Prijs Opel Ampera-e
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Prijs Opel Ampera-e
Maatwerk kun je niet op voorraad produceren en een auto met meer opties verkoopt makkelijker dan de magere variant.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- sigmasailor
- Vaste klant
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
Het maakt de keuze, als je kans wilt hebben er snel eentje te bestellen, een stuk eenvoudiger. Je wilt het wel of je wilt het niet. Niemand 'moet' een fully loaded bestellen.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Ik heb net een lease offerte voor eentje met alle opties (niet de launch editie) opgevraagd. Ben benieuwd waar Opel mee komt. Handig voor over een jaartje ofzo ..
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- arjaan
- Vaste klant
- km-stand: 100000
- Lifetime: 32
Zou zo'n offerte niet een beperkte houdbaarheid hebben?Ivo schreef:Handig voor over een jaartje ofzo ..
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Ik verwacht van wel. Maar dan heb ik volgend jaar vergelijkarjaan schreef:Zou zo'n offerte niet een beperkte houdbaarheid hebben?Ivo schreef:Handig voor over een jaartje ofzo ..
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
kadbr0
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Die launch versie kunnen we wel vergeten. Ik vroeg daarnaar bij het Motorhuis. Dat is veruit de grootste dealer in NL, met meerdere grote garages in de Randstad, en die krijgen er samen 12. Allemaal al verkocht.
Zoals velen op dit forum leek de Ampera-e me wel een mooie en praktische auto, de eerste 'betaalbare' en bruikbare EV. Met wat ruwe randjes, dat wel. Na de eerste aankondigingen dacht ik er zo rond de komende zomer wellicht in te kunnen gaan rijden. Maar nu lijkt het erop dat dat op z'n vroegst zomer 2018 gaat worden en ik geloof niet dat ik daarop wil gaan zitten wachten, om allerlei redenen. Zomaar een auto bestellen zonder erin gereden te hebben vind ik ook nogal een risico, maar als je wacht tot dat wel kan (half juli zei de man van het Motorhuis) sta je alweer een stuk lager op de lijst. Lastig, want een echt alternatief (en ik wil echt naar EV) is er ook niet.
Overweegt iemand de Hyundai Ioniq EV? Ik heb daarin gereden toen die afgelopen najaar werd geïntroduceerd en dat viel zeker niet tegen. Alleen die range, officieel 280km maar dat wordt in de praktijk ergens tussen 150 en 200km. En net op dat moment werd de Ampera-e aangekondigd. . .
Heb even wat research gedaan naar de productie van de Bolt/Ampera-e. In de US blijft de levering onder de 1000 per maand steken. En in Noorwegen is pas de eerste batch van 10 (!) stuks afgeleverd, terwijl er daar al 4000 besteld zijn. Een grotere leverantie zou deze maand moeten volgen. Probleem schijnt de productie van de batterijen door LG te zijn, een grotere fabriek is nog in aanbouw. Hadden ze dat niet kunnen voorzien, of is dit een dingetje tussen GM en Peugeot?
Als ik daarnaar kijk dan geloof ik er niets van dat de Ampera-e hier in behoorlijke aantallen geleverd gaat worden vanaf januari 2018. Zeker niet als ze de verkoop gelijk ook in Duitsland open gaan gooien.
Misschien gaan we de nieuwe Nissan Leaf, dan wel de Tesla 3 nog wel eerder hier op de weg zien.
Zoals velen op dit forum leek de Ampera-e me wel een mooie en praktische auto, de eerste 'betaalbare' en bruikbare EV. Met wat ruwe randjes, dat wel. Na de eerste aankondigingen dacht ik er zo rond de komende zomer wellicht in te kunnen gaan rijden. Maar nu lijkt het erop dat dat op z'n vroegst zomer 2018 gaat worden en ik geloof niet dat ik daarop wil gaan zitten wachten, om allerlei redenen. Zomaar een auto bestellen zonder erin gereden te hebben vind ik ook nogal een risico, maar als je wacht tot dat wel kan (half juli zei de man van het Motorhuis) sta je alweer een stuk lager op de lijst. Lastig, want een echt alternatief (en ik wil echt naar EV) is er ook niet.
Overweegt iemand de Hyundai Ioniq EV? Ik heb daarin gereden toen die afgelopen najaar werd geïntroduceerd en dat viel zeker niet tegen. Alleen die range, officieel 280km maar dat wordt in de praktijk ergens tussen 150 en 200km. En net op dat moment werd de Ampera-e aangekondigd. . .
Heb even wat research gedaan naar de productie van de Bolt/Ampera-e. In de US blijft de levering onder de 1000 per maand steken. En in Noorwegen is pas de eerste batch van 10 (!) stuks afgeleverd, terwijl er daar al 4000 besteld zijn. Een grotere leverantie zou deze maand moeten volgen. Probleem schijnt de productie van de batterijen door LG te zijn, een grotere fabriek is nog in aanbouw. Hadden ze dat niet kunnen voorzien, of is dit een dingetje tussen GM en Peugeot?
Als ik daarnaar kijk dan geloof ik er niets van dat de Ampera-e hier in behoorlijke aantallen geleverd gaat worden vanaf januari 2018. Zeker niet als ze de verkoop gelijk ook in Duitsland open gaan gooien.
Misschien gaan we de nieuwe Nissan Leaf, dan wel de Tesla 3 nog wel eerder hier op de weg zien.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Contacteer:
Dit najaar komt de Leaf met een ugrade naar 40 kW en over anderhalf jaar komt de nieuwe Leaf met 60kW. Als ze die vlot leveren, dan rijd je net zo snel als in een Ampera E die je vandaag bestelt.kadbr0 schreef:Misschien gaan we de nieuwe Nissan Leaf, dan wel de Tesla 3 nog wel eerder hier op de weg zien.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- sigmasailor
- Vaste klant
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
Precies dáár zit de uitdaging voor GM/Opel. Als de nieuwe Leaf er is zal de Tesla Model 3 er ook wel zijn. Dan kan je kiezen. Opel heeft nu de enige echt bestaande 60 kWh auto maar moet ze dan wel snel gaan leveren.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
-
kadbr0
- Newbie
- km-stand: 0
De Leaf met 40 kWh is vaporware. Nissan heeft voor dit jaar gekozen voor 30kWh en werkt nu aan het nieuwe model met 60 kWh voor ergens in 2018. Gek genoeg heeft de Renault Zoe van hetzelfde concern wél een upgrade naar 41 kWh gekregen. Maar dat is wel een erg klein karretje en ook niet vooruit te branden.
Van de vandaag leverbare EV modellen is denk ik toch de Hyundai Ioniq de meest interessante. Heeft weliswaar maar 28 kWh aan boord (ook meer kWH verwacht voor vlg jaar) maar springt daar wel heel economisch mee om. 200km haal je wel onder enigszins normale omstandigheden, zie http://myioniq.com/forum/viewtopic.php? ... 2&start=10
Van de vandaag leverbare EV modellen is denk ik toch de Hyundai Ioniq de meest interessante. Heeft weliswaar maar 28 kWh aan boord (ook meer kWH verwacht voor vlg jaar) maar springt daar wel heel economisch mee om. 200km haal je wel onder enigszins normale omstandigheden, zie http://myioniq.com/forum/viewtopic.php? ... 2&start=10
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Auto: Ampera-e
Net vandaag bericht voorbij zien komen dat de nieuwe Leaf september aanstaande geïntroduceerd wordt met uitlevering eind dit jaar/begin volgend jaar. Zou ik nu in de markt zijn voor inruil dan zou dit mijn keuze zijn.Alex schreef:Dit najaar komt de Leaf met een ugrade naar 40 kW en over anderhalf jaar komt de nieuwe Leaf met 60kW. Als ze die vlot leveren, dan rijd je net zo snel als in een Ampera E die je vandaag bestelt.kadbr0 schreef:Misschien gaan we de nieuwe Nissan Leaf, dan wel de Tesla 3 nog wel eerder hier op de weg zien.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)