(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal.
Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende...
(Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip...
)
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal.
)
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
En gaat het alarm af als de stekker uit de auto wordt getrokken? Dat geeft ook aardig wat herrie.HenryAmpera schreef:Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende...![]()
(Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip...
)
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal.)
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Kat9
- Sponsor
- Berichten: 307
- Lid geworden op: do 22 mar 2012, 23:16
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Ochten
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Welkom. Mooi kenteken. 18XBT3 (Ivo) en 50XBT3 (ikzelf) zijn er zeer tevreden mee.HenryAmpera schreef:Zo, ff wat kiekjes van de nieuwe aanwinst.![]()
(Wellicht bekende plaatjes, er zijn nu eenmaal niet veel smaken Amepa....)
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
ik heb het alarm uit gezetPoul schreef:En gaat het alarm af als de stekker uit de auto wordt getrokken? Dat geeft ook aardig wat herrie.HenryAmpera schreef:Dan helpt een slot ook niet en is 2x knippen voldoende...![]()
(Wel een beetje vuurwerk bij de eerste knip...
)
(Kabel is vergrendeld aan deze laadpaal.)
![]()
Groeten,
Poul
heeft ook niet zoveel zin toen ik het had aanstaan kon de dief al aan de andere kant van de wereld zijn voordat hij begon met toeteren.
eigenlijk zou die bij het lostrekken gelijk af moeten gaan maar bij mij duurt dat minuten voordat er wat gebeurd.
weinig zinvol.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Het alarm op de laadkabel werkt prima bij iets te nieuwsgierige passanten die met de vingers kijken en tegen jongetjes die de stekker voor de lol uit de auto halen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Zo, inmiddels meer dan een week aan het rijden in de Ampera, en tot nu toe bevalt dat prima.
Elektrische actieradius is nog niet wat ik gehoopt had, maar dat komt dus door de koudere temperaturen...(en dat wist ik al voor ik aan mijn Ampera avontuur begon.) Laat het maar weer snel lente worden.
Maximale tot nu toe was 56.5, op maandag middag 16/02.
Wel vergt de "klimaat regeling" nogal wat gewenning, heb het idee dat ik 'm echt op 21 graden moet zetten en dan voelt het zelfs met een vest aan in de auto niet echt behaaglijk aan... (ben nu wel wat verkouden/grieperig, dat helpt ook niet echt mee.)
In mijn vorige auto kon ik de temperatuur op 19 zetten (met vest) en op automatisch en verder geen omkijken er naar....
Gisterochtend was het niet echt vries koud, 6 graden (en regen) en toch maar 41.5 km.
Dit lag dus aan het hoge vochtigheidsgehalte in de auto, automatische ontwaseming werkt wel goed, maar vreet dus gigantisch veel kWh.....
Vanochtend wat zitten spelen met de klimaat instellingen (op weg naar m'n werk...
)
Actiradius nu 48.9 bij 3 graden, maar resultaat:



Ik had al een deel van dit (lange) topic doorgelezen, zal maar even een vochtvreter in de auto leggen. (das altijd beter dan de ontwasemings-stroomvreter
)
Straks voor ik naar huis rijd maar eens het voorverwarmen/conditioneren proberen...
Elektrische actieradius is nog niet wat ik gehoopt had, maar dat komt dus door de koudere temperaturen...(en dat wist ik al voor ik aan mijn Ampera avontuur begon.) Laat het maar weer snel lente worden.
Maximale tot nu toe was 56.5, op maandag middag 16/02.
Wel vergt de "klimaat regeling" nogal wat gewenning, heb het idee dat ik 'm echt op 21 graden moet zetten en dan voelt het zelfs met een vest aan in de auto niet echt behaaglijk aan... (ben nu wel wat verkouden/grieperig, dat helpt ook niet echt mee.)
In mijn vorige auto kon ik de temperatuur op 19 zetten (met vest) en op automatisch en verder geen omkijken er naar....
Gisterochtend was het niet echt vries koud, 6 graden (en regen) en toch maar 41.5 km.
Dit lag dus aan het hoge vochtigheidsgehalte in de auto, automatische ontwaseming werkt wel goed, maar vreet dus gigantisch veel kWh.....
Vanochtend wat zitten spelen met de klimaat instellingen (op weg naar m'n werk...
Actiradius nu 48.9 bij 3 graden, maar resultaat:



Ik had al een deel van dit (lange) topic doorgelezen, zal maar even een vochtvreter in de auto leggen. (das altijd beter dan de ontwasemings-stroomvreter
Straks voor ik naar huis rijd maar eens het voorverwarmen/conditioneren proberen...
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Voorverwarmen scheelt echt een hoop. Niet alleen kilometers, maar levert ook een warmere auto op. Tja, in mijn vorige auto's stond de airco nooit hoger dan 18/19, nu niet lager dan 22,5, met jas aan.
een vochtvreter heb ik nog nooit nodig gehad, wel de ontwaseming harder aan zodra er meer mensen on de auto zitten.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
De vochtvreter wordt het niet, het beste kun je in deze situatie een stuk op benzine rijden. Het klimaat van de auto is niet aan EV aangepast en dat kun je met prutsen en klooien ook niet oplossen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Vanochtend stond ie wel aan de laadpaal, maar de zender heeft geen 250 meter bereik vrees ik.... Anders had ik wel voorverwarmd....
Heb overigens net bij Heuts zo'n ontvochtiger gekocht.
Heb verder nooit een jas aan in de auto, alleen afgelopen woensdag, toen vroor het sochtends.
Mijn collega zei, probeer eens te rijden zonder verwarming, kijken of je dan verder komt, elektrisch.......
Na 20 km blauwbekken in de auto en een totale actieradius van nog steeds maar 44 km, heb ik het experiment beëindigd.
"Kachel" weer aan en (op een parkeerplaats) jas weer uit.
Heb overigens net bij Heuts zo'n ontvochtiger gekocht.
Heb verder nooit een jas aan in de auto, alleen afgelopen woensdag, toen vroor het sochtends.
Mijn collega zei, probeer eens te rijden zonder verwarming, kijken of je dan verder komt, elektrisch.......
Na 20 km blauwbekken in de auto en een totale actieradius van nog steeds maar 44 km, heb ik het experiment beëindigd.
"Kachel" weer aan en (op een parkeerplaats) jas weer uit.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Ook nieuw hier / Henry's vragen uurtje
Volgens mij had ik daar juist andere dingen over gelezen..japio schreef:De vochtvreter wordt het niet, het beste kun je in deze situatie een stuk op benzine rijden. Het klimaat van de auto is niet aan EV aangepast en dat kun je met prutsen en klooien ook niet oplossen.
Had overigens na +/- 10 km nog 15 km op benzine gereden, en daarna weer terug op EV mode, maar het eind resultaat is er niet naar....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
