. :D
Dus ik kan nu zowel op mijn iPhone als mijn iPad, die altijd op de tafel ligt, de auto bedienen. Zeker met voorverwarmen als het straks weer kouder wordt wat makkelijker is dan met de toetscombinatie van de sleutel wat vaak fout ging (wat was de combinatie ook alweer?) en ik alsnog in een koude auto stapte..

BEDANKT RUWILS!
Heb eerst de allerlaatste app versie gedownloaden, van APKmirror, versie 5.17.1 , geinstalleerd, en toen auto in. Mijn telefoon was al gekoppeld met MyOpel en dat heb ik gewoon zo gelaten, en was geen beperking.

Inderdaad gaat het inloggen met app niet, krijg melding "unable to retrieve details", dus dan maar verder als gast. (Je emailadres moet bij een US dealer geregistreerd staan denk ik). Kies bij regio voor US, midden oosten heeft geen Bolt van voor 2021 en leest wat moeilijk.....

Toen via Key Fob naar Keypass.... en tot verbazing ging dat deze keer heel vlot, koppeling via Ampera scherm, QR code kwam in beeld, toestemming voor maken foto door Chevy app, en voordat ik het wist was ik verbonden.

In de auto commandos gegeven, die werkten goed, auto geparkeerd en nu werkt het niet. Denk dat door al het beton van ons appartement, ook al sta ik op balkon, bleutooth de auto niet bereikt en vise versa.....?

Zag dat je meerdere telefoons kunt koppelen aan Keypass, maar dat lukte niet, totdat ik ontdekte dat je net als bij andere apps, zoals bijv. Andoid Auto, veel moet machtigen. Ga naar applogo, aanklikken/vasthouden, dan naar app info en dan bija alles toestaan. Zonder toegang maken fotos , kun je de QR code niet naar de app sturen, en dan blijft ie daar steeds op hangen......

Ben mede dankzij input Ruwils, heeeel stuk verder!!!
regis
Newbie
km-stand: 0

Bericht door regis »

Geïnspireerd door het artikel van https://www.maximaalski.com/de/so-erset ... der-smart/ eens gekeken of dit een oplossing is voor mijn gemis van OnStar. Dit omdat ik bijna altijd alleen in de auto zit, op leeftijd ben en vaak op smalle onverlichte wegen rij. Het in het artikel genoemde Dashcam van Nextbase vond ik te duur maar wat zoeken leerde dat de Dashcam 522GW (3”scherm) van Nextbase met dezelfde functies inclusief de achteruit camera voor 209 euro te koop was bij Kamera Express (ex U3 SD kaart). Nou voor dat bedrag wilde ik dit OnStar alternatief wel proberen. Onderzoek leerde ook dat de Nextbase Dashcam GW serie de enige Dashcam is met deze unieke SOS eCall functie!

De 522GW besteld en bij Amazon.nl een kit voor vaste aansluitingen Dashcams. (https://www.amazon.nl/gp/product/B07Z4S ... UTF8&psc=1) Die kit was geen succes want de converter van 12 naar 5V werkt slecht want de accubewaking die daar in zit schakelt bij 12V uit. Dus de converter die bij de 522GW zit uit zijn stekker gehaald (in de 12V aansluiting) en met wat soldeerwerk en krimpkous geschikt gemaakt voor inbouw bij de zekeringdoos links van het stuur.

Alle aansluitsuggesties op ChevyBolt bekeken en gekozen voor een zekeringsplitter (micro2) op F13 omdat daar 12V op blijft staan wat voor een Dashcam nodig is (constante voeding). Daarna de aansluitdraden uit de converter via de deurrubbers, hemeltje en sensordoos onder de spiegel (hier ook de ontstoringmateriaal kabel geplaatst) naar de 522GW. Heb de 522GW daar geplaatst want bovenzijde raam is geen optie door de donkere rand. Draad naar achter was minder eenvoudig omdat je via een flexibele rubberbuis achterklep naar het raam moet. Met het nodige geduld is dat gelukt maar simpel is het niet. Feit is wel dat de bevestigingsmagneet van de achter camera te zwak is voor een betrouwbare bevestiging. Hier ga ik nog een druppel lijm voor gebruiken.

Wat is er nu totaal bereikt?
Als eerste de SOS eCall van de 522GW doet in combinatie met je mobiele telefoon precies wat OnStar vroeger deed namelijk botsingen detecteren en de hulpdiensten bellen met de exacte locatie en het versturen van eventuele medische gegevens. Daarnaast ook parkeerbewaking en natuurlijk beelden uit de Dashcam voor bijvoorbeeld bewijsvoering naar je autoverzekering. Natuurlijk kost dit qua aanschaf wat en er zijn servicekosten bij de eCall dienst van Nextbase op je telefoon. De abonnementskosten zijn in het eerste jaar gratis daarna 40 euro P/J, maar goed OnStar was ook niet gratis.

Duidelijk zal zijn dat de inbouw van zoiets niet geschikt is voor iemand met twee linker handen en er kennis moet zijn hoe om te gaan met 12V bedrading. Ook ben ik uiteraard niet aansprakelijk voor eventuele problemen als men dit inbouwt in zijn of haar Ampera E.
Plaats reactie