de meeste kilometers in het geheel gereden

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Re: de meeste kilometers in het geheel gereden

Bericht door Alex »

Mike,

Uit het Arval-onderzoek bleek dat maar liefst 1 op de 3 Ampera- en Voltrijders het normverbruik haalt. Dat lukt bij geen andere auto. Bij een Prius Plug-in lukt vrijwel niemand dat.

De hamvraag, past de auto bij je vervoerspatroon?

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Mike Philippens
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Mike Philippens »

Ivo schreef:je betaalt altijd de brandstof, die lease je heus niet mee :wtf: dus waarom bestraffen? Betalen van brandstof is toch al straf genoeg :?
Nou, misschien bij jou, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat mijn ervaring tot nu toe is, is dat je een budget krijgt toegewezen. Bij het ene bedrijf is dat incl.brandstofvoorschot en bij de andere niet. Maar ik krijg nooit een afrekening over brandstof, en daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Het enige dat je (nog steeds in mijn ervaring) kunt hebben is een bijdrage voor privégebruik en/of een bijdrage omdat het leasebedrag boven je budget uitkomt.
Dat is mijn ervaring, maar ik heb nog nooit een eigen auto gehad en rij sinds mijn 24ste in een leaseauto (bijna 25 jaar dus).

@Shumway: Helaas zit ik in een apartement, dus laden bij mijn huis gaat niet lukken. Maar er is op de hoek een parkeergarage die een laadpaal zou moeten hebben. En in Gorinchem zijn de parkeergarages tussen 17:00 en 09:00 gratis. Ik denk dat ik 'm dus zo nodig maar even in de garage zet. Is slechts 3 minuutjes lopen, en dat heb ik er wel voor over.

@Alex: Past de Ampera in mijn vervoerspatroon? Da's een goede vraag. Momenteel zit ik toevallig bij een klant met een laadpaal. Daar staat ook elke dag (de hele dag!) een Amera aan te lurken. De 2de plek is bijna altijd leeg, maar als het druk is zetten gewone benzineslikkers 'm er ook gewoon neer zie ik.
Mijn vorige klus was in A'dam Centrum en ik geloof dat in die parkeergarage waar ik altijd stond inmiddels ook een laadpaal is. Het is altijd even afwachten waar ik terecht kom. Ik heb klanten gehad waar je onmogelijk kon laden. Ik moest daar in een woonwijk staan. Maar misschien zijn er inmiddels wel laadpalen neergezet. Wie weet.

Ik ben op zich wel te spreken over het concept van de Ampera en ik ben beslist geen milieufreak. Maar de techniek erachter fascineert me en ook met mijn huidige auto (Volvo C30 DrivE) probeer ik economisch te rijden. Ik schijn ook een van de laagste brandstofverbruiken te hebben bij ons op de zaak. En er rijden ook Priussen rond. Hoeveel mijn collega met de Ampera verbruikt weet ik niet.
Ik moet trouwens wel eerst even uitzoeken wat die Ampera aan lease kost. Ik geloof dat ik iets van €800 mag verstoken (incl.brandstof dacht ik). En aangezien die Ampera best veel kost, moet de winst die ik haal uit de 0% bijtelling niet ingehaald worden door een hogere eigen bijdrage. Het is nog geen uitgemaakte zaak. Veel factoren te overwegen. En ik heb er nog niet eens in gereden... ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

aahouwaart schreef:
Ivo schreef:je betaalt altijd de brandstof, die lease je heus niet mee :wtf: dus waarom bestraffen? Betalen van brandstof is toch al straf genoeg :?
Het maakt voor de werkgever wel degelijk uit. Of de Ampera rijdt op de ingecalculeerde stroom of op dure benzine, dat maakt nogal wat uit.
Hmm, wij leasen zonder brandstof. Maar wij zijn dan ook vreemd :mrgreen:

Dat is wat ik bedoel met; betalen voor brandstof. Ik denk vanuit de werkgever. Die moet natuurlijk stimuleren dat je zo goed mogelijk rijdt. De werkgever, dat ben je eigenlijk zelf, toch? (wat aan brandstof moet betaald worden, kan niet op je salarisstrook eindigen, snap je :idea: )
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Daarom 'smokkel' ik met de vouwfiets. Ben eigen baas en betaal alles zelf. Huidige tank al weer 0,8l/100km.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Cherokee
Vaste klant
km-stand: 98000
Lifetime: 24
Auto: Ampera-e

Bericht door Cherokee »

Ik lees met enige verbazing en bewondering het minimale benzineverbruik. Wellicht ligt het aan mij persoonlijk maar als ik op de snelweg rij dan kom ik echt niet onder de 7,6/100. Dat is 1 op 13 :? Of jullie hangen allemaal achter een vrachtwagen of de volt verbruikt meer dan de ampera wat ik mij ook niet kan voorstellen. Ik rij overigens bij de 1:13 nog rustig. Bij hogere snelheden kom ik op iets boven de 9/100km.
goirke
Bekende
km-stand: 87000
Lifetime: 25
Auto: Ampera

Bericht door goirke »

Gisteren op bezoek bij een klant waar geen laadvoorziening in de buurt was. De terugweg van ruim 80km volledig op benzine afgelegd en deze terugweg bestond voor ruim 70km uit snelwegkilometers. Verbruik over die 80 km was 5,6l/100km. Daarbij niet achter vrachtwagens gehangen oid, maar gewoon cruise control op iets boven de max snelheid en de climate op auto.
Black Ampera - Frosted Nickel - NAV pack - Parkeersensoren en camera - Alarm - Getint Glas - Korte antenne - Xenon - LED
Pirke
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 40
Auto: Ampera-e

Bericht door Pirke »

Snelweg 100km/u of 130km/u maakt ook een groot verschil. Net als de climate control uit, eco of comfort.
Rode Chevy Volt
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Daarom 'smokkel' ik met de vouwfiets. Ben eigen baas en betaal alles zelf. Huidige tank al weer 0,8l/100km.
Altijd baas boven baas :lol: bij mij nu 0,5 op de teller met 5000km op deze tank en onvoorstelbaar hoe lastig het is om het gemiddelde naar 0,4 te krijgen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:
Altijd baas boven baas :lol: bij mij nu 0,5 op de teller met 5000km op deze tank en onvoorstelbaar hoe lastig het is om het gemiddelde naar 0,4 te krijgen.
http://www.dutchtrafficconsult.nl/exper ... r/blog-ev/ even doorscrollen naar puntje 11 "Mammoettanker". :mrgreen:
Forum Sponsor, Buurauto
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Alex, ik moet nu 1125km benzineloos rijden om de teller van 0,5 naar 0,4 te krijgen en nog 3100km volledig zonder benzine om de 0,3 te zien pfffff...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie